Nimikoitteko lastenne sisävaatteetkin pk:ta varten? :)

• Viestiketjun aloittaja "piipa"
  • Ensimmäinen viesti
Siis nimenomaan juuri ne kannattaa nimikoida. Haalarinsa lapsi tunnistaa aika helposti, mutta kaikenmaailman paidat ja housut menee helposti hukkaan & samanlaisia voi olla monella.

(kyllä mä nimikoin ulkovaatteetkin)

näi on näreet
Jos haluat että ne pysyy tallessa,ja saat omat vaatteet lapsen päälle niin SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI! turha on sitten vinkua kun lapsella on väärä kuluneempi paita päällä kotiin tullessa tai joku sukka on hukassa. KAIKKI VAATTEET,LELUT,TUTIT ja mitä vain sinne vietkin ON NIMIKOITAVA!

lllllll
Ja tästä keskustelusta loistaa poissaolollaan ne lukuista laiskat vanhemmat jotka eivät kirjoita nimiä oikeastaan mihinkään. Ehkä 10 prosenttia vanhemmista viitsii nimikoida myös sisävaatteet jos heitä ei erikseen pyydetä sitä tekemään. Eikä pyynnötkään auta, on niin kummallista porukkaa...

jotkut
Mä en ymmärrä miksi ne pitäisi nimikoida? Kuinka vaikea se niille tädeille on laittaa likainen paita heti sen pois ottamisen jälkeen oikeaan laatikkoon ja ottaa sieltä puhdas päälle. Onko kaikki paskaset vaatteet pakko heittää yhteen läjään jonnekkin nurkkaan ja loppupäivästä sitten ihmetellään että mikä on kenenkin tavara/vaate? Kiva joo merkkailla kaikki vaatteet jos niitä on säkkitolkulla.

Mä en ymmärrä miksi ne pitäisi nimikoida? Kuinka vaikea se niille tädeille on laittaa likainen paita heti sen pois ottamisen jälkeen oikeaan laatikkoon ja ottaa sieltä puhdas päälle. Onko kaikki paskaset vaatteet pakko heittää yhteen läjään jonnekkin nurkkaan ja loppupäivästä sitten ihmetellään että mikä on kenenkin tavara/vaate? Kiva joo merkkailla kaikki vaatteet jos niitä on säkkitolkulla.
Lapset riisuvat ja pukevat yleensä itse, nappaavat ehkä väärästä lokerosta paidan päällensä ja housut jalkaansa...kyllä siellä vaan vaatteet helposti sekaisin menee, eikä vika ole tädeissä.

Mun lapsilla on tosi paljon vaatteita. Ei oo ollut nimikointi vaikeaa. Kun tulee uusia vaatteita, nimikoin ne samantien, ja jos aamulla huomaan että tätä paitaa ei olekaan nimikoitu niin sutaisen siihen nimen ennen kun lapsi sen päälleen pukee. Toki tästäkin asiasta saa hirmu rankan, työlään ja miltei mahdottoman toteuttaa jos oikein yrittää.

"..."
ja sitte kirotaan täälä hoitajat alimpaan helvettiin ku jucca-pecan pissaset pitkiskalsarit on hukassa ja ne lopulta löytyy 2:n viikon päästä nico-petterin repusta...

"Lissu"
Ne likaiset vaatteet on usein myös märät, jolloin ne laitetaan kuivamaan. Ja kun siellä kuivauskaapissa on vaikkapa 7 paria sukkia, niin eipä niitä enää erota toisistaan.

Meillä on kaksi lasta joilla on paljon vaatetta mutta en ole kokenut merkkaamista mitenkään vaikeaksi. Katson illalla vaatteet valmiiksi, tarkistan että ne vaatteet on nimetty ja sillä hyvä. Ei niitä kaikkia ole pakko samana iltana nimetä, helpompi sitä mukaa kun tulee käyttöön...

[QUOTE="vieras";25403338]Totta kai. En oleta heidän muistavan meidän lasten joka vaatekappaletta ulkoa. Nimikoin siis. Laitan pelkän sukunimen, koska kierrätän sisaruksilla vaatteita.[/QUOTE]

Varmaan ihan näppärää teille...mutta ainakin sijaisen näkökulmasta hieman hankalaa..

"mä"
[QUOTE="vieras";25403338]Totta kai. En oleta heidän muistavan meidän lasten joka vaatekappaletta ulkoa. Nimikoin siis. Laitan pelkän sukunimen, koska kierrätän sisaruksilla vaatteita.[/QUOTE]

Mulla on kahella lapsella eri sukunimet...

"Lissu"
[QUOTE="vieras";25403437]90 % on nimikoitu. Villasukkia ja tumppuja en ole nimikoinut, niihin kun ei tussi tartu. Pikkareissa ei myöskään ole nimiä. Jos häviävät, syytän itseäni.[/QUOTE]

Apteekista saa sellaista ruskeaa n. 1 cm leveää "laastariteippiä" (en tiedä sen oikeaa nimeä) minkä voi kiinnittää villasukan varteen ja kirjoittaa nimen siihen.

Yhteistyössä