"Isä jätti poikansa PAKKASEEN", Ruotsissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
" Ruotsalainen isä jätti salibandya pelaavan poikansa pakkaseen.

Pelaajan isän mukaan poika ei ollut pelannut tarpeeksi hyvin ja ansaitsi rangaistukseksi jäädä miettimään otteitaan pakkaseen pelitamineissa. Isä pyyhälsi autolla kotiin Tukholmaan, kun noin kymmenen vuoden ikäinen jälkikasvu jäi itkien ulos seitsemän asteen pakkaseen. Turnaus pelattiin Uppsalassa.

Juniorivalmentaja Conny Eriksson löysi pojan ja kehotti häntä menemään hallin sisälle lämmittelemään. Eriksson lainasi pojan puhelinta soittaakseen tämän isälle. Vastaus oli tyly. Mies kertoi olevansa kiireinen, ja viestitti surkeasti pelanneen poikansa selviytyvän kotiin omin nokkinensa.

- Kauheaa, että tällaista voi tapahtua. Olen toiminut valmentajana 25 vuotta ja kohdannut monia outoja vanhempia, mutta tämä on pahin kaikista, Eriksson sanoi Aftonbladet-lehdelle.

Poika sai lopulta kyydin kotiinsa joukkuetoverinsa vanhemmilta.

Storvreta Cup -salibandyturnauksen järjestäjät selvittävät tapahtumia. Viesti heitteillejätöstä on mennyt myös poliisille ja sosiaaliviranomaisille. "

Isukki ei näköään oppinut, välillä voitetaan ja välillä tulee häviö... Itselläni 4 lasta, jotka harrastaa kaikenlaista ei tehnyt kertakaan mieltä jättää lasta pakkaseen rangaistukseksi siitä, jos/kun peli ei suju....

Onneks meidän poika on sen verran hyvä fudispelaaja ettei sitä tarvi jättää ulos pakkaseen :xmas:

Ei vaan, ihan oikeeasti aivan järkyttävää tuo tuollainen. Eikä pelkästään tuo teko, vaan sen seuraukset myös. On se kumma jos ei jätä jälkiä lapseen ja hänen itsetuntoonsa tuo tuollainen.

Mutta kyllähän noita hulluja vanhempia välillä näkyy kentän laidallakin. Huudetaan kuin hullu lapselle. Pahin tähän mennessä kokemani oli rääväsuinen nainen, joka ilkkui vastajoukkueen pelaajalle (siis 9-vuotiaalle vieraalle lapselle) sen verran, että lopulta tää poika hermostui ja näytti ilkkujalle keskisormea. Siitäkös riemu syntyi, eukko nosti hirveän metakan ja poika hyllytettiin loppupelin ajaksi.

Äijällä ei ole käynyt pienessä mielessäkään, mitä surkea vanhemmuus on yhden surkeasti menneen harrastusottelun rinnalla. Äääh kun mua suututtaa edelleen.

[QUOTE="hui";25402211]pitäisköhän tuo kilpailutuksen ihannointi ottaa uudelleen tarkasteluun... Ja kiellettäis nyt ensinalkuun vanhemmilta pääsy katsomaan?[/QUOTE]

no niimpä. Joillekin vanhemmille menee vähä liikaa hattuun se kilpailu ja pakko voittaa ja olla hyvä. Ei riitä rehti peli ja yritys.

Mä en tiedä miten yleistä on, että lapsi itse on todella kriittinen oman suorituksensa kanssa. Tuli vaan mieleen kun meidän poika on oikeesti todella rikki jos peli on mennyt huonosti ja sättii itseään jos on torjunut huonosti (maalivahtina pelaa). Niin jos tuo pakkaseen jätetty poika on vähänkään samaa sorttia, niin se vielä pahentaa asiaa entisestään...siis jos tuo nyt enää pahemmaksi voi edes mennä.

Kyllä on mulkku äijä, ei voi muuta sanoa.

Voisin vaikka lyödä vetoa että tuo ns. isä ei ole lapseltaan edes anteeksi pyytänyt, tuollaiset mulkvistit kun näkevät vikaa aina muissa kuin itsessään!
Toivon kovasti että tuo poika jaksaisi kaikesta huolimatta kasvaa normaaliksi nuoreksi!

[QUOTE="vieras";25402069]""

Isukki ei näköään oppinut, välillä voitetaan ja välillä tulee häviö... Itselläni 4 lasta, jotka harrastaa kaikenlaista ei tehnyt kertakaan mieltä jättää lasta pakkaseen rangaistukseksi siitä, jos/kun peli ei suju....[/QUOTE]

Tai ylipäätään edes ajatella rankaisevan lasta millään muotoa, jonkun pelin takia...

Siis miksi poika edes kyydittiin kotiin? Tollaisessa tapauksessa minä soittaisin suoraan lastensuojeluun, ja pyytäisin hakemaan pojan pois. Ei tuollaiselle "isälle" voi lasta antaa.

Sairas isä. :(

Se todella murtaa itsetunnon jos vanhemmalle lapsi on vaan oman psyyken jatke ja elämä käsikirjoitetaan ennakkoon... Onnistumiset, valinnat, persoona. Kaikki.

Ihan valehtelematta itse tunnustan olevani hyvin suorituskeskeisen äidin lapsi ja jouduin nyttemmin aloittamaan terapian sen takia että olen tajunnut omatuntoni korvautuneen miltei yksinomaan äitini omallatunnolla ja en ole koskaan erottanut mikä on äidin tahtoa ja mikä todella omaani. Se on todella skitsoa elämää.

Yhteistyössä