repesin ristiäisissä alttarilla :D

Meillä oli tänään tytsyn ristiäiset ja kun seisoin alttarilla miehen ja kummisedän välissä sain pidätellä naurua koko toimituksen ajan kun nämä kaksi "lauloivat" :D Ihanan kuulosta kun he yritti herttasesti laulaa ja kumpaakin nolotti niin paljon että se oli simmosta matalaa murinaa ja tuntui koko ajan että olin jossai zombileffassa. Onneksi pappi otti ihan rennosti kun repesin täysin kesken rukouksen

tytöstä tuli Ava Vendla Josefina. Nimet periytyy suvussa
 
Joskus nauru vaan tulee väärässä paikassa, eikä sille voi mitään, ja se on ihan hirveää :D

Mutta ristiäiset on iloinen asia, kai siellä nauraa saa... :)

Kaunis nimi pikkuisella :heart:. Onnea vanhemmille.
 
"vieras"
Kirkossa nauraminen on kamalaa. Ja kun se on niin kamalaa, se nauratta vielä enemmän. JA kun ajattelee, että ei helvetti, nyt ollaan kirkossa, kasaa nyt ittes nainen, niin vasta se naurattaa. Se nauru oikein ryöpähtää yks kaks yskän seasta ja pahimmillaan päättyy hikiseen nikotteluun lähes kuset housuissa.

Jouduin viemään vanhoillislestadiolaisten ehtoolliskirkossa vanhan naisen ehtoolliselle. Kaverien hirnunnasta ei tullut loppua ja minä repesin sitte siinä keskilattialla mummo käsipuolessa.
 
[QUOTE="vieras";25392335]Kirkossa nauraminen on kamalaa. Ja kun se on niin kamalaa, se nauratta vielä enemmän. JA kun ajattelee, että ei helvetti, nyt ollaan kirkossa, kasaa nyt ittes nainen, niin vasta se naurattaa. Se nauru oikein ryöpähtää yks kaks yskän seasta ja pahimmillaan päättyy hikiseen nikotteluun lähes kuset housuissa.

Jouduin viemään vanhoillislestadiolaisten ehtoolliskirkossa vanhan naisen ehtoolliselle. Kaverien hirnunnasta ei tullut loppua ja minä repesin sitte siinä keskilattialla mummo käsipuolessa.[/QUOTE]
Ai kamala :LOL:

Minä repesin nauruun aikoinaan isoisäni hautajaisissa, kun mieheksi luulemani pappi olikin nainen & omisti kummallisen lauluäänen. Sain onneksi naamioitua nauruni itkunpyrskähdyksiksi.
 
"vieras"
Ai kamala :LOL:

Minä repesin nauruun aikoinaan isoisäni hautajaisissa, kun mieheksi luulemani pappi olikin nainen & omisti kummallisen lauluäänen. Sain onneksi naamioitua nauruni itkunpyrskähdyksiksi.
On se sullaki ollu kirkkoelämä. Jos mullaki. Piti teininä tulla ehtoolliskirkkoon, vanhemmat vahti, että tultiin. Tultiinhan me, vaikka elokuvateatterin kautta. Sielä sitten kun väki oli hurmostilassa ja itkivät syntejään, me paskapäät naurettiin ittemme tärviölle. Se oli ihan kamalaa, mutta ihania muistoja nuokin... :D
 
Muistan aina pikkusiskoni kastajaiset, koska minä ja minun isosiskoni oltiin kuolla nauruun ja revetä moneen otteeseen! :D
Ei muuta syytä, kuin se, että kun katseemme kohtasi niin silloin se alkoi..
tapahtuu tosin näin vielä tänäpäivänä ja useasti! :D
Oltiin jopa jo isoja silloin kastajaisissa, kun äitee sai iltatähden 43v.

Pappi sanoi siskolleni, että ryhdistäydy! :D :D (Oli tuttu pappi siis!)

Nämä on juuri niitä milloin pitäisi olla ja kestää, mutta silloinhan se juuri tapahtuu kun ei todellakaan pitäisi! ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
[QUOTE="moi";25392328]Kai tuossa keskimmäisessä nimessä on yks d liikaa?[/QUOTE]

ei ole, toi on vanha nimi ja mä tykkään siitä :) etunimenä siihen pitää hakea erityislupaa kun niitä on kastettu niin vähän :) ja joo haha tosi hauskaa on juu kun joku tulee kohta kommentoimaan että siihen on syy miks niitä on kastettu niin vähän -.- :D mun lapsi ja mä satun tykkäämään tästä nimestä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"harmaa"
ei ole, toi on vanha nimi ja mä tykkään siitä :) etunimenä siihen pitää hakea erityislupaa kun niitä on kastettu niin vähän :) ja joo haha tosi hauskaa on juu kun joku tulee kohta kommentoimaan että siihen on syy miks niitä on kastettu niin vähän -.- :D mun lapsi ja mä satun tykkäämään tästä nimestä :)
Erityislupa?
Ei meidän vaan tarvinnu, vaik tytöllä on vain yks kaima.
Jännää
 
[QUOTE="harmaa";25392579]Erityislupa?
Ei meidän vaan tarvinnu, vaik tytöllä on vain yks kaima.
Jännää[/QUOTE]

nimilain mukaan jos on kastettu alle 5 (vai oliko alle 10) edellisenä vuonna niin pitää maistraatista pyytää lupa nimeen ja selittää perusteet esim. juuri että kulkee suvussa :)
 
[QUOTE="harmaa";25392618]Oisko esim.pappi voinu tehdä ton meidän puolesta?
Vai onko säännöt muuttuneet tässä 5vuoden aikana..
Aidosti oikeesti en itse ainakaan ole hakenut mitään lupaa.[/QUOTE]

en ole ekspertti mutta uskoisin että on hyvin voinut :)
 
[QUOTE="shihtzu";25393197]En tiedä onko ap provo vai ei, mutta ihan normaali nimi tuo on kyllä. Minä tunnen yhden Wendlan ja sillä on ikää jo reilusti päälle 30.[/QUOTE]

En kyllä ole provo :D vähän alko naurattaa kun tulee kertomaan minkä nimen on lapselleen antanut ja ihmiset alkaa epäilemään että et varmaan antanut tää on provo :D
 
[QUOTE="vieras";25392386]On se sullaki ollu kirkkoelämä. Jos mullaki. Piti teininä tulla ehtoolliskirkkoon, vanhemmat vahti, että tultiin. Tultiinhan me, vaikka elokuvateatterin kautta. Sielä sitten kun väki oli hurmostilassa ja itkivät syntejään, me paskapäät naurettiin ittemme tärviölle. Se oli ihan kamalaa, mutta ihania muistoja nuokin... :D[/QUOTE]
Kaverin kanssa rippikoulun velvoittamat kirkossakäynnit olivat melkoisen hauskoja tapahtumia. Siellä ei voinut vain istua paikallaan kiltisti, pakostakin hihitytti ja repeiltiin hassuille asioille. :ashamed:
 
"vii"
nimilain mukaan jos on kastettu alle 5 (vai oliko alle 10) edellisenä vuonna niin pitää maistraatista pyytää lupa nimeen ja selittää perusteet esim. juuri että kulkee suvussa :)

Onko toi joku uusi muutos?

Tai kai se siis meillä tapahtui automaattisesti, kun ilmoitimme lapsen nimen maistraattiin. Mutta ei meidän mitään lupaa pitänyt hakea, kunhan ilmoitimme ja sieltä tuli sitten vahvistus. Kaimoja oli yhteensä 8 sadan vuoden ajalta, edellisen kymmenen vuoden aikana kaimoja oli vissiin kaksi.
 
Serkun rippijuhlat, kun itse olin esi-teini kuten myös konfirmoitavan pikkuveli, jonka oli ihan pakko määkiä aina kun pappi puhui jumalan karitsoista. Hiljaa tosin, niin että vain minä kuulin, mutta silti.

Toinen kerta kun oli vain tuijotettava edessä olevaa penkkiä eikä mitään muuta, oli kaverin häissä. Hänen isäpuolensa lauloi - ja lauloi niin nuotin vierestä, että kun ensimmäinen säkeistö oli lopuillaan, puolet kirkkokansasta tuijotti penkkiä. Huomasin, että sulhasen isän hartiat hytkyivät. Kaveri vieressäni puristi laukkuaan siihen malliin, etten voinut enää katsoa edes sitä.

Ihan kamala tunne :D
 
"vierailija"
Teininä kävin kirkossa kaverini kanssa ja siellä takana istui iäkäs nainen. Pappi puhui katkonaisesti ääni välillä madaltuen (liekö yskää...). Me kaverin kanssa revettiin ja naureskeltiin siinä. Koiteltiin pidätellä, mutta oli aika vaikeaa. Sitten takana nainen sanoi meille jtn. Se vakavoitti vähän mieltä, mutta oli aika koomista silti.
 

Yhteistyössä