Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Hei, haluaisin liittyä tähän ryhmään =) Mulla on tytär 07/07, ja keskenmeno 10/11...nyt aletaan olla siitä toipuneita ja toiveissa olisi uusi raskaus.

Mulla on nyt menossa kp 29/28, on ollut raskausoireita jo viikon verran, ja oma vahva tunne siitä että olen raskaana, MUTTA eilen hätäisenä tein clearbluen digitaalisen illalla ja se näytti negaa :( Toivonkipinä elää, että olisin ollut liian hätäinen mutta taisi se sama testi mulle näyttää viime lokakuussa kp 28 jo plussaa....Eli odotellaan jos menkat alkaisi, on jo jomotellut monta päivää, vaikka yleensä ei jomottele etukäteen, vaan menkoissani kipu alkaa yleensä samantien kuin vuoto.

Mainittakoon vielä sen verran että mulla on endometrioosi ja toinen munasarja poistettu.

Nyt sitten vaan toivotaan että jossain vaiheessa tärppää!
 
Kiitos nellielli!

Menkkoja ei näy ja mulla edelleen vahva tunne että olisin raskaana! Tuli mieleen eilisestä testistä vielä, että tein sen illalla, kun olin tullut jumpasta, jossa join litran vettä - siispä vielä toivon että virtsa olis ollut vaan laimeeta =) Nyt vasta luin/tajusin ettei runsasta juomista suositella....no eipä tietenkään! Huomisaamuna teen uuden testin ja jos se on edelleen nega niin on se sitten uskottava vaan ettei tälläkään kertaa tärpännyt!

MUOKS** Ja heti tämän viestin jälkeen kivut kovenivat ja menkat alkoi....noh, eteenpäin sanoi mummo lumessa!
 
Viimeksi muokattu:
Apua, tämä ketju menee niin nopeasti, ettei pysy mukana, jos on muutaman päivän poissa. :D Mietin, että voisko tuota listaa päivittää tuohon etusivulle _Lumi_? Löytäis sen nopeammin, kun miettii, missä tilanteessa kaikki on.

Tuntuu koko ajan onnekkaammalta ja onnekkaammalta, että itsellä varhaisessa vaiheessa kehitys pysähtyi, tuntuu olevan aina vaikeampi kokemus mitä enemmän on viikkoja, kun syke loppuu. : /
morebabies: Ei se auta kuin yrittää vaan olla positiivinen, vaikka vaikeetahan se on. Mielen rauhoittamiseksi ultra on minusta perusteltu keskenmenon kokeneilla ja varsinkin, jos on keskeytynyt km. Itsekin varaan ekalla neuvolakäynnillä varhaisultraan ajan, uskon, että mun kultainen neuvolatäti sen mulle suo, kun on ollut muutenkin niin ihana. :heart:

Kamalia kokemuksia keskenmenon kokeneitten kohdalta. Ajattelisi, että eiköhän siinä raskauden keskeytymisessä ole tarpeeksi, ettei tarvitse tuskaa lisätä enää hoitohenkilökunnan. Toisaalta, ihmisiä tässä vain ollaan, virheitä sattuu, mutta jos ei ymmärrä olla myötätuntoinen, niin ei varmaan pitäisi työskennellä menetyksen kokeneitten ihmisten parissa... Itse olen saanut vain erittäin myötätuntoista ja osaaottavaa palvelua neuvolasta ja sairaalasta.

Diiselikissan kysymystä vielä tarkentaisin. Koska olette saaneet negat raskaustestistä eli koska voi alkaa tikuttamaan seuraavaa ovista? Eilettäin pöjänä tein ovistestin ja tietenkin se hehku melkein pimeässä punaista. (Olen idiootti! :headwall:) Siis koska alkaa hormonitasot olla sitä luokkaa, että oviksen bongaus on mahdollista. Minä kun niin tahtoisin napata sen ekankin oviksen kiinni...

Dingelidong :hug:
Täällä niin moni ymmärtää sinua. Varmasti monella muullakin on käynyt mielessä heittää pyyhe kehään ilman sairauttakin. Tsemppiä! Ehkä palaat myöhemmin, kun saat itsesi kuntoon.

Filuuri, hyviä uutisia sulla! Eiköhän se nyt tyhjennä, jos ei ultrassa muuta näkynyt.

Mulla on kyllä huono omatunto siitä, että minä raskaudun suurin piirtein siitä, jos käytetään miehen kanssa samaa pyyhettä, ja pidän sitä omalla kohdalla jotenkin itsestäänselvyytenä. Monella, ja varsinkin täällä, ei ole ihan niin helppoa. Anteeksi siitä... :ashamed:
 
Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja pahoittelut tädin kohdanneille. Kauheesti on ketjussa tapahtunut ja varsinkin niitä hyviä uutisia on kiva lukea :) Ketju on nyt muuttunut huomattavasti virkeämmäksi muutaman viikon sisällä.

ON: Olen tämän kierron ajan koittanut pysytellä poissa ja ottaa vähän taukoa projektiin "vauvanteko"... alkoi vaan ahdistaa päivien kyttäily :/ Kuitenkin nyt vähän olotila helpottaa :) ja laskinkin tuossa, että menossa on jo kp20 jostain syystä mulla on ollut tämän viikkoa lämpöä joka päivä vähän reilu 37 astetta ja tukkosuutta. Oiskohan flunssa tulossa?

Kiitos Lumi päivittämisestä :heart:
 
PERJANTAI 06.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli...................KM 08/11......................................KP 4/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 27/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 24/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 18/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 28/27


HAAVEISSA TOINEN



kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 24/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 11/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 18/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 57/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 9/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 27/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 29/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 30/28



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11...........................KP 8/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 23/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 20/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 14/27-46
Adora............KM 12/11...............................KP 17/28-33




HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 21/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 27/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 12/33-36
Wandii...................KM 12/11..............KP?


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 23/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1


:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012:

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nostin listan tähän etusivulle. Ehkä tuota plussaiden listaa vois koittaa tiivistää vähän, ettei lista veis aina puolta sivua. :)

Etusivulle päivittäminen olis muuten kätevää, mutta sitten kukaan muu ei voisi tehdä sitä kuin minä. Vain minä voin muokata omaa viestiäni, mutta muut voi lainata sitä. Eli tuon lista voi kuka tahansa meistä poimia (Lainaa -napilla) ja päivittää. Ottaa vaan alusta ja lopusta quotet pois. Toivon mukaan täällä kuumeilupinossa porukka vaihtuis sen verran vikkelään, ettei kenenkään tarvis kovin kauaa päivittää. :)

Tervetuloa mukaan meadow. :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Meadow: tervetuloa :)

morebabies: kannatan varhaisultraa! Ainakin itselle on päivän selvää, että varaan varhaisraskauden ultran, jos ikinä enää tulen raskaaksi. Aiemmissa raskauksissa en ole käynyt ja olen itsekseni aina miettinyt, että miksi ihmeessä ihmiset ravaa ultrissa turhan päiten. No karvaasti sain sen tietää. Keskeytyneen keskenmenon pelko on aivan varmasti läsnä seuraavalla kerralla enkä millään kestäisi enää olla rv12 ja saada tietää, että se on ollut eloton jo pitkään :( Jos tulen raskaaksi, menen varmasti kerran viikossa ultraan...

Filuuri:
hieno tilanne siellä. Pian pääset kuumeilemaan :)

Wandii:
mä tein negatestin 11 päivää kaavinnasta. Sen jälkeen tein omien alavatsatunteumusten perusteella (kierrosta ei hajuakaan siinä vaiheessa) ihan huvikseni kerran ovistestin ja sieltähän paukahti melkein tummat viivat, jatkoin pari päivää ja sain LH-huipun kiinni. Ja hyvä niin. Raskaaksi en tullut, mutta eipähän tarvinnut aloittaa hormonikuuria menkkojen palauttamiseen, kuten olisin muuten tehnyt. Nyt maltoin odottaa oviksesta 14 päivää ja sieltähän ne sitten tupsahti luonnollisesti.

taraolivia: ikävät tulehdukset olet saanut riesaksi :(

ON: kp9-10 tuhruvuoto onneksi loppui, oli mikä oli. Ajattelen pessimistinä tietenkin, että endoni on taas villiintynyt ja pian ollaan skopiassa taas. No, ehkä se vaan oli joku jämävuoto menkkojen jälkeen.

Jostain syystä tunnen koko ajan munasarjat liian hyvin. Onko muilla semmosta? Siis eivät ole kipeät, mutta erittäin "tunnettavissa". Oon sata varma, että jos/kun tässä kierrossa ovis saapuu, niin tulen sen tuntemaan erittäin kivuliaana, kuten viime kierrossakin. Tai sitten sitä vaan tarkkailee omaa kroppaansa liikaa ja koittaa lukea pientäkin juilintaa ja kremppaa.
 
mamiksi monelle: soitin neuvolaan ja antoi mulle neuvolalääärille ylimääräisen ajan 10.1. yritetään, jos lääkäri suostuisi laittaa lähetteen synnytyspolille varhaisultraan aikaisempien keskenmenojen perusteella. Gynelle kun niitä aikoja ei ollut. Muuten menen käymään ultrassa siellä meidän lapsettomuusklinikalla.
 
Wandii : mä tein sen negatestin vasta tiistaina, mut jostain luin, et joku oli ovuloinu heti siinä Hcg:n negatiivisuuden kynnyksellä, niin mietin olisko sitä. Ja mullakun tämä tyhjennys on venyny ja paukkunu, niin ajattelin josko voisin jo ovuloida. Se yksi runsaampi vuotoepisodi alkoi tyhjennyksestä kp36 ja nyt oli siitä kp16(eilen), niin mietin vaan yhtenä vaihtoehtona. Alavatsa on kipeä tänäänkin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Mut niin on vatsa löysälläkin ja alavatsa kipu helpottaa aina kun oon käyny "isolla hädällä" ja nälkä ei oikein oo koko päivänä ollu, niin oisko jtn vatsapöpöä vaan. Lämpöä/mtn vuotoa ei ole. Meinasin jo soitella taas sinne polillekin, mut maltoin mieleni, ku kai sitä johonkin päivystykseenkin vkl:n aikana pääsee, jos olo muuttuu selkeesti. Toivottavasti en saa katua, mun tuurilla kohta on koko sisuskalut mätänä.

meadow: Tervetuloa! :wave:

mamiksi monelle: mä ainakin rekisteröin itseäni koko ajan liiankin kanssa. Kaikki vihlasut "korvan takanakin" tunnen ja mietin mitä voisi olla. Ärsyttävää!

DingeLiDong : :hug: sinulle ja jaksamista! Ymmärrän hyvin tunteitasi, mä olen kanssa ollut kahden vaiheilla, et pitäiskö vähän taukoa koko hommassa. Eilen illallakin melkein pelästyin, ku ajattelin et jos nyt ovuloin, niin toivottavasti mies ei keksi juuri nyt vongata peiton alle...Pikku kakkosen haave kuitenkin taitaa viedä voiton, mut haluan odotella nyt rauhassa, et saan tän homman ohi, ekat kunnon menkat ja sit ihan tjot-meiningillä. Tsemppiä ja palaahan sitten, kun aika tuntuu sopivalta.
 
:attn:_Lumi_ tuolla meidän pinossa - missä mie kirjoittelen, on nuo plussanneet ihan tuolla etusivulla!:wave:
..sinne sie voisit sitten pyynnöstä aina uuden plussanneen lisäillä..
Näin meillä ja todettu toimivaksi.=)

..ja oli muistaakseni vielä maininta: "Plussanneet löytyvät pinon eka sivulta" ja siihen suora linkki!
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei, luulen että täällä on (toisaalta ikävä kyllä että on..:ashamed:) valveutunutta porukkaa jolta kannattaa näitä kysymyksiä kysyä..

Viime kierrossa kemiallinen raskaus, cb digi dpo 15 sekä vielä 17 raskaana 1-2 eli ei noussut tuosta. Dpo 17 alkoi kuitenkin ensin runsas ruskea ja sen jälkeen heti verinen vuoto joka kesti normaalien kuukautisten ajan.

Ystävälläni kierto venähti kemiallisen jälkeen, joten minäkin jatkoin tikuttelua ensin turhauduttuani ja ovis olikin vasta kp 25. Dpo 11 aamulla tein cb digillä testin, raskaana 1-2. Oireita on, väsyttää, nenä on tukkoinen, hajuaisti herkkänä, hengästyttää ja yksi ihme juttu jota en tiedä onko raskausoire (?) olen jotenkin säikkynä ja sellanen jännä ihme aalto tulee rintakehään ihan pienistäkin asioista.. ja lämmöt reippaasti kohollaan.

Tänään dpo 12, edelleen lämmöt kohollaan. Eilen illalla vatsaa juili menkkamaiseen tyyliin vaikkakin tunne on sinällään erilainen että erityinen juiliminen tuntuu myös keskemmällä, ei siis ihan munasarjoissa mutta ei samanlaista "koko alavatsan kipuilua" niinkuin menkoissa. Muniksiakin toki "polttelee" tai pistelee, etenkin kiertoliikkeissä. Vessassa huomasin että mulla tulee ihan tosi vähän ruskeaa tuhrua, sen verran että pyyhkiessä paperi on hyvin vaaleanruskea. Laitoin siteen mutta siihen tullut yön ja aamun aikana vain ihan vaalea mikrotippa. Periaatteessa nyt ei vielä ole edes menkka-aika, mutta mistä tämä johtuu ja onko normaalia? En ole tällä kertaa vielä kauheasti juhlinut plussaa, hiljalleen sitten kun varmistuu ettei mun kroppa taas huijaa.. Eilen illalla olin varma että menkat alkaa kun vatsassa oli sellainen olo.

Voi kun joku osaisi vastata, kiitän jo etukäteen vaivannäöstä :)

Mukavaa kevään odotusta kaikille ja nautiskelkaa pitkästä viikonlopusta tai puhtia puurtamiseen jos töissä joutuu olemaan :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt heitän ilmoille ehkä maailman tyhmimmän kysymyksen: Voiko ovulaatiotesti ilmoittaa raskauden? Aattelin että kokeilen aamupissasta Clearbluen ovulaatiotestin tehdä ja hymynaamahan siihen pamahti. Mulla tapahtui kumminkin ovulaatio jo kp. 16 tai 17 ja tänään on kp 27/32-33. Outoa! :D
 
Micaela: Todellakin voi. Itse juuri viimeviikolla kokeilin tolla clearbluen digiovistestillä ja hymynaama ilmestyi.
Nyt siis menossa 4+6 viikot.
Teeppäs piruuttaan vielä raskaustesti, niin saatatpa yllättyä iloisesti.
Tuliko mun paketti perille?
 
FILUURI Anteeksi kun hypin ihan muista pinoista tänne, mutta haluan toivottaa Filuurille onnea uuteen yritykseen ja sinun juttuja luettuani tyhjennyskin olisi tapahtunut hyvin tälläkertaa.

Voimia ja jaksamisia tulevaan ja eikö se vauvakuume ole ihana asia vaikka joutuikin tällaisen tässä välissä kokemaan, toivon pikaista plussaa sinne :heart:
 
Micaelalle: Meidän neljättä odottavien pinossa (josta raskauduin ja sain kesken) tuli juurikin noin yhdellä kuumeilijalla elikkä ovisplussa myöhäisillä päivillä. Tosin se plussa oli ovistestissä vaan sen päivän tai kaksi. Ja raskaana siellä oltiin. Että kyllähän se sitä voi enteillä.
Itsekin tosiaan plussaan edelleen jatkuvasti ovistestissä ja tyhjennysvuodosta on nyt viikko ja vuotokin on loppunut. Ovistesti siis reagoi myös raskaushormooniin ja itse asiassa mulla on kokemus myös toisinpäin. Olen testannut feikkiplussan raskaustestillä juuri oviksen aikana.

ON: Tilasin raskaustestejä. Sais testata, koska alkaa olla hormonipuoli nollilla ja ovisaika viimein käsillä.
Meillä ei muutenkaan ole yhtään ressaava tilanne. Talon rakennuksen loppusuora häämöttää, pari kuukautta vielä jäljellä, mies aina raksalla ja mulla vastuu 24/7 lapset, heidän harrastukset, ruoka ja koti. Huoh! (on se tulos tietenkin sen arvoista, mutta yritä tässä vielä siittää pienokaista sitten alulle...)

Ps. Ja alkais nyt armollisesti se koulu, nuo koululaiset kiipeilee seinille täällä ja ovat koko ajan toistensa kurkussa!!!
 
Viimeksi muokattu:
Micaela: Todellakin voi. Itse juuri viimeviikolla kokeilin tolla clearbluen digiovistestillä ja hymynaama ilmestyi.
Nyt siis menossa 4+6 viikot.
Teeppäs piruuttaan vielä raskaustesti, niin saatatpa yllättyä iloisesti.
Tuliko mun paketti perille?
No tuli ja sieltähän sen yhden teinkin :D :D Sä oot jotenkin niitä fiksaillut että mulle näytti hymynaamaa tai sitten sain sulta tartunnan, hihi! ;)
 
Noku en viittis vielä tehdä testiä ku mun kierto on yleensä 32 päivää ja tänään on kp.27 eli eihän sen pitäisi testeissä vielä näkyä.. En mä tiiä :D Ku mun kierto voi olla 28-45.. Kattotaan nyt ;) En uskalla vielä innostua..
 
Erittäin hyvin voi jo herkällä testillä näkyä, jos sulla siis on jo dpo 10-11. Mulla on näkynyt haamuplussat noihin aikoihin. :) Testaa sit viimeistään huomenna tai ylihuomenna, niin uskon, että plussa jo tulee.
 
Tuosta kuumeilutauosta.. Minä en varsinaisesti ole "tauolla", mutta olen itseeni takonut hieman järkeä. Kun homma ei ainakaan meillä mene niin, että käskystä raskaudutaan, ei vaikka tietäisi oviksenkin. Hirveää stressiä vaan tullut, kun pitäisi muhinoida tiettynä päivänä, ei kiitos.

Eli en tikuttele ainakaan toistaiseksi enkä vauhkoa muutenkaan. Olen todennut, että vauva tulee, jos on tullakseen. Kaikkea on vauvaa varten jo hankittu, voi olla ettemme vauvaa koskaan saa. Alkuun olin ihan hysteerinen vauva-projektin kanssa, nyt en enää. Välillä mietinkin, onko vika juuri siinä, enkö halua riittävästi? Meillä on kaksi lasta, itse koen että täytyy keskittyä heihin, eikä antaa ajatusten pyöriä vain raskautumisen ympärillä. Huomasin syksyllä, että homma alkoi mennä jo pakkomielteen puolelle.

Eli yritystä on sen verran, mitä vällyjä heilutellaan. Pitkä projekti, tai sitten ei. Hyvää kannattaa odottaa, sillä yritän lohduttautua.
 
Micaela ovistestistä raskaustestinä, mulla ovistesti hehkui punaisena raskaana ollessa, mutta vasta siinä vaiheessa kun r-testikin näytti tukevaa viivaa. Testaa raskaustestillä vaan. =)

E-V-A kiitos kiltti kovasti tsempeistä. :kiss: Kyllä musta tosiaan kuumeilu on hauskaa, vaikka olisin voinut mielelläni jättääkin sen tuohon viimeiseen. Mutta harjoitukset jatkuu kun tästä päästään. =)

Wandii sulla on tosiaan menossa ruuhkavuodet. Toivottavasti saatte johonkin väliin mahtumaan peittojen pöllytyksen, niin ettei tekeminen tulevaisuudessakaan loppuisi kesken. ;)

Mitäs Pikkuinen joko sulla on oviksenmetsästysaika?

ON: vuotopäivitys. Ke tuli siis vuotoa reilusti, eilen tuskin ollenkaan ja tänään aamupäivällä sitten tuli sellainen, anteeksi kuvailu, iso möykky, varmaan jotain hyytynyttä joka eilen on blokannut tien ja siksi vuosi niin vähän. Nyt taas hiljentymään päin. Aamulla vähän oli tuntemuksia vatsassa ja ehdin jo manata, että no niin, nyt tuli tulehdus ja päivystyskeikka, mutta taisi olla vaan se klimppi joka halusi ulos. Joko nyt taas uskaltaisi toivoa? Jatkoa odotellessa. :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä