Mitäs tässä tilanteessa vois tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullista,mutta niin totta:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullista,mutta niin totta:(

Vieras
Tyttöä 11v kiusataan jatkuvasti koulussa. Nyt jopa lomalla, tytölle lähetettiin vaippa kokoa s ja kirje missä luki jotain että olete tulleet valituksi vauvojen kerhoon ja haiset paskalle! minusta tuo on niin vmäistä käytödtä ,että tekisi mieli mennä ja kuristaa ne vanhemmat. Aiemmin oli koulussa puhetta että miksi kiusaavatmtytöllä oli ruskea seppälästä ostettu laukku ja haukkuivat paskalaukuksi ja sotkivat sen. siitä oli tosiaan jo iso keskustelu tuokia. Meinasin kun näin sen tyttöporukan joka kiusaa tuossa illalla kiskan kulmalla että vien sen vaipan sille ns,pääkiusaajalle että sen vaippa oli jääny meille:D. mut en sitten alentunut moiseen, tuntuu että koulussakaan mitään ei tehdä ja mikään ei auta noihin tyttöihin, ja meidän tyttö ei ole ainoa jota kiusataan. tytön kaverin pyörän penkkiin oli laitettu koiranpaskaa:( minusta todella surullista tuollainen. Lisäksi tytön toisen kaverin pyörä oli nostetu erään varaston katolle. ei tiedetä mitä tehdään noitten vanhempien kans joitten lapsia kiusataan,puhuminen ei auta, pitääkö tytön vaihtaa kivaa ja muuten rauhallista koulua kolmen kiusaajan takia?

auttaako sekään,sitä mietittiin myös..lapset on 11-14vuotiata. sossutkaan ei auta yhtään,pari palaveria pidetty ja tytöt lupaa muuttua mut parin viikonpäästä jatkuu samahomma.

Kerran koulu ei tee mitään ja tulee jo tuollaisia kirjeitä niin poliisille ilmoitusta kotirauhan rikkomisesta tai jostain. Kyllä ne siellä neuvovat.

Valitettavasti se on niin, että kiusaajia ei juurikaan saada kuriin joten uhti voi joutua vaihtamaan koulua vaikka se tylsää onkin. Monesti on myös niin, että vaikka kiusaaja lähtisi, jää häneltä perinnöksi kiusaamistavat muulle ryhmälle ja kiusaamisen poistaminen pelistä ei auta.

Onko rehtorille jo puhuttu?

Tyttöä 11v kiusataan jatkuvasti koulussa. Nyt jopa lomalla, tytölle lähetettiin vaippa kokoa s ja kirje missä luki jotain että olete tulleet valituksi vauvojen kerhoon ja haiset paskalle! minusta tuo on niin vmäistä käytödtä ,että tekisi mieli mennä ja kuristaa ne vanhemmat. Aiemmin oli koulussa puhetta että miksi kiusaavatmtytöllä oli ruskea seppälästä ostettu laukku ja haukkuivat paskalaukuksi ja sotkivat sen. siitä oli tosiaan jo iso keskustelu tuokia. Meinasin kun näin sen tyttöporukan joka kiusaa tuossa illalla kiskan kulmalla että vien sen vaipan sille ns,pääkiusaajalle että sen vaippa oli jääny meille:D. mut en sitten alentunut moiseen, tuntuu että koulussakaan mitään ei tehdä ja mikään ei auta noihin tyttöihin, ja meidän tyttö ei ole ainoa jota kiusataan. tytön kaverin pyörän penkkiin oli laitettu koiranpaskaa:( minusta todella surullista tuollainen. Lisäksi tytön toisen kaverin pyörä oli nostetu erään varaston katolle. ei tiedetä mitä tehdään noitten vanhempien kans joitten lapsia kiusataan,puhuminen ei auta, pitääkö tytön vaihtaa kivaa ja muuten rauhallista koulua kolmen kiusaajan takia?

Eikun niiden kiusaajien on vaihdettava koulua jos eivät heti lopeta. Samaa mieltä, ottakaa yhteys vaikka poliisiin jos ei koulu saa asiaa muuten hoidettua. :(

HuhHUH!!! :O

Aina sanotaan , että pitää kertoa, niin puututaan ja paskat!! :|

Tiedän tässä parikin tapausta ja ne kiusatut on joutuneet vaihtamaan koulua, koska kiusaajat on otettu "suojiin".. ja mua niin kiehuttaa jo tämä..!!! :kieh:

Viimeksi muokattu:
Jos aikuinen osoittaa, että hän voi kiusata lasta sellaisella terävyydellä ja tarmolla, ettei lapsilla ole resursseja vastata siihen, lapset lopettavat kiusaamisen, koska eivät halua tulla nolatuksi. Olisit vaan vienyt sen vaipan. Tee nyt jotain.

niin mäkin tiedän omalta ajalta yhden tytön,oli kylläkin ihan eri luokalla kuin minä mut se joutu vaihtaan koulua. niin väärin! on puhuttu ja kirjoteltu ja ties mitä kättä päälle lyöty ja jopa halattu, mut ei. ja eihän pikku pauliinan äiti ja isä tee asialle mitään kun ei meidän pauliina neiti kiusaa ketään kun paukku niin sanoo!!! ei vttu! mies meinas jo mennä kuristaan tuon paukun porukat:D ei vaan ihan oikeesti menee kohta järki ja tyttö märisee että ei halua mennä enään kouluun, en minäkäänn menis tollasen jälkeen! mut soitan aamulla jo kaheksalta tämän paukun vanhemmille ja sanon että teen poliisi jutun ,varsinkin nyt kun tuo vaippa oli kylläkin puhdas tuli postin mukana, ne tytöt oli sen ite tuonut meidän postilaatikkoon.

niin mä vienkin sen vaipan heti kun nään sen. se ei ollut vaan mukana kun kylällä kävin,mut jos nyt huomaan ne tytöt jossain niin pokkana kävelen ja snaon että hei paukku sulla jäi tää yövaippa meille kun olit yötä:D parasta ois jos siellä ois sen poikaystäviä mukana:D ei saa kiusata mut pakko kohta tehö oikeesti ite jotain:)

Tosi surullista lukea tälläistä. Itse koulukiusattuna tiedän että tuosta jää arvet tulevaisuuteen :( Olenkin kouluun yhteydessä kun omilta lapsilta kuulen joku kiusaa tms. Eikö tytön isä "vahvempana" osapuolena voisi tehdä mitään? Jännä ettei koulussa saada aikaseksi loppua asialle.

no eipä tässä oikeen mikään oo näyttäny auttavan, kun koskeakaan ei saa. jos sais mies ois aikapäivää sitte varmaan käyny sen tytön porukoita turpaan lyömässä. ei auta keskustelut ei mikään. poliisi on viimenen vaihtoehto?

mielenosoitus kiusaajan talon eteen. Kyltit ja kaikki. Tosin menisin kyllä poliisille ensin, ja painostaisin koulua. Helppohan niiden on jatkaa samaa löllölinjaa, ellei kukaan paina päälle. Jos muitakin kiusataan, niin joukkovoima käyttöön. Vaaditte, että jos hommaa ei saada todella nopeasti poikki, niin kiusaajat poistetaan toiseen kouluun yksi kerrallaan, kunnes homma on hoidossa.

Nyrkkiä pöytään. Kun asia on vaikea ja ikävä, niin koulussa pitäisi olla töissä sosiaalisia neroja, että asia paranisi itsestään.

Koulun vaihdos? Poliiseille ilmoitus? Yhteys muihin vanhempiin ja yhdessä panostatte rehtoria puuttumaan asiaan? En tiedä, jotainhan tolle on tehtävä, mutta älä nyt itse sentään alennu kiusaajien tasolle.

Itse olin kanssa kiusattu yläasteella, mutta onneks mun luokanvalvoja teki kaikkensa asian eteen heti kun sai tietää asiasta. Vaikka ei sekään ihmeisiin pystynyt (koulu oli jo loppumassa ja vaikka jätkä itse ei kiusannut, niin se oli saanut "mukavasti" melkein kaikki rinnakkaisluokkalaiset mukaan), mutta kyllä se ainakin väheni niin että oli ihan suhteellisen mukava käydä ysiluokka loppuun.

Sen sijaan tiedän yhden nykyään ala-astetta käyvän tytön joka vaihtoi koulua kun kiusaamiseen ei puututtu tarpeeksi hanakasti (ihmettelen kyllä; itse kävin aikoinani samaa koulua, ja edelleenkin esim. rehtori ja osa opettajista on samoja, enkä olis sillon voinu kuvitellakaan etteikö kiusaamiseen olis puuttuttu. Mutta niin ne asiat muuttuu ja tonkin opettaja oli sillon jo huomattavasti vanhentunu jne.). Sillä tosin varmasti asiaan vaikutti vielä se että vaihto tapahtui ykkösluokan aikana, jollon oli vielä sitten helppo sujahtaa nopeasti mukaan uusiin kaveripiireihin. Mutta jokatapauksessa kiusaaminen siis loppui sitten siihen.

Älkää nyt vaan alentuko lasten tasolle!

Asiallinen soitto kiusaajan vanhemmille, jossa juttelette asiallisesti ja ilmoitat, mitä tapahtunut ja myös sen, että olet menossa poliisin puheille kerta asiaan ei ole muutosta tullut. Monille poliisi on sellainen piste, että alkavat tajuamaan. Ennen poliisille menoa keräät analyyttisesti kaikki todistusaineet ja mielellään myös nauhoitat puhelun kiusaajan vanhemmille.

Onnellista tilanteessa on se, että tyttärelläsi ilmeisesti kuitenkin on kavereita. Onko varma, että tyttöryhmien välillä ei ole molemminpuolista kostonkierrettä sillä kiusaajat kuitenkin yleensä analyyttisia saalistajia ja hyökkäävät vain yksinäisten kimppuun.

Asialle on tehtävä jotain! Koulu vastuuseen, ja ylemmälle taholle valituksia. Näytä lapsellesi, että sinä et kiusaamista hyväksy, ja teet asialle jotain. Itsellä kokemusta asiasta, jasain kyllä pitkään tehdä töitä, mutta periksi en antanut!

Lopulta koulu teki kirjalliset sopimukset kaikille vanhemmille, ja kiusaamisen jatkuessa kiusaajat erotetaan. No, mitään tällaista ei kerenneyt tapahtua, kun lapseni sairastui psyykkisesti - joutui kuukausien sairaalahoitoon - sairaalakouluun - paikkakunnanvaihdokseen

Tiedätkö kiusaajien vanhemmat? Itse menisin ihan suoraan heidän kotiinsa ilmoittamatta keskustelemaan tapauksesta. ( siis asiallisesti) Samoin koululle jossa koulun henkilökunta voi järjestää yhteisen palaverin kiusatulle ja kiusaajille. Toivottavasti saadaan äkkiä loppumaan. Ota heti joululoman päätyttyä yhteyttä

[QUOTE="Satu";25327623]Tiedätkö kiusaajien vanhemmat? Itse menisin ihan suoraan heidän kotiinsa ilmoittamatta keskustelemaan tapauksesta. ( siis asiallisesti) Samoin koululle jossa koulun henkilökunta voi järjestää yhteisen palaverin kiusatulle ja kiusaajille. Toivottavasti saadaan äkkiä loppumaan. Ota heti joululoman päätyttyä yhteyttä[/QUOTE]

Oliskin niin yksinkertaista. Monet vanhemmat uskovat surutta omia lapsiaan, jotka valehtelevat

Soitat vanhemmille vakavan puhelun. Jos ei soitto onnistu menet käymään kyseisten kiusaajien kodissa puhumassa vanhempien kanssa. Lapset saa kantaa vastuun kiusaamisestaan, pyytää anteeksi ja hyvittää asian. Soita myös opettajalle.

Mä otin heti ensimmäisen kerran jälkeen ohjat omiin käsiini ja menin koululle kytikseen kunnes kyseinen kiusaaja tuli koululle - seuraavaksi kävelin tämän viereen, otin tyynen rauhallisesti tiukan otteen tyypistä kainalooni, todella tiukan. Sitten käveltiin yhtämatkaa ja viileän, ehkä hieman mielipuolisen rauhallisella äänellä sanoin, että IKINÄ, siis IKINÄ ei kannata purkaa omaa huonoa tuultaan MINUN lapseeni. Vaikka kuinka vituttaa (käytin todellakin tuota sanaa) niin MINUN lapseni jätät rauhaan. Ymmärrätkö??? Poika piipitti, että ei enää koskaan tee niin ja lopulta päästin pojan kainalostani ja taputin päähän ja sanoin, että kaikki hyvin. Nykyäänkin saan iloisen moikkauksen aina kun tulee vastaan ja lapseni on saanut olla rauhassa. Kaikenmaailman kukkahattutädit olisivat varmaan valmiit haastamaan minut oikeuteen, mutta minä olen leijonaemo ja minun lastani ei kiusata! Ja aion puuttua myös jokaiseen kiusaamiseen mikä nenäni eteen tulee.

Tässä kohtaa haistatan kyllä paskat sille, että ei saisi alentua lapsen tasolle.

Kiusaamaan en alkais, mutta uhkaamaan kyllä jo.

Mä olen niin raivoissani aina näistä!|O
Meinaan kyllä sais neidit tuta, että nyt on tullu mentyä pimahtamisen rajan yli! Ja vanhempansa kanssa.
Mä kääntäisin koko koulun ympäri ja sossut ja poliisit ja joka ikisen, joka vain mieleen tulis.
Kyllä musta vanhempana terroristia löytyis myös.

[QUOTE="...";25326925]niin mä vienkin sen vaipan heti kun nään sen. se ei ollut vaan mukana kun kylällä kävin,mut jos nyt huomaan ne tytöt jossain niin pokkana kävelen ja snaon että hei paukku sulla jäi tää yövaippa meille kun olit yötä:D parasta ois jos siellä ois sen poikaystäviä mukana:D ei saa kiusata mut pakko kohta tehö oikeesti ite jotain:)[/QUOTE]

Jos muu ei auta, niin voit kävellä luokkaan ja antaa vaipan takaisin siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25328878:
Tässä kohtaa haistatan kyllä paskat sille, että ei saisi alentua lapsen tasolle.

Kiusaamaan en alkais, mutta uhkaamaan kyllä jo.

Mä olen niin raivoissani aina näistä!|O
Meinaan kyllä sais neidit tuta, että nyt on tullu mentyä pimahtamisen rajan yli! Ja vanhempansa kanssa.
Mä kääntäisin koko koulun ympäri ja sossut ja poliisit ja joka ikisen, joka vain mieleen tulis.
Kyllä musta vanhempana terroristia löytyis myös.

Samoin! Veri kiehuu jo pelkästään ap:n kirjoituksia lukiessa :mad:.

[QUOTE="...";25326925]niin mä vienkin sen vaipan heti kun nään sen. se ei ollut vaan mukana kun kylällä kävin,mut jos nyt huomaan ne tytöt jossain niin pokkana kävelen ja snaon että hei paukku sulla jäi tää yövaippa meille kun olit yötä:D parasta ois jos siellä ois sen poikaystäviä mukana:D ei saa kiusata mut pakko kohta tehö oikeesti ite jotain:)[/QUOTE]

Tämä on kyllä kutkuttava tilanne! Mutta aikuisen kuuluu toimia kuten aikuisen oletetaan toimivan. Kiusaaja saattaa kostaa tytöllesi kokemansa nöyryytyksen, jolloin kiusaaminen voi pahentua ja raaistua. Asiallisesti yhteys kouluun, kiusaajan vanhempiin, näin aluksi.

Yhteistyössä