piikkimatto ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siis miksi sitä piikkimattoa ei sais käyttää raskauden aikana? aiheuttaa supistuksia?
mulla on rv 13 ja niskat törkeen jumissa, oon muutamana iltana maannut matolla ja on auttanut mutta nyt kuulin ettei sais raskauden aikana.
kuinka totta tämmönen on?

Varmaa tietoa ei ole, mutta kuvittelisin sen liittyvän alaselän akupisteisiin. Jotkut hierojathan ei esim. suostu hieromaan raskaana olevan naisen alaselkää, ennenaikaisen synnytyksen pelossa tms..
Kenties tässä piikkimatossa haetaan samaa asiaa.

[QUOTE="vieras ap";25324030]ok, mä olenkin pitänyt vaan lähinnä yläselän ja hartioiden ja niskan alla tuota, ei liene mitään haittaa sitten?[/QUOTE]

No jos sun alaselkäs ei ole yläselässä.

Siitä en tiedä, missä muualla päin ihmiskehoa raskauteen ja synnytykseen vaikuttavia pisteitä sijaitsee.

siellä selässä on akupisteitä etkä tiedä niitten vaikutuksesta elimistöön.Suosittelisin,että kävisit ennemmin ammattitaitoisella hierojalla,tai kunnon akupunktiossa.Itse kävin akupunktiossa raskauden aikana(kovia päänsärkyjä),hoito kesti n.10min. ja rentoutti ihanasti!5 kertakäynnin jälkeen ei enää ollut päänsärkyjä.

Se on kilelletty ihan vaan hysteerisyyssyistä. Valmistajat eivät halua ottaa vastuuta, jos jollekin tulee esim keskenmeno (ihan muusta syystä tietenkin) niin sitten syytettäis sitä mattoa. Parempi kieltää niin ei joudu syytteeseen.

Jostain luin, että lisäisi oksitosiinin eritystä ja siten voisi aiheuttaa supistuksia. Tietoa ei ole, koskeeko tuo vain niitä alaselän akupisteitä vai ylipäätään... Itse en uskaltaisi käyttää ollenkaan, varsinkaan alkuraskaudessa.

[QUOTE="vieras";25324082]Jostain luin, että lisäisi oksitosiinin eritystä ja siten voisi aiheuttaa supistuksia. Tietoa ei ole, koskeeko tuo vain niitä alaselän akupisteitä vai ylipäätään... Itse en uskaltaisi käyttää ollenkaan, varsinkaan alkuraskaudessa.[/QUOTE]

Niinpä niin. Siispä mitään mielihyvää aiheuttavaa juttua ei saa tehdä raskaudessa, esim. seksi, liikunta/urheilu, toisen vauvan hoitaminen tms. Koska nekin aiheuttaa tuota oksitosiinin eritystä. :laugh:

[QUOTE="vieras";25324096]No naura sinä vaan, minä en riskeeraa mitään alkuraskaudessa. Sen verran monta keskenmenoa on jo koettuna.[/QUOTE]

No kai sä sitten välttelet noita muita mainitsemiani aisoita myös? :xmas: sori mutta sä et käytännössä voi vaikuttaa itse niihin keskenmenoihin. Ne tulee jos on tullakseen, niin se vaan meene. Ei pahalla. Toivottavasti sulle nyt käy hyvin.

No kai sä sitten välttelet noita muita mainitsemiani aisoita myös? :xmas: sori mutta sä et käytännössä voi vaikuttaa itse niihin keskenmenoihin. Ne tulee jos on tullakseen, niin se vaan meene. Ei pahalla. Toivottavasti sulle nyt käy hyvin.

No tällä kertaa olen vältellyt noita kaikkia :) ja ollut lähestulkoon vuodelevossa 6 viikkoa. Nyt rv 11 ja hyvältä näyttää.

Yhteistyössä