raskaus asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamii

Vieras
olen nyt rv 19+5,supistuksia on tullut ja joo tiedän että supistuksia alkaa jo tässä vaiheessa tulemaan,mutta viime yönä niitä tuli ihan älyttömästi ja selkää särki,heti kun yks suppari helpotti niin toinen alko,kivuttomia ne oli kylläkin,mutta pitäiskö huolestua?neuvolaan en saanu yhteyttä ku siel soitto aika ollu jo aikasin aamulla..esikoisenkaan aikana ei ikinä näin paljoa supisellu.toinen hieman nolompi juttu,että miksi mulla aina raskauden aikana ilmestyy alapäähän sellasia "rasva patteja"?kun esikoinen oli syntyny niin ne hävisi,mutta nyt ne tuli uudestaan..kauheen rumia :( nolottaa hirveesti..

Kannattaa ehdottomasti kuitenkin ilmoittaa supistuksista neuvolaan niin varmistavat ettei nä sun supistukset vaikuta vielä alapäässä..(lyhenna kohdunkaulaa, avaa kohdun suuta jne.)

kivuliaat supistukset pitää aina tsekata. Esim b-strepto jos jyllää alapäässä niin voipi aiheuttaa ennenaikaset supistukset ja syntymän. Eli alapää on tutkittava kuten kakkonen sanoi ja otettava vielä sieltä ne pöpönäytteet.

uskallanko odotella maanantaihin,tai jopa keskiviikkoon asti vai menenkö heti??tyhmiä kysymyksiä,mutta ei tällaisesta ole kokemusta..kuinka nopeasti supistukset voi vaikuttaa kohdunsuuhun?kun on viikonloppu,niin vaikea saada ketään kiinni ja päivystykseen pitää lähteä 200km päähän!viikolla täällä onneks päivystys ja ke mulla olis rakenneultra ja siel tekevät sisä tutkimuksen jos sinne uskallan odottaa..mitä mieltä olette?tietysti menen tänään jo sinne päivystykseen jos supistukset voivat vaikuttaa nopeasti kohdun suuhun.

Mulla on nyt 27. viikko meneillään. Mulla on alkanut tulemaan just tuollaisia kivuttomia supistuksia, eka kerran tuli just joskus rv 19 ja sitten ei tullut moneen viikkoon.
Näitä supistuksia mulle tulee etenkin jos liikun, mutta levossa kans joo ja joskus ei tarvi kun kylkeä kääntää sängyssä niin tulee supistus. Tiistaina soitin asiasta neuvolaan ja käskettiin juomaan paljon vettä ja välttämään kaikkea fyysistä rasitusta. Ja sanottiin että jos muuttuvat kivuliaiksi niin soittaa uudelleen.
Tosin mulla on jo maanantaina neuvola-aika muutenkin, niin sanottiin että katotaan sitten mitä tehdään jos supistukset ei ole loppuneet. Eli lääkärille todennäköisesti pääsen kun ei nämä lopu vaikka olen tiistaista asti ollut vaan kotona..

Yhteistyössä