Paras tapa laihtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lihonut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lihonut

Vieras
Niin, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Ja lisätä liikuntaa. Mä olen ihan toivoton jojo-laihduttelija ollut viimeiset vuodet. Mun ihannepaino olis n 55 kiloa, tällä hetkellä painan 80 kiloa. Olen paisunut näihin mittoihin sen jälkeen, kun ensin laihdutin 68 kilosta 57 kiloon ja sitten hölläsin ja aloin syödä enempi...haluisin päästä siihen olotilaan, että ei tarvis tarkkailla syömisiään orjallisesti laihduttaessa, mutta ei myöskään sen jälkeen, ettei lihois takaisin tai jopa enemmän mitä painoi alunperin.

Miten te, jotka olette laihduttaneet, olette pitäneet kilot poissa. Mulla mm. masennus ja lasten ongelmat ajanut siihen, että syön ja syön...pelkään että kohta olen 100 kiloa tällä menolla. Tunnen itseni selkärangattomaksi.

Mulla vähän sama ongelma kuin sinulla. Toisen raskauteni jälkeen paino jäi 76kg ja siitä yritin epätoivoisesti laihduttaa. Lopulta meni hermot ja hölläsin. Kaksi viikkoa söin ihan mitä mieli teki ja paino pompahti tuona aikana 80kg. Sen jälkeen olen koko ajan yrittänyt laihduttaa, mutta paino vain nousee. Tänä aamuna se oli jo 96kg. Ja siis tätä nousua on tapahtunut jo useampi vuosi. Välistä olen saanut painoa alaskin, mutta aina se vain nousee uudelleen. Nyt yritän siis kanssa sitä, että saisin tuon nousun lakkaamaan ja ehkä pikkuhiljaa painoa alas. Ainoa ongelma on oma mieleni, joka muuttuu joka toinen päivä. Kärsivällisyys siis puuttuu täysin.

Nyt olen päättänyt etten anna mieleni pompotella minua vaan pysyn suunnitelmassani hitaasta painonpudotuksesta. Siis liikuntaa kehiin ja ruokavalio kohdilleen siten, että sitä ei tämän pudotusurakan jälkeen tarvitse enää muokata vaan voin jatkaa syömistä samaan tapaan.

Juu...mä en ede herkuttele suklaalla, kakuilla enkä sellaisilla...mä vain syön kai liian isoja annoksia ruokaa, ja/tai liian usein. Ihan älyttömän väsynyt olo, ja se vain pistää syömään lisää. Pakko tässä on kai muuttaa koko asennettaan, tehdä uuden vuoden lupaus itselleen. Jauhan jatkuvasti nikotiinipurkkaa, olen miettinyt että jos se pitää mun verensokerin koko ajan normaalia korkeammalla, ja sitä kautta edistää lihomista. En tiedä voiko pitää paikkaansa. Juon myös siidereitä usein, kai nekin lihottaa. Paljon on paheita joista ois päästävä ;(

Onneksi tapoja on monia, joista pitäisi jokaiselle se omin tyyli löytyä. Itselleni tuo karppaus on ollut todella helppoa, kun en koskaan ole ollut perunan tai leivän suurin ystävä.

Ihmetyttää ihan, että vaikken ole todellakaan hyljeksinyt suklaakonvehteja joulunaikaan ja muutoinkin herkutellut, niin paino ei ole noussut. Itse asiassa hetkellinen hiilaritankkaus taisi pistää laihtumista taas käyntiin... tietenkään tätä jouluherkuttelua ei sovi jatkaa kauaa, vuoden alusta palaan taas rakkaisiin karppiruokiin.

Mulla itselläni on ollut vuosikausia kanssa tuota jojoamista 60 ja 80 kg välillä. Tällä hetkellä olen saanut itseni 66 kiloiseksi ja pidettyä sen siinä jo puoli vuotta. Paras tapa minulle suurena ruuan ystävänä laihduttaa on ollut tehdä niin kevyitä ruokia, että niitä voi syödä paljon. Usein syön lounaaksi kasvissosekeittoa, salaattia ja ruisleivän kun syön kouluruokalassa. Päivälliseksi teen itselleni yleensä valtavan salaatin jogurttikastikkeella tai keittoa. Jos teen ruuaksi esim. makaronilaatikkoa tai lasagnea syön sitä ihan liian ison annoksen. En vain voi hillitä itseäni. Ehkä kaksi kertaa viikossa syön jotain tuollaista ja ei ole paino noussut.

Jos teen ruuaksi esim. makaronilaatikkoa tai lasagnea syön sitä ihan liian ison annoksen. En vain voi hillitä itseäni. Ehkä kaksi kertaa viikossa syön jotain tuollaista ja ei ole paino noussut.

Tuo on niin totta! Itsekkään en voi tehdä isoja satseja ruokaa kerrallaan, kun ne menee heti. Pitäisi olla todella itsekuria ja pistää annospakkauksiin tai jotain.

Lautaskoon pienentäminen voi kans vähän auttaa. Nykyäänhän lautaset ovat aivan mielettömän kokoisia. Itse käytän halkaisijaltaan n15cm lautasta, tulee syötyä vähemmän kuin jos ois sellanen megalomaaninen kiekko täytettävänä.

Mikä on paras tapa laihtua? Empä tiedä, mutta tammikuussa alkaa nutraus, saa luvan toimia!!1

Hmhh, ok....teen usein ruuaksi juuri makaroonilaatikkoa, perunamuusia ja lihapullia kastikkeessa yms....ja syön isoja annoksia koska rakastan ruokaa...miten yhdistää oma ruokailu kun teen koko perheellle kuitenkin samaa ruokaa...kai se olis vaan jaksettava vääntää itselleen niitä salaatteja enempi lisäksi. Yleensä teen sellaisen perussalaatin, josta kaikki sitten ottavat muun ruuan ohella.

Hmhh, ok....teen usein ruuaksi juuri makaroonilaatikkoa, perunamuusia ja lihapullia kastikkeessa yms....ja syön isoja annoksia koska rakastan ruokaa...miten yhdistää oma ruokailu kun teen koko perheellle kuitenkin samaa ruokaa...kai se olis vaan jaksettava vääntää itselleen niitä salaatteja enempi lisäksi. Yleensä teen sellaisen perussalaatin, josta kaikki sitten ottavat muun ruuan ohella.

No helppo ratkaisu on ainakin ostaa vaikka Apetitin pakastesosekeittoa. Kyllä sitä ainakin muutamana päivänä viikossa jaksaa syödä. Itse laitan sekaan rasvatonta raejuustoa niin on jotain pureskeltavaa.

Yhteistyössä