Mikä on normaalia väsymystä/velttoutta kun lapsi on kuumeessa?

"Vieras"
Vaikeaa, mä veisin näytille jos olisi kyseessä meidän lapset. Mutta toisaalta niillä usein nouseekin kuume tosi korkeaksi ( 39-40) ja silti jaksavat edes vähän touhuta, eivätkä nukahtele tuollein. Eli meillä tuo velttous olisi huolestuttavaa.
Soita vaikka päivytykseen nyt ensin ja kerro tuosta ja siitä että olette jo käyneet lääkärissä ja tila oli silloin kohtuu sama.
Hyvältä kyllä kuulostaa tuo hikoilu, jospa lähtisi laskemaan. Nyt vaan paljon nesteitä kun hikoilee paljon. Herätä yöllä ihan juomaankin.
Pikaista paranemista!
 
"mamitsu"
Heti päivystykseen!
Älä soita vaan mene heti!

Oma kokemus syksyltä samantapainen, pari tuntia ja meidän typy teholla.
Ambulanssikuskit eivät ottaneet mukaan...vein itse.
 
[QUOTE="vieras";25310995]Miksi ette mene yksityiselle? Kurkku erittäin turvonnut ja sä vielä mietit...[/QUOTE]
Yksityinen tai päivystys, samaan paikkaan sieltä päädytään. Meillä toimii julkinen puolikin erittäin hyvin.

Kurkusta en osaa silleen huolissani olla, koska lapsella on massiiviset nielurisat ja niitä on ennenkin infektioiden yhteydessä "ihailtu". Hengitys kulkee kyllä, ja pystyy nielemään esim. Panadolin.
 
[QUOTE="Vieras";25311009]Vaikeaa, mä veisin näytille jos olisi kyseessä meidän lapset. Mutta toisaalta niillä usein nouseekin kuume tosi korkeaksi ( 39-40) ja silti jaksavat edes vähän touhuta, eivätkä nukahtele tuollein. Eli meillä tuo velttous olisi huolestuttavaa.
Soita vaikka päivytykseen nyt ensin ja kerro tuosta ja siitä että olette jo käyneet lääkärissä ja tila oli silloin kohtuu sama.
Hyvältä kyllä kuulostaa tuo hikoilu, jospa lähtisi laskemaan. Nyt vaan paljon nesteitä kun hikoilee paljon. Herätä yöllä ihan juomaankin.
Pikaista paranemista![/QUOTE]
Odotan soittoa päivystyksestä.

Ja aion juottaa lasta yölläkin.
 
"vieras"
Veisin lapsen uudestaan näytille. Olen itse kerran saanut aivan väärät hoito-ohjeet eräältä lääkäriltä (yksityiseltä lääkäriasemalta) mutta onneksi lähdin lapsen kanssa päivystykseen. Kävisin varmistamassa tilanteen, ei ole normaalia noin voimakas velttous.
 
"vieras"
Yksityinen tai päivystys, samaan paikkaan sieltä päädytään. Meillä toimii julkinen puolikin erittäin hyvin.

Kurkusta en osaa silleen huolissani olla, koska lapsella on massiiviset nielurisat ja niitä on ennenkin infektioiden yhteydessä "ihailtu". Hengitys kulkee kyllä, ja pystyy nielemään esim. Panadolin.
Turhaan jonotat päivystyksessä kun edellä voi olla muitakin lapsia..lapsen parasta ajattelin mutta ihan kuin vaan.
 
[QUOTE="vieras";25311103]Turhaan jonotat päivystyksessä kun edellä voi olla muitakin lapsia..lapsen parasta ajattelin mutta ihan kuin vaan.[/QUOTE]
Aina sinne on nopsaan päästy. Nyt mentäisiin varmaan jonon kärkeen.

Mutta joo, juttelin päivystyksen kanssa. Olivat sitä mieltä että antaa lapsen nukkua yön yli. Ei kuulemma ihme jos on veto pois, kun kuumetta on niin paljon. Lukivat tietokoneelta lääkärin kommentit, siellä oli mm. että lapsi on heikohko, unelias. Huomenna aamulla lääkäriin jos tilanne on sama, ja jos tilanne huononee niin sitten mennään jo tänä yönä.
 
no joo
Mulal on vään sellanen kokemus et varsinkin tähän aikaan vuodesta tk:ssa (ainakin miellä) päivystää usein aika kokemattomat lääkärit / kandit.. kaikki "kunnon" lääkärit on lomilla. et ihan hyvä toisaan kysyä sieltä lastenpolilta suoraan mitä mieltä lastenlääkäri on.
 
Aina sinne on nopsaan päästy. Nyt mentäisiin varmaan jonon kärkeen.

Mutta joo, juttelin päivystyksen kanssa. Olivat sitä mieltä että antaa lapsen nukkua yön yli. Ei kuulemma ihme jos on veto pois, kun kuumetta on niin paljon. Lukivat tietokoneelta lääkärin kommentit, siellä oli mm. että lapsi on heikohko, unelias. Huomenna aamulla lääkäriin jos tilanne on sama, ja jos tilanne huononee niin sitten mennään jo tänä yönä.
Varmasti on veto pois, mutta minusta jotenkin liian pois. Mut joo, aamulla sit lääkäriin. Voimia yöhön! Ja toivottavasti ei ainakaan pahenis...
 
Mulal on vään sellanen kokemus et varsinkin tähän aikaan vuodesta tk:ssa (ainakin miellä) päivystää usein aika kokemattomat lääkärit / kandit.. kaikki "kunnon" lääkärit on lomilla. et ihan hyvä toisaan kysyä sieltä lastenpolilta suoraan mitä mieltä lastenlääkäri on.
Tuo lääkäri oli wanha tuttu kyllä.

Puhuin jo päivystyksen kanssa, mutta pirautan vielä sinne Tyksiin...terveisin epäluuloinen äiti :xmas:
 
Varmasti on veto pois, mutta minusta jotenkin liian pois. Mut joo, aamulla sit lääkäriin. Voimia yöhön! Ja toivottavasti ei ainakaan pahenis...
Ei poika koskaan ole ollut näin kanttuvei kovassakaan kuumeessa.

Näin kovaa kuumetta ei tosin oo muistaakseni vuosikausiin ollut...ehkä ikä on tehnyt tehtävänsä, melkein 6 vee ei ehkä kestä kuumetta samalla lailla kuin taapero.

Sitä mä vaan mietin että miten mä yöllä tiedän onko lapsi uneliaampi ja voimattomampi, kun hän nukkuu...? :ashamed: No, nukun vieressä ja vahdin. Herättelenkin välillä juomaan ja patistan pissalle, siinä sen näkee jaksaako kävellä yms.
 
Beep
Kyllä meillä on ainakin yksi päivä mennyt niin että nukkuu vaan eikä jaksa yhtään mitään. Itsellä kuume tekee myös niin että olen aivan vetelä ja pyörtyilenkin tosi helposti.
 

Yhteistyössä