Mitä jos kuulisit että kaverisi olisi sanonut vauvastasi näin?

• Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti
hmmmm
olisit saanu vauvan ja kaverisi puhuisi toiselle ystävälle että se eeva sai hassun näköisen ja kierosilmäisen ja oudon näköisen vauvan. ja ikää olis tosiaankin 25v,sillä joka puhuu,ymmärtäisin jos ois joku pikkulapsi mut pahastuisitteko asiasta? tiedän että jotkut vauvat ei oo niin näteejä kun toiset mut kauneus on katsoja silmissä:)

svdvd
Mun lapsesta sanottiin, että "onpas sillä iso nenä!" vaikka mun mielestä se oli ihan tavallisen kokoinen :D
Kaikki ei vaan ajattele, mitä puhuvat, ei siitä pidä itseensä ottaa.

"vieras"
No varmasti loukkaantuisin. Todella lapsellista käytöstä ja törkeää, monet vauvat on syntyessään alienin näköisiä mutta ei sellaisia ääneen tölvitä kellekkään.

En pahastuisi. Se on nätimmin sanottu, kuin se miten itse kuvailisin 99% vastasayntyneistä vauvoista (omani mukaanlukien). Mutta ihmettelisin sitä, kuka tänä päivänä kehtaa sanoa rehellisen mielipiteen ääneen. Itsekin totean mieluummin jotain diplomaattista, tai pidän turpani kiinni.

miunmau
Minun mielestäni todella harvassa on ne vauvat, jotka ovat olleet niin nättejä, etten ole niistä "vikoja" löytänyt (omieni (no, toisella niistäkin oli pieni syntymämerkki jalassa) lisäksi ehkä vain muutama).

Ja kyllä, todennäköisesti suoraan puhuvana ihmisenä menisin mielipiteeni möläyttämään myös jollekin muulle kuin omalle miehelleni.

Mutta sehän on vain minun mielipiteeni, ei sillä ole vauvalle eikä sen äidille mitään merkitystä ja jos minä sen jollekin muulle sanon, niin ei sitä ole kuitenkaan tarkoitettu kierrätettäväksi itse asianomaisen korviin.

"vieras"
Minun mielestäni todella harvassa on ne vauvat, jotka ovat olleet niin nättejä, etten ole niistä "vikoja" löytänyt (omieni (no, toisella niistäkin oli pieni syntymämerkki jalassa) lisäksi ehkä vain muutama).

Ja kyllä, todennäköisesti suoraan puhuvana ihmisenä menisin mielipiteeni möläyttämään myös jollekin muulle kuin omalle miehelleni.

Mutta sehän on vain minun mielipiteeni, ei sillä ole vauvalle eikä sen äidille mitään merkitystä ja jos minä sen jollekin muulle sanon, niin ei sitä ole kuitenkaan tarkoitettu kierrätettäväksi itse asianomaisen korviin.
Kaikista kamalimpia kuvatuksia on juuri nää jotka oikeuttaa sen p*skatulvan tulon leipälävestään sillä kun "oon vaan niin suorapuheinen". Hyrr.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
miunmau
Toiset siitä eivät pidä ja toiset pitävät, kun en turhaan lätise sellaisia juttuja, joita en sitten oikeasti tarkoittaisikaan, vaan joutuisin sanomaan ne vain kohteliaisuudesta.

Ja itse olen tuon suoraan sanomisen huomannut vasta viime vuosina, kun mies ja muutamat tutut ovat siitä sanoneet. Se kun tulee luonnostaan niin sitä ei itse edes huomaa, ei edes silloin kun sen on jo sanonut.

"vieras"
niin, siis sehän on ihan fakta että jokainen vastasyntynyt näyttää alienilta tai mursunenäiseltä rusinalta. Miltä itse näyttäisit jos oisit lillunut 9 kk vesisaavissa?

Jokainen normaali aikuinen kyllä tietää tämän, joten melko lapsellista sellaista ihmetellä.

"vieras"
Toiset siitä eivät pidä ja toiset pitävät, kun en turhaan lätise sellaisia juttuja, joita en sitten oikeasti tarkoittaisikaan, vaan joutuisin sanomaan ne vain kohteliaisuudesta.

Ja itse olen tuon suoraan sanomisen huomannut vasta viime vuosina, kun mies ja muutamat tutut ovat siitä sanoneet. Se kun tulee luonnostaan niin sitä ei itse edes huomaa, ei edes silloin kun sen on jo sanonut.
En suinkaan tarkoittanut että pitää puhua peetä myöskään toiseen suuntaan, ei siis tartte kehua maailman kauneimmaksi vauvaksi ellei sitä mieltä vilpittömästi ole. Mutta fiksu aikuinen ei hauku toisen vauvaa missään seurassa. Noloa.

trää

Olet siis oikein kunnon juoruaja.

Et ole suoraan puhuva, jos puhut asioita muille ihmisille kuin asianomaisille.
Suoraan puhuminen on sitä että puhutaan sille ihmisille jota asia koskee niin suoraan, selän takana tapahtuva on kyllä juoruamista.

Pyh ja pah ja kun minä en ole nähnyt vielä yhtäkään rumaa tai alienin näköistä vastasyntynyttä, kumma juttu!

"vieras"
[QUOTE="vieras";25296806]niin, siis sehän on ihan fakta että jokainen vastasyntynyt näyttää alienilta tai mursunenäiseltä rusinalta. Miltä itse näyttäisit jos oisit lillunut 9 kk vesisaavissa?

Jokainen normaali aikuinen kyllä tietää tämän, joten melko lapsellista sellaista ihmetellä.[/QUOTE]

Siis VASTAsyntynyt. Tuohan kyllä tasoittuu melko äkkiä, muutamassa päivässä alkaa näyttämään oikealta vauvalta viimeistään.

miunmau
Alkuperäinen kirjoittaja trää;25296845:
Olet siis oikein kunnon juoruaja.

Et ole suoraan puhuva, jos puhut asioita muille ihmisille kuin asianomaisille.
Suoraan puhuminen on sitä että puhutaan sille ihmisille jota asia koskee niin suoraan, selän takana tapahtuva on kyllä juoruamista.

Pyh ja pah ja kun minä en ole nähnyt vielä yhtäkään rumaa tai alienin näköistä vastasyntynyttä, kumma juttu!
En sanonut, etten uskaltaisi mielipidettäni äidille suoraan sanoa, kyllä sekin onnistuu.

Sanoin, että: JOS sen jollekin muulle sanon, niin ei sitä ole tarkoitettu kierrätettäväksi... saa kyllä sanoa, muttei ole tarkoitettu.

äti
miunmaun on juuri sellainen ihminen että hän saa sanoa mitä lystää, mutta oottakaas vaan ku joku hän pikku pertti poikaansa haukkuu niin facebookkiinkin kirjotetaan vaan vi ttua ja saa tanaa ja sitten sitä pyöritellään päässä pari kuukautta, ku sekin niin sano! Tai ihan mistä vaan joku toinen sanoo niin ottaa itteensä ihan tolkuttomasti.

miunmau
Alkuperäinen kirjoittaja äti;25296935:
miunmaun on juuri sellainen ihminen että hän saa sanoa mitä lystää, mutta oottakaas vaan ku joku hän pikku pertti poikaansa haukkuu niin facebookkiinkin kirjotetaan vaan vi ttua ja saa tanaa ja sitten sitä pyöritellään päässä pari kuukautta, ku sekin niin sano! Tai ihan mistä vaan joku toinen sanoo niin ottaa itteensä ihan tolkuttomasti.
En muuten ota itseeni, tykkään itsekin siitä että asiat sanotaan niinkuin ne on. Turha käydä viljelemään mitään ylimääräisiä kohteliaisuuksia, kun "normaalistikin" voi puhua.

Lisäksi en kiroile, enkä ole facebookissa :)

Etenkin jos ei itsellä ole lapsia tai ei vastasyntyneitä ole nähnyt, voi tulla yllätyksenä että se viimeisten vuorokauden-parin sisällä synnytyskanavan läpi pusertunut olio ei ookaan mikään Miss Vauva... etenkin kun kaikki elokuva- ja saippuaoopperavauvan on niin suloisia heti synnyttyään.
Osoittaa toki sanojalta ajattelemattomuutta sanoa se ajatus ääneen, ja osoittaa todella suurta idioottimaisuutta siltä toiselta kaverilta mennä sanomaan se sille vauvan äidille.

joulutähtönen
Luulen että se joka sulle on tuon asian kertonut niin on halunnut sua enemmän loukata kun se ihminen joka tuon asian on sanonut. Eli enemmän miettisin hänen motiivejaan..

"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja joulutähtönen;25297038:
Luulen että se joka sulle on tuon asian kertonut niin on halunnut sua enemmän loukata kun se ihminen joka tuon asian on sanonut. Eli enemmän miettisin hänen motiivejaan..
no näinpä. Ei voi käsittää kenenkään tarvetta mennä kertomaan..

En kovin pahalla ottaisi. Itsekin olen kutsunut vastasyntynyttäni rimppakintuksi yms. Hänellä nyt sattui olemaan hoikat ja pitkät jalat eli rimppakintut. :D

Toisen vauvasta en koskaan sanoisi vastaavaa, koska hormonihuuruissa huumorillakin heitetty "rimppakinttu-kommentti" saattaisi löytää tiensä hyvin suuren hernepellon mukana nasaaliin.

En siltikään ole mielestäni rumaa tai alienin näköistä vastasyntynyttä vielä nähnyt, vaikka paljon olen ihan vastasyntyneitä jo työssänikin nähnyt. Yhden kerran olen nähnyt aika ikävästi imukupin takia muotoutuneen kallon vauvalla, mutta eipä tuo vauva muuten mitenkään huonon näköinen ollut. :)

Toiset näkevät toki eri tavalla moniakin juttuja. :D

Yhteistyössä