Korvissa asti "kiehuu" helvetin äijä

• Viestiketjun aloittaja potkisin munille jos voisin
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
[QUOTE="niinpä";25296334]jos oikein mietitään, niin naps, kyllä se on niin yksinkertaista. se päätöksen tekeminen ja lähteminen siinä vaikeinta on. pelko siitä, että miten pärjää, vaikka varmasti pärjäisi paremmin, jos ei olisi alkkista riippanaan, sitä ei vain tajua siinä tilanteessa eläessään. siksi varmaan anatolia(kin) yrittää herätellä noin.[/QUOTE]

Ihan turhaa länkytystä, joka ei auta tähän iltaan mitenkään.

"vieras"
miten mä en jaksaa ressata siitä jos mies ottaa jouluna... pe iltana oli kunnon kännissä, eilen otti muutaman mutta ei niin pahaa kuntoa ja tänään ottaa tod.näk. kans. ite oon ottanu joka ilta kaksi lonkeroa saunan jälkeen. ei jaksa pilata jouluakaan turhalla nipottamisella. mutta jokainen tyylillään.

Selvä. Ei muuta kuin ero ja ukko tänään pihalle? Naps. Helppoa kuin heinänteko.
Mikä jottei? Selvästi tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kerran on asiasta puhuttu ja mies on luvannut ettei viinalla läträtä. Itse kyllä rakastan miestäni, mutta lasten hyvinvointi menee edelle. Eli jos mies alkaisi ryyppäämään olisi valinnan paikka: viina tai perhe. Naps vaan. Kyllähän se kipeää tekisi, mutta alkoholistin kanssa en elämääni jakaisi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Naps, kaikki on niin helppoa. Yksi taikasauvan heilautus. Kyllä Anatolia tietää.
Ei kaiken niin helvetin hankalaa, suorastaan mahdotontakaan pitäisi olla.

Että niinku vuodesta toiseen vaan katsotaan kun äijä juo, eikä saada aikaiseksi mitään, koskaan, ikinä.

No joo, ainahan voi toivoa turhaan. Että jos Jokke tänä jouluna olisi juomatta kun kerran lupasi, vaikkei sen lupauksilla ole kyllä koskaan aikaisemminkaan ollut paskan verran merkitystä. Mutta jos kaikki nyt kuitenkin muuttuisi paremmaksi, kun ihan vaan hissukseen tässä istun ja toivon, sormet ja varpaat ristissä. Säälittävää etten sanoisi.

Yksikään palstaviesti ei ap:n joulua voi pelastaa, ei tämänhetkistä eikä tulevia. Hän itse on ainoa, joka voi jotain asioiden eteen tehdä.

"mamma"
voimia paljon ap:lle ja lapsille! HALAUS! Tuo ei oo kivaa, on kurjaa, että miehesi ei ajattele muita kuin itteensä. Varmasti on monia perheitä, joissa sama tilanne. Ei se joulu mene niin mallikkaasti läheskään jokaisessa perheessä mitä annetaan ymmärtää. Hienot on kulissit monessa perheessä, todellisuus toinen. Vielä kerran ap:lle voimia ja koittakaahan pärjätä!

Lunatic
Mikä jottei? Selvästi tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kerran on asiasta puhuttu ja mies on luvannut ettei viinalla läträtä. Itse kyllä rakastan miestäni, mutta lasten hyvinvointi menee edelle. Eli jos mies alkaisi ryyppäämään olisi valinnan paikka: viina tai perhe. Naps vaan. Kyllähän se kipeää tekisi, mutta alkoholistin kanssa en elämääni jakaisi.

Ootko koskaan oikeasti yrittänyt saada miestä pois omasta kodistaan väkipakolla?

Voi hellanduudelis.

,,,
Ei kaiken niin helvetin hankalaa, suorastaan mahdotontakaan pitäisi olla.

Että niinku vuodesta toiseen vaan katsotaan kun äijä juo, eikä saada aikaiseksi mitään, koskaan, ikinä.

No joo, ainahan voi toivoa turhaan. Että jos Jokke tänä jouluna olisi juomatta kun kerran lupasi, vaikkei sen lupauksilla ole kyllä koskaan aikaisemminkaan ollut paskan verran merkitystä. Mutta jos kaikki nyt kuitenkin muuttuisi paremmaksi, kun ihan vaan hissukseen tässä istun ja toivon, sormet ja varpaat ristissä. Säälittävää etten sanoisi.

Yksikään palstaviesti ei ap:n joulua voi pelastaa, ei tämänhetkistä eikä tulevia. Hän itse on ainoa, joka voi jotain asioiden eteen tehdä.
Olisit jo hiljaa...

"mamma"
Onhan se helppoa sanoa ja kehottaa ottamaan tavarat a lapset ja häipyä kodista. ei se oo niin helppoa miltä kuulostaa. lapsia ei niin vain omasta kodista huvita viedä pois ja se ei varmana oo mikään helppo päätös. varmasti olis monta perhettä missä olis lapsille parempi, että selvä vanhempi lähtee heidän kanssa, mut ehkäpä voimme silti tukea tällaisia perheitä ja valintoja. ei nipottaminen ja käskytys auta siinäkään mitään. kaikille lapsille kyllä kuuluis RAITIS JOULU! Sais vanhemmat kattoa peiliin ja ajatella muitaki ku itteensä. tarviiko sillon juoda ku lapset pieniä????? Liian monessa perheessä valitettavasti on tänäkin jouluna läträtty viinalla ja lapset joutuu sellasta näkemään/aistimaan. surullista.

Ei sitä miestä tänään varmaan ulos saa, tai pidäkään saada. On se miehenkin koti eikä pelkkä humalatila ole syy sille että toinen pihalle viskataan.

Mutta tulevia jouluja ja ihan arkipäiviäkin ajatellen voi alkaa tekemään suunnitelmia. Katsella vaikka asuntoja netistä ja sitä rataa. Jos siis haluaa muutosta, ja jos on jo todettu että miehen lupaukset ei merkitse mitään.

mies joi muutaman oluen ja otti pari paukkua ku odottelin kinkun valmistusta....
niin ei muuta ku ukko pihalle? huh huh
ja jäljelle jäi 10 pulloa ja vähän viinaa... aa kerho kutsuu... voi elämä
14 kaljaa ja 3 vahvaa kossupaukkua, 17 annosta siis. Se on isollekin miehelle ihan kohtalainen määrä ja varmasti humalassa elli ole tottunut isoihin määriin alkoholia.

Ja edelleen, jos joudutaan erikseen sopimaan ettei viinalla läträtä jouluna, on jotain vialla. Ei meidän ole koskaan tarvinnut sellaisia sopia. Eilen ihan sovussa otettiin ruuan kanssa oluet ja kahvin kanssa konjakit. Eikä käynyt mielessäkään että pitäisi sopia sen jäävän siihen.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Juu, kääris hihat ylös ja potkase ukko pellolle. Kyllä se vaan on niin helppoa, Anatolia ja Oisku tietää. :xmas:
Kyllä mä nappaisin mukulat kainaloon ja lähtisin vanhemmilleni. Siinäpä saisi jäädä ukko ryyppäämään ihan rauhassa vaikka maailman tappiin asti. Kunnioitan itseäni ja lapsiani niin paljon etten lässyttäisi palstalla mitään "taas se ryyppää yhyy yhyy joulu pilalla" paskaa, vaan tekisin asialle jotain. Selvin päin oleva puoliso on ihan yhtä vastuullinen siitä raittiista joulusta lapsille kuin ryyppääväkin.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25296416:
mitäs pahaa se sitten kännissä tekee että ulos talosta pitää saada.
sitäpaitsi tuo kerrottu määrä ei tunnu terveessä miehessä yhtään missään.

Lämmittää varmaan saunaa ja nauttii olostaan.

"joo"
mies joi muutaman oluen ja otti pari paukkua ku odottelin kinkun valmistusta....
niin ei muuta ku ukko pihalle? huh huh
ja jäljelle jäi 10 pulloa ja vähän viinaa... aa kerho kutsuu... voi elämä
jos se ei ole sulle ongelma, niin mikäs siinä. mut ap:lle miehen juominen on ongelma. eikös nää oo vähän erilaisia tilanteita siis. en huomannut, että kukaan olisi kehottanut laittamaan pihalle miestä, jonka juominen ei häiritse?

Ja edelleen, jos joudutaan erikseen sopimaan ettei viinalla läträtä jouluna, on jotain vialla. Ei meidän ole koskaan tarvinnut sellaisia sopia. Eilen ihan sovussa otettiin ruuan kanssa oluet ja kahvin kanssa konjakit. Eikä käynyt mielessäkään että pitäisi sopia sen jäävän siihen.
Sama juttu meillä.

Minua kiinnostaisi tietää, että millaiset taustat on niillä naisilla, jotka sietävät toistuvasti huonoa kohtelua parisuhteessaan. Onko heillä tosi alhainen itsetunto, onko jo lapsuudenkodista opittua se että lupauksien rikkominen on normaalia ja viinaa saa vetää niin paljon kuin sielu sietää? Jos on, niin miksi he altistavat lapsensa samanlaiselle elämälle?

Jos asia olisi heille ihan ok, jos heitä ei haittaisi se että mies juo runsaasti & juo joulunakin, niin eivät he tekisi tällaisia aloituksia. Mitä ilmeisimmin asia siis häiritsee ja aiheuttaa surua. Joten sille pitäisi jotain tehdä. Ja jos mies ei tee asialle mitään, niin nainen voi joko toimia itse tai alistua kohtaloonsa. Ihan liian moni ei tee mitään vuosikausiin, ja lopulta on varmaan jo niin lannistettu ettei pysty enää toimimaan vaikka haluaisikin, lasten itsetunto ja luottamus on myös lytätty...ja minusta se on surullista. Sellainen pistää vihaksi.

Jos toinen vanhemmista on paska, on toisen vanhemman oltava kaksinverroin vahvempi ja parempi.

• Tykkää
Reactions: mamilu
ainahan palstalla ollaan mies potkimassa pihalle. vaikkakaan ei tiedetä puoliakaan niin kuin tässäkin jutussa. ap kirjoitti mies joit tämän ja tämän verran päivän aikana ja sille jäi näin paljon että varmaan juo ne..... niin melkein kaikki ovat miehen laittamassa pihalle... minusta ainakin olisi kiva tietää mitä muuta se mies teki ja mis ajassa noi joi

mut jokainen tavallaan

"sIRKKELI"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25296416:
mitäs pahaa se sitten kännissä tekee että ulos talosta pitää saada.
sitäpaitsi tuo kerrottu määrä ei tunnu terveessä miehessä yhtään missään.
Onks tää sun aloitus harmaana? :) Ei kun rupesin miettimään tuota määrää ja näin, niin eihän ap tosiaan maininnut missä kunnossa äijä on. Kyllä jotkut kärsii juoda tommoisen annoksen olematta kamalassa kuosissa.

"vieras"
Kun itse olin alkoholistin kanssa niin kyllähän siinä tunsi itsensä hyvin yksinäiseksi.
Toinen lähti sen "oman kultansa" eli alkoholin ihmemaahan ja minä olin yksin.
Myös se valehtelu ym. sai mut lähtemään suhteesta. harmittelen vain etten lähtenyt jo
aikaisemmin.

Yhteistyössä