Mitä jouluruokia ET voisi ostaa valmiina?

• Viestiketjun aloittaja Ken guru
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Itselläni on rosolli.

Vaikka graavilohikin on parasta omatekoisena, niin hätätapauksessa varmaan kaupankin menisi. Vaikka meillä kyllä aina onkin sitä omatekoista.

Mutta kaupan rosollista ja omatekoisesta ei voi edes puhua samana päivänä. Ennemmin olisin ilman rosollia kuin söisin sitä kaupan.

Mitä teillä muilla?

....
Kinkku varmaan on ainut. Niin ja joulupuuro ja keitetyt perunat :D
Muut yleensä ostan valmiina, mikroon vaan ja mässäilemään.

Rosollia tein tuossa joulukuun alussa, ja huomasin että ihan yhtä hyvin voi kaupasta ostaa, helpompaa ja samanmakuista.

Ken guru
[QUOTE="vieras";25284845]Imellytetty perunalaatikko eli prossakka. Olen maistanut kaikkien mahdollisien eri valmistajien valmislaatikoita ja aivan mauttomia ja kuivia. Yäk![/QUOTE]

Ei varmasti vedä kaupan laatikot vertoja jos osaa itse tehdä laatikot hyvin. Meillä joutuu kyllä perhe parka tyytymään osittain valmiisiin laatikoihin :ashamed:.

Anoppilassa saavat onneksi omatekoista.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
"..."
joo Atrian se oli;

http://www.atria.fi/tuotteet/Sivut/Tuote.aspx?tuoteid=5993

Tuota oon jo muutaman kerran ostanut, kun rakastan yli kaiken perunalaatikkoa <3 Jouluna onneksi saan ÄITINI tekemää, mikä on maailman parasta. Itse en saa niin hyvää, vaikka samalla ohjeella teenkin :D

Rähinä-Reetta
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25284893:
Lohet voin ostaa periaatteessa, vaikka mies tekee nekin parhaiten, muita en. Mitä ei jaksa tehdä niin sitä ei tarvii. x)
Tai no, on tuo miehen eilen kylmäsavustama lohi sen verran hyvää että saa tehdä kyllä sitä vastaisuudessakin ite... :p *sai juuri maistin*

"kolmen äiti"
No, en voisi ostaa valmiina oikein mitään jouluruokia, kun musta valmisruuat on niitä kiireisen arkipäivän hätävaroja eivätkä kuulu mihinkään juhlapöytään. Eli kaikki jouluruuat on tehty/tehdään itse, silleen ne ovat just oman maun mukaisia ja suurta herkkua!

lanttulaatikko ja perunalaatikko... moni kehui, että niistä valmislaatikoista saa hyvää kun lisää kermaa- no ei kyllä saa läheskään niin hyvää kuin itse tekemällä. tietty kalkkuna tarvii ite paistaa, en ostais sitäkään valmiiksi paistettuna :D

Imellytetty perunalaatikko myös porkkanalaatikoissa on eroa onko kaupan vai itsetehtyä.
Onneksi me päästään huomenna mummilan runsaan joulupöydän ääreen minkä mummi on tehnyt itse alusta loppuun :D Itse ei pienen lapsen työssäkäyvänä ja opiskelevana äitinä olisi pystynyt luomaan samanlaista joulupöytää kun äitini meille tekee.

"..."
No pottusalaatti on sellainen perinneruoka meillä jouluna, joka tehdään itse.
Jos ei itsetehtyä perunasalaattia niin ei ollenkaan! Kaupan laatikot menee helposti, samoin kalat.
Puurot ja potut kai kaikki keittää kuitenkin itse??

nautiskelija
Kyllä kotimökillä kesän kasvanut possu pitää olla. Runsaasti jauhojen lisäksi peruna, horsmat ja ruuantähteet ruokana. Viimeisen kuukauden aikana pullo olutta päivässä, ennen teurastusta puoli pulloa konjakkia.

Yhteistyössä