Lapsi sai joulupuukeräyksestä pari lahjaa ja yhdessä oli

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25279762]En ihan jokaista viestiä tässä ketjussa lukenut, mutta kuka nämä keräyksen paketit jakaa ja millä kriteereillä? Joku kirjoitti tuolla alussa, että sai sieltä lelun ja vei itse sinne kolme pakettia. Olen luullut, että keräys on vähävaraisille perheille, joilla ei olisi muuten varaa ostaa lahjoja. Mulle oli ihan uusi juttu, että samat ihmiset antaa ja saa sieltä lahjoja.[/QUOTE]

Täh? Ymmärsit kyllä viestini niin päin persettä kuin vaan ymmärtää voi.

"minä"
[QUOTE="a p";25280364]Ei voi kuin todeta, että kyllä Rieputaralla on ilkeä ihminen.

Mä en ole mikään apua hyväksikäyttävä loinen vaan todell pienituloinen yh joka on vähistä rahoistaan säästänyt, että saan lapselle itsekin ostettua lahjoja. Onko se jotenkin väärin? Se ei ole pois keneltäkään muulta kuin multa itseltä koska omista menoista mä olen pihistänyt. Vaikka lapsi avasi lahjat jo nyt, niin ei se ilo niistä lahjoista katoa aattoon mennessä. Kyllä siitä korusta ainakin on iloa vielä vuosiksi.

Vai onko teidän lapset niin kiittämättömiä, että ilo lahjoista katoaa 24 tunnin sisällä lahjan saamisesta...[/QUOTE]

Jollei ajankohdalla kerran ole väliä, miksi lapsi ei sitte ole vielä avannut sinun hankkimia lahjoja nyt samalla? Kyllä sinä mielestäni käytökselläsi osoitit, että joulupuukeräyksen lahjat olivat mielestäsi vähempi arvoisia ja sama se milloin ne avaa.

"vieras"
Ja voisin kyllä ajatella, että henkilö joka laittaa tuntemattomalle lapselle tarkoitettuun lahjapakettiin merkkikorun, ei tee sitä vähistä varoistaan.
Joopa joo. Minä ostin yli 40 euron lahjan vähävaraiselle vaikka olen itsekin pienituloinen. Tosin myönnän kyllä etten tiedä mitä tuo koru maksaa mutta periaatteessa olisin voinut enemmänkin lahjaani laittaa. En ole tilitietoja keneltäkään utelemassa mutta kai mä sitten olen kuvottava paskiainen kun kiinnostaa se millaiseen tilanteeseen lahja menee.

Minkä takia juoppoperheeseen tai tupakoivaan perheeseen ei lahjaa pitäisi antaa? Minkä takia LAPSIA pitää rangaista siitä että vanhemmat on paskoja?

"a p"
[QUOTE="minä";25280416]Jollei ajankohdalla kerran ole väliä, miksi lapsi ei sitte ole vielä avannut sinun hankkimia lahjoja nyt samalla? Kyllä sinä mielestäni käytökselläsi osoitit, että joulupuukeräyksen lahjat olivat mielestäsi vähempi arvoisia ja sama se milloin ne avaa.[/QUOTE]

Ajattele mitä tahdot. Mä tiedän itse mitkä on mun ajatukset.

[QUOTE="vieras";25280423]Joopa joo. Minä ostin yli 40 euron lahjan vähävaraiselle vaikka olen itsekin pienituloinen. Tosin myönnän kyllä etten tiedä mitä tuo koru maksaa mutta periaatteessa olisin voinut enemmänkin lahjaani laittaa. En ole tilitietoja keneltäkään utelemassa mutta kai mä sitten olen kuvottava paskiainen kun kiinnostaa se millaiseen tilanteeseen lahja menee.

Minkä takia juoppoperheeseen tai tupakoivaan perheeseen ei lahjaa pitäisi antaa? Minkä takia LAPSIA pitää rangaista siitä että vanhemmat on paskoja?[/QUOTE]En kyllä nyt ymmärrä mitä tarkoitat tuolla viimeisellä kappaleella. Mutta antaa olla.

....
[QUOTE="a p";25280430]Ajattele mitä tahdot. Mä tiedän itse mitkä on mun ajatukset.[/QUOTE]

Mutta kai sinä ymmärrät miksi tämä aiheutti närää? Ihan yhtä hyvin olisit voinut antaa ne omat lahjat jo nyt ja jättää nämä saadut paketit sinne kuusen alle jouluaattoa odottamaan? Siis jos sinulle on ihan samantekevää milloin mikäkin lahja avataan?

[QUOTE="vieras";25280459]Et ymmärrä? Joku valitti aiemmin että ei tupakoivaan tai juoppoperheeseen pitäisi antaa lahjoja ja minä kysyn että miksi ei kun syyttömiä ne lapset on tilanteeseen?[/QUOTE]Miksi minun pitäisi sellaiseen vastata, en sellaista väittänyt.

"a p"
[QUOTE="mä";25280438]Jaa taitaa ens vuonna jäädä noi keräyslahjat ostamatta jos vanhemmat avaa ne jo ennen joulua ja ottaa parhaat päältä itselleen :(
Todella törkeetä.[/QUOTE]

Lapsi avasi lahjat ITSE!!!

"madame"
minkälainen ihminen avaa lasten lahjat ennen aattoa,etsii niille hinnat ja varsinkin,kun ne on saatu lahjoituksena ?jos tuohon tilanteeseen syystä tai toisesta joutuu,niin eikö silloin kannattaisi arvostaa niitäkin vähiä mitä saa?ylipäätään ei kai lahjoissa pääasia ole sen arvo vaan lahjan saajan ilahduttaminen?
tähän voi olla syynä em se jos ei olekkaan niin selkeästi ilmaistu kenelle mikin on(jos useampi lapsi), lisäksi minä ainakin haluaisin tsekkaa just siks että sitä ei ikinä tiedä mitä vieras ihminen sinne pakettiin pistää,kiva sit jos lapsi avaa innolla aketin aj siellä on esim.reikäiset vanhat villasukat!

"salla"
Kiva juttu, jotta ap:n lapsi oli saanut mukavat paketit. Mutta jos siellä mistä nuo lahjat nyt annettiinkaan niin oli jo kerrottu mitä paketti sisältää niin miksi kummassa se paketti olisi pitänyt tarkastaa ?
Mä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jos jotain antaisin tuon kaltaiseen keräykseen niin toivoisin mun lahjaani arvostettavan sen verran jotta se avataan vasta silloin kun se varsinainen juhlapäivä on. Muutoinhan se paketti on vain joku lahja vain eikä se mihin se on tarkoitettu siis joululahja.
Tällä samalla ajatuksella ap olisi voinut antaa lapsen avata kaikki joululahjat tänään jos ei päivämäärällä ole merkitystä.

Se minkä verran ihminen tienaa niin ei ole aina sidoksissa siihen minkä verran hänellä on rahaa käytettävissään, sillä vieläkin on ihmisiä ketkä maksavat mm takaamiaan lainoja ja siten heillä ei kovasta tulotasostaan huolimatta ole varaa ostaa kovinkaan kummoisia lahjoja. Monella pienituloisella saattaa olla enemmän rahaa käytettävissään, sillä ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

"höh"
[QUOTE="vieras";25280392]Täh? Ymmärsit kyllä viestini niin päin persettä kuin vaan ymmärtää voi.[/QUOTE]

No mä ymmärsin ihan samalla tavalla. Eli ehkä itse kirjoitit niin päin persettä kuin vain voi kirjoittaa.

"a p"
Mutta kai sinä ymmärrät miksi tämä aiheutti närää? Ihan yhtä hyvin olisit voinut antaa ne omat lahjat jo nyt ja jättää nämä saadut paketit sinne kuusen alle jouluaattoa odottamaan? Siis jos sinulle on ihan samantekevää milloin mikäkin lahja avataan?
Ei ole todellista. Hei ottakaa vähän rennommin, ei joulun tarkoitus ole tuollainen hampaiden kiristely.

Mä olen edelleen sitä mieltä, että jos on itsellä varaa ostaa lahjoja lapselle, silloin ei pitäisi osallistua näihin keräyksiin saavana osapuolena.

Ap, siinä, että säästät varoja ja ostat lapselle lahjoja, ei ole mitään väärää, vaan se on juuri oikein. Niin minäkin toimin. Muuten en voisi ostaa omalleni lahjoja, lahjoittamisesta puhettakaan.

Mutta tietenkin minä olen ilkeä ja paha ihminen, kun lahjoitan ja vielä päälle kehtaan toivoa, että lahjoitukseni menisi sellaiselle lapselle, joka ilman lahjoitusta ei saisi lahjoja ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
"Tiina"
Hyvää Joulua AP! Mää luulen, että ihmiset ovat tuohtuneita siistä syystä, että luulivat, että lahjat menee lastenkotiin yms. lapsille. Joilla ei kunnon perhettä tai mitään lahjoja. Itse autan mielelläni YH:eek:ita, koska tiedän, että ovat tiukille. Virheen teit siinä, että kerroit asiasta täällää :).

"vieras"
[QUOTE="höh";25280495]No mä ymmärsin ihan samalla tavalla. Eli ehkä itse kirjoitit niin päin persettä kuin vain voi kirjoittaa.[/QUOTE]

Jännä juttu että muut ymmärsi mutta te ette. No enivei, väännetään rautalangasta.
"Ei kyllä avattu etukäteen vaan lapset sai jouluna. Toisesta tuli vaatetta ja karkkia, toisesta fisher pricen paloauto. Tuosta jo muutama vuosi.
Itse ostin n. 40 euron arvoiset lahjat vähävaraiselle, tosin suoraan saajalle, en joulupuuhun"

Jos luet tarkasti huomaat tuon kohdan "tuosta jo muutama vuosi" Ja sitten lopussa "tosin suoraan saajalle, en joulupuuhun" En ole koskaan edes joulupuukeräykseen osallistunut. Enkä mä ymmärrä että mistä ihmeestä joku sai päähänsä että saimme joulupuusta yhden ja lahjoitimme kolme :D
Mutta jos asia jäi vieläkin epäselväksi niin 2 vuotta sitten saimme joulupuusta 4 pakettia. Kyllä, niitä jaettiin noin paljon koska jäi yli. Ja viime ja tänä vuonna lahjoitin vähävaraiselle, mutta en joulupuukeräykseen.

"a p"
[QUOTE="salla";25280485]Kiva juttu, jotta ap:n lapsi oli saanut mukavat paketit. Mutta jos siellä mistä nuo lahjat nyt annettiinkaan niin oli jo kerrottu mitä paketti sisältää niin miksi kummassa se paketti olisi pitänyt tarkastaa ?
[/QUOTE]

No ei täällä ainakaan kerrota mitä paketeissa on. :O

Lahjat on avattu ja sillä selvä. Te ette sille enää mitään voi. Kiitos teille oikeasti ystävällisille ja teille toivotan hyvää joulua. Tämä ketju oli mun osalta tässä ja lähden lapsen kanssa koristelemaan kuusta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25280459]Et ymmärrä? Joku valitti aiemmin että ei tupakoivaan tai juoppoperheeseen pitäisi antaa lahjoja ja minä kysyn että miksi ei kun syyttömiä ne lapset on tilanteeseen?[/QUOTE]

Ihmettelin ihan samaa asiaa tuolla aiemmin, ja joku siihen selitti, että koska ne alkkisvanhemmat ei välitä lapsistaan ja kuitenkin myy vaan sen lahjan... (tähän kohti sellainen silmiä pyörittävä hymiö) Ilmeisesti lahjanannon pitää joidenkin mielestä olla myös sellainen vanhempia kasvattava ja koulitseva tapahtuma. Jos olet hyvä vanhempi, perheesi saa lahjan. En vaan oikein niele tuota, se lahja on omasta mielestäni kuitenkin aina ensisijaisesti sen lapsen(!) iloksi, ja jos jollain on niin surkea onni käynyt vanhempien suhteen että on saanut vanhemmikseen juopot jotka tuhlaa lahjarahat alkoon ja pahimmassa tapauksessa sen lisäksi ei edes välitä lapsestaan, niin silloin just olis entistä kivempi, että se lapsi saisi edes pienen joulun ilon siitä lahjasta. Vaikka se pieni ja vaatimaton ilo onkin sen rinnalla jos oikeasti noin huonosti on asiat.

"vieras"
[QUOTE="mä";25280438]Jaa taitaa ens vuonna jäädä noi keräyslahjat ostamatta jos vanhemmat avaa ne jo ennen joulua ja ottaa parhaat päältä itselleen :(
Todella törkeetä.[/QUOTE]

Ootteko te oikeesti noin hel*etin ääliöitä, vai lukutaidottomia?? :O Eikös ap sanonut, että avasi yhdessä lapsen kanssa sen paketin? Ja missä hemmetissä ap sanoi, että pitää itse korun? Te olette oikeesti ihan sairaita! Väännetään väen väkisin toisten sanomiset ihan joksikin muuksi mitä ne on ja tehdään olettamuksia ihan irti koko asiasta.

Vääntäkää mulle nyt rautalangasta, että kuka ne paketit jakaa ja millä kriteereillä? Eli miten joku voi muka vetää välistä, jos hän ei edes itse pyydä tai valitse sitä pakettia. Olkaa hittovie lahjoittamatta, jos siitä tulee noin hirvee poru, jos joku avaa lahjansa omien tarditioittenne vastaisesti jo ennen jouluaattoa. Missä sanotaan, että lahjapaketit pitää avata vasta jouluaatona? Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, arvostaako sitä lahjaa vai ei! Uskomatonta tuubaa täällä jauhetaan omaa sädekehää kiillottaakseen!

Ja nyt kalisijat ottakaa nitropurkki viereenne -aion kirjoittaa jotakin hengen pysäyttävää... Ajatelkaa, olen itsekin lapsena saanut monesti lahjoja etukäteen! Eikö oo kauheeta? Joko pumppu tilttas? Ja ihan siitä syystä, että ollaan lähdetty sukuloimaan, eikä kaikki tavarat paketteineen päivineen olis mahtunut kyytiin. Eikä se ole mun joulun taikaa tai lapsen uskoa jouluun vienyt minnekään, vaikka ne paketit sainkin etukäteen. Jos mulla on korvien välissä jotain vikaa, niin se kyllä varmaan johtuu ihan muista syistä, kun yksistä hiton "liian aikaisin avatuista" joulpaketeista! Miettikää oikeesti, mitä tänne suollatte! Ja tuo riepu on kyllä juttujensa perusteella se kaikkein kiittämättömin ja ilkein ihminen, mitä maa päällän kantaa! Säälin oikeesti hänen lapsiaan, että tuollaisia suvaitsemattomia arvoja jälkipolvilleen opettaa ja siirtää..

Yhteistyössä