"a p"
Mikä sua taas vaivaa? :OEi sitten taas mitään rajaa ahneudella ja tyhmyydellä.
Mikä sua taas vaivaa? :OEi sitten taas mitään rajaa ahneudella ja tyhmyydellä.
Onneksi se ei ole sun lahjoista pois!!Mun mielestä ei ole oikein, jos ihminen, jolla on varaa ostaa lapselleen joululahjoja, vaikka on sitten kuinka yh tahansa, käy hakemassa vielä lisää niitä noista ihme keräyksistä. Sitten jää joku sellainen ilman, jolla ei ole OIKEASTI varaa. Vituttaa tuollainen.
Oliko sun pakko väsyttää itsesi joulustressillä? Tässä tulos!Ei, mutta eipä tee mieli enää lahjoittaa, kun loiset hyväksikäyttää järjestelmää.
Tuo on niin totta! .Aina nämä joulupuuketjut menevät siihen että vain erittäin pahasti tilanteensa sössineiden voisi olla suotavaa sieltä jouluiloa saada. Kyllä on tällä palstalla jännä meininki kun aina kurjuudestakin täytyy kisailla ja arvioida onko riittävän kurja tilanne.
Uskon kyllä että lahjansaajat valitaan ihan järkevästi ja myös sosiaaliset syyt voivat olla peruste. Ja joskus voi käydä niin, että lahjoittajia on paikallisesti erittäin paljon ja tällöin rima laskee. Mutta onko se nyt niin kamalaa? Jouluiloahan sitä tulee kuitenkin jollekin.
Jee, mäkin annoin lapsen avata tuliaisina tulleen joululahjan vaikka jouluna ei kieritä lahjoissa. Miten se ilo olisi vain oikea, jos se tulee vain ja ainoastaan 24pvä. Viime vuonna avattiin meillä osa lahjoista taas 25pvä...
KAIKILLA tässä maassa on varaa ostaa lahjoja lapsilleen, jos on vähänkään tahtoa Miksi hemmetissä nuo lahjat pitäisi aina jakaa vain sellasiin perheisiin, jossa juodaan ja poltetaan savuna ilmaan kaikki rahat? Toimeentulon minimiraja on tasan sama jokaiselle ja jos joku mieluummin niistä rahoista säästää ja ostaa lapselleen lahjoja niin yhtä lailla hän on noihin lahjoituspaketteihin oikeutettu kuin sellainen joka on rahansa baareihin tuhlannut! Mieluummin minä sellaiselle lahjani annan, joka itsekin yrittää lapselleen jotain laittaa kuin sellaiselle, joka turvautuu pelkästään lahjotuksiin.Mun mielestä ei ole oikein, jos ihminen, jolla on varaa ostaa lapselleen joululahjoja, vaikka on sitten kuinka yh tahansa, käy hakemassa vielä lisää niitä noista ihme keräyksistä. Sitten jää joku sellainen ilman, jolla ei ole OIKEASTI varaa. Vituttaa tuollainen.
Säkin varmaan oletat mun ostaneen lapselle lahjoja satojen eurojen edestä. No en ole ostanut kun ei ole varaa. Se, että annoin lapsen avata lahjat jo nyt ei tarkoita sitä, että häntä odottaa kasa lahjoja aattona.Mun mielestä ei ole oikein, jos ihminen, jolla on varaa ostaa lapselleen joululahjoja, vaikka on sitten kuinka yh tahansa, käy hakemassa vielä lisää niitä noista ihme keräyksistä. Sitten jää joku sellainen ilman, jolla ei ole OIKEASTI varaa. Vituttaa tuollainen.
Vedä itses jojoon! Vittu mitä urputusta!Alkuperäinen kirjoittaja enpä enää lahjota;25278976:miks hitossa annoit avata jo nyt?? :O ei mitään kunnioitusta antajia kohtaan, niin tietty kun ilmaiseks sai. Minä ainakin haluan ilahduttaa vähävaraisten lasten aattoa, mutta eipä siitä näköjään välitetä....
Eihän kukaan osta lahjoja sellaiseen keräykseen, jossa sanotaan, että vähävaraisille, jotka eivät muuten saisi kuin pari lahjaa. Mutta olet siis täysin oikeassa!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25279061:Tämän koko Joulupuu-keräyksen ongelma on, että monet lahjoittajat nimenomaan kuvittelevat lahjojensa menevän sellaisille, jotka muuten eivät saisi yhtäkään lahjaa. Jopa keräyksen mainonnassa on annettu ymmärtää näin. Siksi ihmisiä suututtaa, kun tilanne ei olekaan tuo, eivätkä toistamiseen enää keräykseen lahjoita. Joulupuu-keräyksen mainonta tekee siis hallaa koko keräykselle. Paljon järkevämpää olisi koittaa vedota ihmisiin jollain muulla tavalla.
*muoks* Ja lisään vielä, että vika ei ole lahjojen saajien vaan keräyksen järjestäjien.
Kuka sut on käskenyt lahjottaa yhtään mitään? Vapaaehtoista, ja aina on riskinsäEi, mutta eipä tee mieli enää lahjoittaa, kun loiset hyväksikäyttää järjestelmää.