Lapsi sai joulupuukeräyksestä pari lahjaa ja yhdessä oli

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Yh-äiti"
aito Nomination-koru tähdellä! Timanttisten sivujen mukaan tuo maksaa 29€. Samassa paketissa oli lisäksi Marimekon kynäpenaali, pieni vihko ja kynäpaketti.

Olen hämmästynyt, että on noin paljon panostettu tuohon lahjaan! Toisessa paketissa oli kintaat joiden tiedän maksaneen vähän alle 6€. Ei siinä mitään, käyttöön nekin tulee ja on tarpeelliset.

Iloinen yllätys kyllä tuo koru. Aluksi tuli esille tuo kynäpenaali ja pidin jo sitäkin kalliina.

• Tykkää
Reactions: katju76
"kolmen äiti"
Hienoa, että lapsi sai hyvän paketin. Mutta miksi paketit on avattu jo nyt???
Itselläni on ollut tapana laittaa joulupuukeräykseen joku omien lapsien joululahjatoivomuksista ja suurinpiirtein 20-40 euroa /paketti olen satsannnut. Omien lapsien ikäisille lapsille olen aina paketit osoittanut

Kiva et kävi tuuria :) Saitko tuon Tampereelta? siellä kun hintarajoja ei ole, niin tulee ihna kaikenlaista, me saatiin lelu sieltä viime vuonna ja vietiin sinne 3 pakettia, yhdessä poneja yms. Täällä Vantaalla on pakollinen 30e summa, jonka hintainen lelun tulee olla, se on mielestäni aika ikävää, en voi osallistua niin kalliiseen :/

"a p"
Kiva et kävi tuuria :) Saitko tuon Tampereelta? siellä kun hintarajoja ei ole, niin tulee ihna kaikenlaista, me saatiin lelu sieltä viime vuonna ja vietiin sinne 3 pakettia, yhdessä poneja yms. Täällä Vantaalla on pakollinen 30e summa, jonka hintainen lelun tulee olla, se on mielestäni aika ikävää, en voi osallistua niin kalliiseen :/
Ei olla Tampereelta. Ei kai täälläkään mitään minimisummaa ole kun ajattelee noita kintaita.

"ääliö"
[QUOTE="a p";25278484]Ei olla Tampereelta. Ei kai täälläkään mitään minimisummaa ole kun ajattelee noita kintaita.[/QUOTE]

Se on noissa kyll yleensä maximi hinta,mitä lahja saa enimillään maksaa,ei minimisumma.

"ellaaa"
Taitaa koru mennä äidille ja paketoi sitten tuon penaalin,vihon ja kynät lapselle.
Itselle ei tullut mielenkään avata lahjoja etukäteen,kun saatiin nuo viimevuonna. Saivat lapset ihan itse avata paketit.

Kiva juttu, mutta
Mullekin tuli ekana mieleen, että miks paketit piti avata jo nyt?

Vai halusko ap vaan ihan vilpittömästi tsekata, ettei tuu sit Jouluna mitään ikäviä ylläreitä?

Ensinnäkin ihmettelen, samoin kun monet muutkin, miksi lahjat on avattu nyt jo. Ja toiseksi kiinnitin huomiota tohon "Toisessa paketissa oli kintaat joiden tiedän maksaneen vähän alle 6€. Ei siinä mitään, käyttöön nekin tulee ja on tarpeelliset." että oikeesti taas hinta ratkasee. Jos ei korua olis ollu niin varmaan olis tääkin alotus ollu valitusta siitä kuinka siihen lahjaan ei oo panostettu.
Ylipäätään kuka menee kattoo jostain netistä paljonko arvoa niillä lahjoilla on?

"apina"
Minusta on hyvä että aloittaja on tsekannut mitä paketeissa on.
Aikanaan yksi kaverisai srk keräyksestä lapsilleen lahjat ja pettymys olikin suuri :( Yksi sai barbi nukken tapaisen, hiukset niin takussa kuin vaan voi olla ja LIKAISET vaatteet nukella päällä :O
Toinen sai pehmolelun joka oli viimisen päälle nukkariepu,
oli niin huonokuntoinen risa ja sekin ihan oikeasti likainen :O
Kaveri vielä pesi tuon pehmon mutta ei siitä saanut millään muotoa edes siedettävää, samoin kävi nuken vaatteille. Hiuksetkin joutui kampaamaan ja leikkaamaan lyhyeksi että oli edes jonkun näköinen, onneksi barbien vaatetta nyt osaa simppelisti itsekin tehdä mekkoa ja paitaa.

Mutta se että kehdataan vähävaraisille laittaa paskasta ja risaa lahjaksi,
ajatellaan kuin nehän on vähävaraisten lapsia.

• Tykkää
Reactions: Jaska-
[QUOTE="apina";25278595]

Mutta se että kehdataan vähävaraisille laittaa paskasta ja risaa lahjaksi,
ajatellaan kuin nehän on vähävaraisten lapsia.[/QUOTE]

Tietenkään ei likaista eikä rikkinäistä, mutta silti on outoa, että lahjoja arvotetaan niiden rahallisen arvon perusteella.

Noita lahjoja saatu
Kyllä mä ainakin oon aina avannu paketit ensin ja paketoinut sitten uudestaan kos on ok lapsille. Ettekö te muka oikeasti avaisi lahjaa itse ensin? Mulle ei tulis mieleenkään laittaa pukin konttiin avaamatta.

Kyllä minäkin ihan varmuudeksi kurkkaisin, jos paketti tulisi ihan perheen ulkopuolelta. Ja kun olen itse lähettänyt vieraisiin perheisiin paketteja, jätän ne teippaamatta, että vastaanottaja näkee, että on kyse siitä mistä oli puhe.

"vieras"
Kyllä mä ainakin oon aina avannu paketit ensin ja paketoinut sitten uudestaan kos on ok lapsille. Ettekö te muka oikeasti avaisi lahjaa itse ensin? Mulle ei tulis mieleenkään laittaa pukin konttiin avaamatta.
Ei kyllä avattu etukäteen vaan lapset sai jouluna. Toisesta tuli vaatetta ja karkkia, toisesta fisher pricen paloauto. Tuosta jo muutama vuosi.
Itse ostin n. 40 euron arvoiset lahjat vähävaraiselle, tosin suoraan saajalle, en joulupuuhun.

Yhteistyössä