Saman niminekö ihminen ? samassa kaupungissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sairas"

Vieras
Mistä saan tietää onko näin?
Eli tilanne alkaa haitata jo minun terveyttä kun en saa aikaa lääkäriin vaan mies sen joutuu tilaamaan jotta sairauteni hoidettua,
samat vaivat sanoo ja kas heti aika tulee kun mies soittaa,
minä sanon niin et tarvi hoitoa.
Kuitenkin kun mies sanoo samat oireet ja vaivat ja antaa minun tietoni sinne pääsen lääkäriin ja rasepti kädessä sieltä pois on tultu.
Joka kerta on mies kuullut kun minä soitan lääkäriin ja joka kerta sama homma, en saa aikaa en tarvi hoitoa.
Mies soittaa kertoo vaivan kuinka huolissaan puolisostaan ja kas saan hoitoa.
Nyt tätä pelleilyä kestänyt tässä kaupungissa 5vuotta, montako jäljellä?

en tajunnu kyl otsikkoa mutta muutoin kertomasi kuulostaa oudolta...mikäköhän on sairautesi laatu, olisiko siinä syytä jollain muotoa epäillä että pelleilet tai jtn?

anoppi ja mies epäili jos on saman niminen ehkäpä psyykkisesti teko sairas samassa kaupungissa miksi olisi selitettävää että en oikeasti pääse koskaan lääkäriin tai saa apuja.
Alkaa olemaan vaan hakalaa kun kes reissu hommissa ulkomailla minä 4lapsen kanssa kotona ja jos olen itse sairas ei minua haluta lääkäriin vaikka olisin kuinka kipeä :(

Pieni hetki meni ennen kuin tajusin (tai ainakin luulisin tajunneeni :D) aloituksen... :D

Oletko kysynyt ajanvarauksesta, miksi et koskaan saa itsellesi lääkäriaikaa mutta mies saa varattua sinulle ajan kun selittää samat asiat?

Ja kyllä, kaupungissa voi olla saman niminen henkilö, mutta en ymmärrä miten se vaikuttaisi kun multa ainakin kysytään aina ekana syntymäaika kun soitan ajanvaraukseen.

olen mm soittanut lääkäriin kun oli kova yskä ja kuume sanoin että sattuu kylkiin ja keuhkoihin kun yskin, kuumettakin on.
hoitaja kuuntelee oireet ottaa tietoni ja ilmoittaa yskä lähtee yskimällä ja kuumeeseen ota lääkettä kyllä se siitä.

Mies soittaa puolestani ja ketoo samat oireet,
annetaan aika lääkäriin ja kas keuhkoputketulehdushan se siinä...

ja tämä vain yksi esimerkki

No mitäs jos et esittele itseäsi ennen kuin olet selittänyt oireesi ja saat vastaanottoajan. Tai mumiset nimesi epäselvästi. No joo, hölmö neuvo, mutta hölmö on tuo tilannekin. Minä en nyt vain jaksa uskoa, että tuossa olisi millään tavalla kyse toisesta samannimisestä henkilöstä, vaan siitä, että mies osaa esittää asian jämäkämmin ja vaativammin.

[QUOTE="vieras";25262820]Pieni hetki meni ennen kuin tajusin (tai ainakin luulisin tajunneeni :D) aloituksen... :D

Oletko kysynyt ajanvarauksesta, miksi et koskaan saa itsellesi lääkäriaikaa mutta mies saa varattua sinulle ajan kun selittää samat asiat?

Ja kyllä, kaupungissa voi olla saman niminen henkilö, mutta en ymmärrä miten se vaikuttaisi kun multa ainakin kysytään aina ekana syntymäaika kun soitan ajanvaraukseen.[/QUOTE]

harvoin päästään siihen asti että synt.aika ja vaikka päästään en silti saa vaan ohjataan omaan kaupunkiin (puhun eri murteella)
olen asunut täällä 5v ja aina samaa :(
Olen kysynyt miksi en saa aikaa oma lääkärille ja aina on selitys,
kun mies tai joku muu tilaa sen ja todetaan lääkärillä se aika ihan aiheelliseksi lääkäri vastaanotto vähättelee tilannetta :( ei tytöt osanneet arvoida annappa anteeksi sattuuhan sitävirheitä heheh

Jos kaupungissa asut, niin luulisi löytyvän samannimisiä ihan väistämättäkin? Ihmettelen minäkin jos pelkän nimen perusteella saisit huonoa palvelua, kyllä siinä ajanannossa kysellään monta muutakin asiaa että tuskin keneksikään muuksikaan sinut sekoittaisi. Jos mieheni soittaisi puolestani, niin luulisin ajanantajan ajattelevan minun olevan niiiin huonossa kunnossa etten enää pääse itse varaamaan aikaa ja sen vuoksi sairauteni laadun vaativan pikaista lääkärissä käyntiä.

Enirostakin voi kaimoja etsiä. Mutta olisko vaan, ettet ole tarpeeksi vakuuttava. Ja jos joku toinen soittaa perään, niin ottavat sitten vakavissaan, tai eivät jaksa vääntää.
Mulla on sellainen anopintekele, että se pääsee vaikka mitä näppyä näyttämään saman päivän aikana, sille ei vaan sanota ei.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25262860:
No mitäs jos et esittele itseäsi ennen kuin olet selittänyt oireesi ja saat vastaanottoajan. Tai mumiset nimesi epäselvästi. No joo, hölmö neuvo, mutta hölmö on tuo tilannekin. Minä en nyt vain jaksa uskoa, että tuossa olisi millään tavalla kyse toisesta samannimisestä henkilöstä, vaan siitä, että mies osaa esittää asian jämäkämmin ja vaativammin.

kerro jämäkämpi ohje. Soitan kun kuumetta 1viikko 39 ja koskee keuhkoihin,ota buranaa kyllä se helpottaa siitä.
Mies soittaa, puoliso kipeä,
no miä sillä on?
on kuumetta viikon ollut 39 ja koskee keuhkoihin
-annetampa aika, kyllä tuo tutkia pitää jos ottaa ensihätään buranaa ja lääkäriaika on se ja se

Kun meillä teveyshuolto ihmisten ei tarvitse kuin kuulla nimeni niin ei kas ei aikaa olekkaan :(
Tasan kerran olen käynyt -turhaan- lääkärissä kun 4v sitten vauvallani oli koliikki ja pelkäsin että mikä hänellä on :(
en ole soitellut neuvolaan enkä lääkäriin kuin kunnon kivuissa ja kuumeessa.

[QUOTE="sairas";25262930]Kun meillä teveyshuolto ihmisten ei tarvitse kuin kuulla nimeni niin ei kas ei aikaa olekkaan :(
Tasan kerran olen käynyt -turhaan- lääkärissä kun 4v sitten vauvallani oli koliikki ja pelkäsin että mikä hänellä on :(
en ole soitellut neuvolaan enkä lääkäriin kuin kunnon kivuissa ja kuumeessa.[/QUOTE]

Jos nyt näin oikeasti on, niin teehän valitus potilasasiamiehelle.

[QUOTE="sairas";25262930]Kun meillä teveyshuolto ihmisten ei tarvitse kuin kuulla nimeni niin ei kas ei aikaa olekkaan :(
en ole soitellut neuvolaan enkä lääkäriin kuin kunnon kivuissa ja kuumeessa.[/QUOTE]

Häh. Siis kerran olet käynyt lääkärissä neljä vuotta sitten, ja ekassa postauksessasi kuitenkin annat ymmärtää että miehesi ihan säännöllisestikin sulle niitä lääkäriaikoja varaa ja aina "resepti kädessä sieltä on pois tultu".
Mitä mä nyt en oikein tajua?

Yhteistyössä