Voiko joku olla väkivaltainen vaan "yhden kerran"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennenkuin yhteen palaatte, teidän tulee käydä terapiassa ja teidän on selvitettävä "mitättömiksi" kutsumasi riidanaiheet, jotka paisuvat paisumistaan. Syy tulee selvittää!

Kaikki ihmiset tekee joskus virheitä! Jos mies tosissaan katuu eikä puolustele tekoaan, antaisin anteeksi. Jos takana on kerran 12 yhteistä hyvää vuotta, niin ei yksi virhe voi sitä pilata? Siis tietenkään tuo ei saa toistua...

Mä antaisin toisen mahdollisuuden, vaikka olisin tuntenut miehen vasta vähän aikaa. Kyllä jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden.

Väkivalta ei ole mikään on-off -juttu eli että ihminen joko on tai sitten ei ole väkivaltainen. Kaikki ovat väkivaltaisia ja se purkautuu ilmoille joko fyysisenä tai henkisenä väkivaltana joko itseä, muita tai ympäristöä kohtaan.

Mä antaisin toisen mahdollisuuden, vaikka olisin tuntenut miehen vasta vähän aikaa. Kyllä jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden.

Väkivalta ei ole mikään on-off -juttu eli että ihminen joko on tai sitten ei ole väkivaltainen. Kaikki ovat väkivaltaisia ja se purkautuu ilmoille joko fyysisenä tai henkisenä väkivaltana joko itseä, muita tai ympäristöä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ennenkuin yhteen palaatte, teidän tulee käydä terapiassa ja teidän on selvitettävä "mitättömiksi" kutsumasi riidanaiheet, jotka paisuvat paisumistaan. Syy tulee selvittää!

Mä olen eri mieltä. Me ollaan kyllä käyty juttelemassa sen jälkeen kun nappasin miehen kädestä kiinni (Kun olin järkyttävässä riidassa lähdössä hotelliin ja ottamassa nukkuvaa vauvaa mukaani, mies pani käden sängyn yli). Kyllä sitä tajus ilman puhumistakin, että tämä EI VOI JATKUA NÄIN.

Eli, riita alkoi siitä, kun mieheni oli luvannut puolestani, että käyn hänen tädillään kaupassa, kun olen viikonlopun vapaalla, myös lapsista. Minä hermostuin asiasta ja siitä se sitten lähti, huusin miehelleni jossain vaiheessa, että mä en ole mikään v itun omaishoitaja, että hoida itse sisarustesi kanssa sukulaisesi..

Ihan tyhmää siis molemmin puolin

Kyllä voi olla vain yksi kerta. Totta kai voi olla. Ja ihminen VOI myös muuttua jopa silloin, jos on ollut väkivaltainen. Toki vaatii nöyryyttä, arvomaailman muutosta, tietoista päätöstä ja ehkä pari- /psykoterapiaakin. Itse löin -suureksi yllätyksekseni- miestäni erittäin raskaissa olosuhteissa joitakin kertoja suhteemme alussa, vaikka en ollut sellaista koskaan keski-ikään mennessä tehnyt. Sitten kokosin itseni, arvoni (=en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa ). Kävin psykoterapiassa ja kävimme pariterapiassa. Kertaakaan en ole sormeani tuon jälkeen nostanut ja siitä on n. 7v.

Nyt laittoi viestin

"vastaa kulta edes jotain?Anna tytöille suukko isiltä. Jos mä en saa elää teidän kanssa, elämäni on täysin turha. Rakastan sua X (mun nimi), enkä tiedä enää mitään sanoa tai tehdä. Haen apua, ihan mitä tahansa, vastaa mulle"

Huomaan että olen pian murtumassa..

Yhteistyössä