Muutama vuosi sitten olin lauantaina töissä(kaupassa) ja mun luo tuli mummu pienen tytön kanssa, korkeintaan 3 vuotiaan. Sano että oli löytäny/pelastanu tytön liikkeen edestä ajotieltä. On vilkas kaupunki ja suuri risteysalue jossa paljon liikennettä. Mummo oli sit aatellu, että tyttö olis karannu just meidän liikkeestä. Mä otin tytön syliin ja kiertelin liikkees ja huutelin, josko äitiä löytyis. Kukaan ei kaivannu. Tyttö ei puhunu mitään ja yritinkin sit hänen vaatteista tutkia, josko olis nimi kirjotettu esim takkiin. No, ei oltu.
Sit jo soitin poliisit ja menin tytön kans pihalle ootteleen. Aattelin, että jos vanhemmat etsii pihalla lastaan niin ehkä näkevät meidät. Sieluni silmin näin suunniltaan olevan äidin hädässä lastaan etsivän... Tyttö itte ei ollu moksiskaan. Ihan tyytyväisenä mun sylis ihmetteli ihmisvilinää. Samalla sekunnilla poliisien kans tuli vanhemmat. Tyttö oli karannu risteysalueen toiselta puolelta olevasta kaupasta. Sehän on se sekunnin sadasosa ku tollanen vaahtosammuttimen kokonen patukka katoaa jonku telineen tai kopan taakse... Yksin tallustellu kadulla, eikä kukaan ollu puuttunu asiaan!!!!! Järkyttävää!!!! Vasta ku likka seisoo keskellä risteystä ni oli edes se mummo huomannu tilanteen...