Suomi on veroparatiisi pienituloisille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Repa86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin se on, keskituloisena hirveen kiva olla miltei yhtä köyhillä kuin köyhyysrajoilla elelevä kaveri, mun rahat menee sitten sille tasaamaan sen, etten vain saisi yhtään enempää kuin hänkään, vaikka olen itse pitkälle pötkinyt. Meillä ei esim matkustella tai lomailla nyt, koska rahat eivät ole suurimmillaan, he taas käyvät tuetuilla lomilla, meidän rahoilla. Vittu sanon minä. Melkeinpä voisin heittäytyä siihen itsekin, eipä olisi kauhean paljoa vähemmän rahaa silloin, nyt tuli vielä tämä tv-verokin josta maksan TAAS jälleen enemmän kuin tämä elämäntapaköyhäilijä.
 
Minusta tämä on ihan hyvä asia, Suomi tasaa tuloeroja tehokkaasti. Pienituloisella tarkoitetaan noin 2000 euroa kuussa ansaitsevaa, keskituloinen on noin 3000 euroa ansaitseva. Hyvätuloisen osalta (kuukausipalkka noin 5000 euroa) verotus on noin 2,8% ankarampaa kuin vertailumaissa. Eli hyvätuloisen osalta verotus vie noin 140 euroa kuussa enemmän kuin vertailumaissa.
 
Minusta tämä on ihan hyvä asia, Suomi tasaa tuloeroja tehokkaasti. Pienituloisella tarkoitetaan noin 2000 euroa kuussa ansaitsevaa, keskituloinen on noin 3000 euroa ansaitseva. Hyvätuloisen osalta (kuukausipalkka noin 5000 euroa) verotus on noin 2,8% ankarampaa kuin vertailumaissa. Eli hyvätuloisen osalta verotus vie noin 140 euroa kuussa enemmän kuin vertailumaissa.

Linkkiä kiitos.
 
Minusta tämä on ihan hyvä asia, Suomi tasaa tuloeroja tehokkaasti. Pienituloisella tarkoitetaan noin 2000 euroa kuussa ansaitsevaa, keskituloinen on noin 3000 euroa ansaitseva. Hyvätuloisen osalta (kuukausipalkka noin 5000 euroa) verotus on noin 2,8% ankarampaa kuin vertailumaissa. Eli hyvätuloisen osalta verotus vie noin 140 euroa kuussa enemmän kuin vertailumaissa.

Onko tosiaan mielestäsi hyvä asia että keskituloiset ovat suomessa oikeasti melkein yhtä köyhiä kuin pienituloiset? Ne jotka eniten tuottaa, niiltä otetaan kohtuuttomasti rahaa pois. Kyllä työnteon pitäisi kannattaa. Me emme kuitenkaan halua olla kommunistinenmaa, mutta emme kovinkaan kaukana ole siitä.
 
[QUOTE="huh";25257744]Onko tosiaan mielestäsi hyvä asia että keskituloiset ovat suomessa oikeasti melkein yhtä köyhiä kuin pienituloiset? Ne jotka eniten tuottaa, niiltä otetaan kohtuuttomasti rahaa pois. Kyllä työnteon pitäisi kannattaa. Me emme kuitenkaan halua olla kommunistinenmaa, mutta emme kovinkaan kaukana ole siitä.[/QUOTE]

Eihän keskituloiset ole yhtä köyhiä kuin pienituloiset. Progressio on kova mutta silti keskituloinen (noin 3000 euroa ansaitseva) saa enemmän kuin pienituloinen. Toki jos perheessä on vain yksi palkansaaja niin 3000 eurolla ei pitkälle mennä, kun palkansaaja elättää toista aikuista. Kaksi keskituloista pärjää jo varsin hyvin.
 
Keskituloiset ne jaksaa ruikuttaa ja ruikuttaa..ihan takuulla teillä jää enemmän käyttöön kuin meillä pienituloisilla työläisillä mutta hyvin, hyvin usein kyse on siitä että teillä on niin älyttömät elintavat ettei rahaa jää. Ylisuuret lainat, autolainat, muut lainat, kalliit harrastukset jne jne. Toki saatte käyttää rahaa niin kuin haluatte mutta turha teillä on siitä pienituloisia syyttää!
 
Minusta on omituista, kun keskituloiset aina valittavat, ettei heille jää rahaa. On se vaan kumma, että heillä kuitenkin on usein omistusasunto, usein omakotitalossa, kaksi autoa, melko hinnakkaita harrastuksia, paljon ulkomaanmatkoja ja muuta vastaavaa mitä taas ei useimmilla pienituloisilla ole. Keskituloiset asuvatkin useimmiten jollain hieman paremmalla alueella kuin pienituloiset, joista iso osa asuu ns. huonoilla asuinalueilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25257907:
No noinhan se on ollut niin kauan kuin jaksan muistaa. Vai oletko joskus kuullut sanottavan, että Suomessa työtä tekemällä rikastuisi?

Kyllä vaan rikastuu. Vai ihanko tosissaan väität, että talot, autot ja muu omaisuus vain ilmestyy itsestään?
 
Minusta on omituista, kun keskituloiset aina valittavat, ettei heille jää rahaa. On se vaan kumma, että heillä kuitenkin on usein omistusasunto, usein omakotitalossa, kaksi autoa, melko hinnakkaita harrastuksia, paljon ulkomaanmatkoja ja muuta vastaavaa mitä taas ei useimmilla pienituloisilla ole. Keskituloiset asuvatkin useimmiten jollain hieman paremmalla alueella kuin pienituloiset, joista iso osa asuu ns. huonoilla asuinalueilla.

:flower:
 
Kyllä vaan rikastuu. Vai ihanko tosissaan väität, että talot, autot ja muu omaisuus vain ilmestyy itsestään?
Mä luulen, että sulla ja mulla on hieman erilainen käsitys rikkaudesta :) Mulle kun Toyota ei ole rikkauden merkki, joku Lamborghini jo onkin. Samoin talo Klaukkalassa ei ole rikkauden merkki, mutta huvila Westendissä tai Marjaniemessä on. Jos ajattelisi, että kaikki talon tai auton omistavat olisivat rikkaita, Suomessa ei paljon muita olisikaan. Todellisuudessa oikeasti rikkaita on Suomessa varsin vähän ja heistäkin suurin osa nk wanhan rahan rikkaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25257971:
Mä luulen, että sulla ja mulla on hieman erilainen käsitys rikkaudesta :) Mulle kun Toyota ei ole rikkauden merkki, joku Lamborghini jo onkin. Samoin talo Klaukkalassa ei ole rikkauden merkki, mutta huvila Westendissä tai Marjaniemessä on. Jos ajattelisi, että kaikki talon tai auton omistavat olisivat rikkaita, Suomessa ei paljon muita olisikaan. Todellisuudessa oikeasti rikkaita on Suomessa varsin vähän ja heistäkin suurin osa nk wanhan rahan rikkaita.

Pitäisikö siis mielestäsi kaikilla olla mahdollisuus saada työn kautta miljoona-asunnot ja Lamborghinit? Suomessakin muuten on henkilöitä, jotka voivat omalla työstä saadulla palkallaan saada tuollaisen varallisuuden.

Mutta ei se tietenkään ole mitään normaalia, että kaikilla tulisi olla varaa miljoona-asuntoihin. Jos kerran Suomessa ei voi työllä rikastua, niin sano maa, jossa on ihan normaalia, että työssäkäyvät ihmiset ostelee Lamborghineja ja miljoonien arvoisia taloja.
 
Pitäisikö siis mielestäsi kaikilla olla mahdollisuus saada työn kautta miljoona-asunnot ja Lamborghinit? Suomessakin muuten on henkilöitä, jotka voivat omalla työstä saadulla palkallaan saada tuollaisen varallisuuden.

Mutta ei se tietenkään ole mitään normaalia, että kaikilla tulisi olla varaa miljoona-asuntoihin. Jos kerran Suomessa ei voi työllä rikastua, niin sano maa, jossa on ihan normaalia, että työssäkäyvät ihmiset ostelee Lamborghineja ja miljoonien arvoisia taloja.

Jokaisella pitäisi olla MAHDOLLISUUS rikastua omalla työllä, eihän se voi olla keneltäkään toiselta pois.

Jos eläisimme markka-aikaa, niin silloin jokainen talonomistaja olisi miljonääri.;)
 
[QUOTE="vieras";25258067]Jokaisella pitäisi olla MAHDOLLISUUS rikastua omalla työllä, eihän se voi olla keneltäkään toiselta pois.

Jos eläisimme markka-aikaa, niin silloin jokainen talonomistaja olisi miljonääri.;)[/QUOTE]

Se sitten tarkoitaisi sitä, että suurituloiset eivät joutuisi maksamaan juurikaan veroja. Ja se nimenomaan on pienituloisilta pois. Eikö?

Lisään, että eikä siis ainoastaan pienituloisilta, vaan kaikilta kun ei olisi rahoja rakennella teitä yms.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="jep";25257670]Näin se on, keskituloisena hirveen kiva olla miltei yhtä köyhillä kuin köyhyysrajoilla elelevä kaveri, mun rahat menee sitten sille tasaamaan sen, etten vain saisi yhtään enempää kuin hänkään, vaikka olen itse pitkälle pötkinyt. Meillä ei esim matkustella tai lomailla nyt, koska rahat eivät ole suurimmillaan, he taas käyvät tuetuilla lomilla, meidän rahoilla. Vittu sanon minä. Melkeinpä voisin heittäytyä siihen itsekin, eipä olisi kauhean paljoa vähemmän rahaa silloin, nyt tuli vielä tämä tv-verokin josta maksan TAAS jälleen enemmän kuin tämä elämäntapaköyhäilijä.[/QUOTE]

Mitä ihmeen tuettuja lomia teidän rahoilla (veroeuroilla?) maksetaan?
 
Minusta tämä on ihan hyvä asia, Suomi tasaa tuloeroja tehokkaasti. Pienituloisella tarkoitetaan noin 2000 euroa kuussa ansaitsevaa, keskituloinen on noin 3000 euroa ansaitseva. Hyvätuloisen osalta (kuukausipalkka noin 5000 euroa) verotus on noin 2,8% ankarampaa kuin vertailumaissa. Eli hyvätuloisen osalta verotus vie noin 140 euroa kuussa enemmän kuin vertailumaissa.

OI hyvänen aika! Luulin olevani edes jotenkin keskituloinen, mutta minäkin kuulun pienituloisiin ilmeisesti. Mutta silti minulta viedään veroina ja maksuina lähes neljäsosa palkasta :(
 
Pitäisikö siis mielestäsi kaikilla olla mahdollisuus saada työn kautta miljoona-asunnot ja Lamborghinit? Suomessakin muuten on henkilöitä, jotka voivat omalla työstä saadulla palkallaan saada tuollaisen varallisuuden.

Mutta ei se tietenkään ole mitään normaalia, että kaikilla tulisi olla varaa miljoona-asuntoihin. Jos kerran Suomessa ei voi työllä rikastua, niin sano maa, jossa on ihan normaalia, että työssäkäyvät ihmiset ostelee Lamborghineja ja miljoonien arvoisia taloja.
Mä en oikeastaan tiedä. Tokihan se motivoisi ihmisiä yrittämään ja tekemään enemmän. Mutta tarvitaanko sellaista motivaatiota vai voisivatko ihmiset yksinkertaisesti tyytyä vähempään? Mä olen jo itse ohittanut sen ajan, kun haluaisin elämääni jotain lisää. Varsinkaan sellaista, mikä maksaa rahaa.
 
[QUOTE="vieras";25258102]Lopeta valittaminen: suurituloiset maksavat aina enemmän veroja kuin pienituloiset. Pienituloisten kannattaisi keskittyä almujen odottamisen sijasta tekemään töitä, sen pitäisi olla ainoa tie vaurauteen jos sellaista kaipaa.[/QUOTE]

:O :D. ?
 
Valitettavasti välillä tuntuu sille, että tietä vaurauteen ei anneta. Vaikka kuinka teet töitä, maksat kokoajan enemmän veroa. Mahdollisuudet ovat pienet ja hitaat vaurastua suomessa normityöllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25258111:
Mä en oikeastaan tiedä. Tokihan se motivoisi ihmisiä yrittämään ja tekemään enemmän. Mutta tarvitaanko sellaista motivaatiota vai voisivatko ihmiset yksinkertaisesti tyytyä vähempään? Mä olen jo itse ohittanut sen ajan, kun haluaisin elämääni jotain lisää. Varsinkaan sellaista, mikä maksaa rahaa.

Antaa ihmisten itse päättää mitä haluavat: tehdä töitä vai ottaa hiukan lungimmin (mutta ei kuitenkaan chillailla toisten työn hedelmillä).

Sinulla on se maallinen omaisuus mikä yleensä ihmisille riittää ja vanheneminen tekee ihmisen laiskaksi, eli siksi sinä olet tyytyväinen siihen mitä sinulla on etkä hamua lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25258163:
Valitettavasti välillä tuntuu sille, että tietä vaurauteen ei anneta. Vaikka kuinka teet töitä, maksat kokoajan enemmän veroa. Mahdollisuudet ovat pienet ja hitaat vaurastua suomessa normityöllä.

Missä voi sitten rikastua normityöllä? Palkkatyöllä on hankala rikastua, vaan rikastuminen edellyttää riskinottoa ja yrittäjyyttä. Yhdysvalloissa on helpompi rikastua, mutta on siellä helpompi tulla todella köyhäksikin.
 

Yhteistyössä