Jyväskylä lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Aries 78
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kannattaa harkita myös Laukaata. Nopeat yhteydet Jyväskylään, kohtuu hyvät palvelut ja kaunista seutua. Sinne on viime vuosina muuttanut paljon erityisesti lapsiperheitä.

Muualta tänne muuttanut
[QUOTE="vieras";25245083]Jyväskylä olisi ihan kiva paikka asua jos siellä ei olisi jyväskyläläisiä. Niin kusipäistä ja sisäänpäin lämpiävää sakkia on harvassa.[/QUOTE]

??? Ei ainakaan ne joihin minä olen tutustunut.

"tii"
Muurame ei kuulu Jyväskylään, tiedoksi niille, jotka suosittelevat Muuramea Jyväskylään muuttaville. Itsekin kyllä muuttaisin Muurameen enkä Jyväskylään.
tiedän ettei kuulu jyväskylään,mutta suht lyhyt matka jyväskylän keskustaan on,ja lapsilla on täällä hyvä.päiväkotipaikat vaan on surkeen vähäsiä.eli parempiakin vaihtoehtoja varmasti on,mutta kunhan heitin ;)

kramppi
Riippuu vähän, miten kaukana keskustan palveluista ja elämästä haluaa asua ja mistä asumismuodosta tykkää. Itse olen tykännyt lutakosta kovasti, uusia kivoja taloja aivan järven rannassa, aivan keskustan tuntumassa. Aluksi vähän hirvitti ostaa täältä asunto, kun ovat hieman arvokkaampia, mutta on se vaan niin ihanaa kesäaamuna katsella järvelle parvekkeelta kahvikupin kanssa :) Ja ihan kaikki on lähellä, mut silti on oma rauha.

Mut rivariasumista jos haluaa, niin ehkä se olisi sitten se palokan suunta. Halssilaan ja vaajakoskelle (eikä kyllä palokkaankaan) mua ei saisi kirveelläkään, aika ankeaa seutua. Mut onhan siellä asunnot sit edullisempia. Tosin vuokralla sitten voi asua melkein missä tahtoo.

lisäys
Riippuu vähän, miten kaukana keskustan palveluista ja elämästä haluaa asua ja mistä asumismuodosta tykkää. Itse olen tykännyt lutakosta kovasti, uusia kivoja taloja aivan järven rannassa, aivan keskustan tuntumassa. Aluksi vähän hirvitti ostaa täältä asunto, kun ovat hieman arvokkaampia, mutta on se vaan niin ihanaa kesäaamuna katsella järvelle parvekkeelta kahvikupin kanssa :) Ja ihan kaikki on lähellä, mut silti on oma rauha.

Mut rivariasumista jos haluaa, niin ehkä se olisi sitten se palokan suunta. Halssilaan ja vaajakoskelle (eikä kyllä palokkaankaan) mua ei saisi kirveelläkään, aika ankeaa seutua. Mut onhan siellä asunnot sit edullisempia. Tosin vuokralla sitten voi asua melkein missä tahtoo.
Niin, ja lutakon alue on kyllä lapsenkin kanssa aika passeli,keskustan koulutkin lähellä.

Hmh
[QUOTE="vieras";25245083]Jyväskylä olisi ihan kiva paikka asua jos siellä ei olisi jyväskyläläisiä. Niin kusipäistä ja sisäänpäin lämpiävää sakkia on harvassa.[/QUOTE]

Itse olen kokenut ihan päinvastoin, mielestäni täällä on harvinaisen ystävällistä ja avointa väkeä.

"nuuh"
Vaajakoskella kylän halvimpia vuokra-asuntoja eli sinne pesitynyt rastapäiset mätäsuunarkit. Kuokkalassa suomen kieli vähemmistönä ja Pupuhuhta on ajurilakkisten nuorten eläkeläisten lähiö.
Palokka, Keljonkangas, Kypärämäki, Köhniö, Haukkala, Kortepohja, näissä voisi viihtyä.

avantasia harmaana
Täällä yksi keljonkankaalainen tai tämä on sääksvuoren uudisaluetta jossa asuu lähinnä lapsiperheitä:) mukava paikka on asua. Keljonkankaalta olen lähtöisin, kangaslammella asuin jonkin aikaa..Siellä on kanssa sitä vähemmistöä paikka paikoin. Palokkaa,Kypärämäkeä,Keljonkangasta ja Halssilaa suosittelisin jos on lapsia..

Aries 78
Mukavasti tuli eri kaupungeista ja kaupunginosista infoa. Kuitenkin etukäteen hyvä tietää millaiseen paikkaa on itseään viemässä lasten kanssa :D Eikä tuo välimatka ole ongelma kun autolla kulkeepi. Kiitoksia kaikille jotka jaksoitte kirjoitella kokemuksista :)

Yhteistyössä