Sain nauraa vaatekaupassa! Pikkutytöt nimittäin olivat alusvaateosastolla...

• Viestiketjun aloittaja Yhden äippä
  • Ensimmäinen viesti
Yhden äippä
Arviolta 10v. tyttöset hipelöivät Hello Kitty -rintsikoita yms. värikkäitä vähän lapsekkaampi kupillisia, topattuja rintsikoita. Miten niin nuoret ovat kiinnostuneita rintaliiveistä? Eihän heillä itsellään ole vielä niille edes tarvetta. Taisi muuten tytöt napata yhdet liivit ja pujahtaa sovituskoppiinkin. Mihin tää maailma on menossa?

"vieras"
[QUOTE="vieras";25245953]Kyllä tuo ikäiset tarvitsevat jo ainakin topin ja monet jo rintaliivitkin.[/QUOTE]
Ja kiinnostus rintojen kasvuun ja rintsikoihin on normaalia tuossa iässä. Niin on nyt ja oli yli 20v. sitten, kun minä olin samanikäinen.

"vieras"
Ei meidän tyttö ainakaan ole hipelöimässä. Yritän ehdottaa hänelle, että hankittaisiin edes joku toppi. Ja tosiaan alka aika monella tuon ikäisellä olemaan tarvetta.

"vieras"
[QUOTE="eipäs";25245959]Mun tyttö ei tarvitse vieläkään ja hän on jo 12v. :)[/QUOTE]
No sen topin tarvitsisi yleensä jo henkisistä syistä. Ja ihan fiksua myös muuten, ettei paidoista näy läpi, vaikkei rintoja vielä olisikaan.

"vieras"
Kyllä meillä 9v tarvii jo kovastikin toppia. Muistan vaan et oma äitini ei aikanaan ostanut ajoissa mulle toppeja/rintsikoita ja se näkyy.. Eli omalle tytölle ostin ekat topit jo 8v. Ei vieläkään joka päivä pidä mut aina kun muistaa. Pikkuhiljaa siis opettelee niiden käyttöä.

"vieras"
[QUOTE="eipäs";25245959]Mun tyttö ei tarvitse vieläkään ja hän on jo 12v. :)[/QUOTE]

Tai sitten et vain ole tietoinen hänen tarpeestaan. Vaikka rinnat olisivat hyvin pienet, niin ne paistavat usein paidan alta ikävästi... Lapsesi luultavasti joutuu häpeilemään kehoaan, koska et ole ostanut hänelle rintaliivejä.

"tyttöjen äiti"

Kyllä jokainen 12v. tarvitsee vähintäänkin topin, mutta useimmat käyttävät jo rintsikoita ja niillekkin on tarvetta.

no......
[QUOTE="tyttöjen äiti";25245983]Kyllä jokainen 12v. tarvitsee vähintäänkin topin, mutta useimmat käyttävät jo rintsikoita ja niillekkin on tarvetta.[/QUOTE]

Mun tyttö sai ekan minitopin 13-vuotiaana. Ei tarvinnut vielä 12v.

Minusta on suloista, että pikkutytöt ovat jo niin kiinnostuneita rintaliiveistä ja miltä aikuisen naisen rinnat näyttävät ! Rintojen kasvu on luonnollinen asia ja siinä riittää ihmettelemistä vuosikausia. Itse sain ekat rintsikat varmaan joskus 12-vuotiaana, kun rinnat alkoivat näkyä ja menkat alkoivat. Nykyään lapset ehkä kehittyvät nopeammin, en tiedä, mutta oma 7-vuotias tyttöni odottaa jo kovasti milloin saa ekat rintsikat. No vielä ei liene kiirettä.. Hänellä on yleensä ohuempi paita paksumman paidan alla koulussakin.

Traumat
Ei 10v. tarvitse vielä mitään.
Kuules! Itse sain kärsiä ja edelleen jäljet näkyy. Rinnat roikkuvat, koska en ikinä saanut äidiltä rintaliivejä. Itse menin ostamaan ne ekat rintsikat ja ostin liian myöhään ne. Tarvetta olisi ollut jo neljä vuotta aiemmin! Häpesin kehoa rintojen kasvun jälkeen todella paljon, koska jouduin peittelemään itseäni verhoamalla monta paitaa päällekkäin, jotta sain edes jotain tukea rintoihin ja ettei näkyisi läpi.

Aion ostaa lapselleni nuoresta pitäen toppeja, pitäköön tai ei. Ja ensiliivejä tarpeeksi ajoissa. Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään. Kehoa ei kenenkään kuulu hävetä. Naisellisuus on jokaisen nuoren tytönkin oikeus, ei mikään tabu tai hävetys. Rinnat ovat luonnollisuus.

• Tykkää
Reactions: Tyttönen93
"vieras"
Eivätkö ihmiset todella muista enää omaa lapsuuttaan? Että kuinka joillekin harvoille kasvoi rinnat jo ala-asteen alkuvuosina ja kuinka viimeistään seiskalla alkoi rankasti vituttaa, jos oli lauta (nostan käden ylös). Tottakai pitää ostaa rintsikoita ja toppeja niille, jotka niitä tarvitsevat ja niille, jotka niitä eivät niitä niin tarvitse. Ja kaikille siltä väliltä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25246056]Eivätkö ihmiset todella muista enää omaa lapsuuttaan? Että kuinka joillekin harvoille kasvoi rinnat jo ala-asteen alkuvuosina ja kuinka viimeistään seiskalla alkoi rankasti vituttaa, jos oli lauta (nostan käden ylös). Tottakai pitää ostaa rintsikoita ja toppeja niille, jotka niitä tarvitsevat ja niille, jotka niitä eivät niitä niin tarvitse. Ja kaikille siltä väliltä.[/QUOTE]
Tai no suurin osa sentään muistaa :D. Mutta nämä muutamat hölmöt.

Traumaliisa
Minun 12v käyttää jo tavallisia liivejä vaikka ei välttämättä tarvitsisi. On jo monta vuotta käyttänyt toppeja. Olen muutenkin yrittänyt kasvattaa lapseni niin ettei heidän tarvitsisi hävetä kroppaansa kuten minun piti. Ostin itse salaa ekat rintaliivit 14 vuotiaana,koko oli silloin 75B ja kovasti äitini nauroi kun löysi ne kotoa ja piti esitellä niitä hänen kavereille.

"vieras"
Minun 12v käyttää jo tavallisia liivejä vaikka ei välttämättä tarvitsisi. On jo monta vuotta käyttänyt toppeja. Olen muutenkin yrittänyt kasvattaa lapseni niin ettei heidän tarvitsisi hävetä kroppaansa kuten minun piti. Ostin itse salaa ekat rintaliivit 14 vuotiaana,koko oli silloin 75B ja kovasti äitini nauroi kun löysi ne kotoa ja piti esitellä niitä hänen kavereille.
:(

Yhteistyössä