Postinjakajan toiveita :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Nyt kun taas olen ollut näin joulun alla enempi töissä, niin tuli taas mieleen muutama pieni asia, nimittäin se, että jos asutte omakotitalossa ja teillä tulee postilaatikkoon, jotka ovat ryhmissä, postit, niin laittakaa siihen laatikkoon joko talon osoite tai ainakin ne nimet, ettei postinjakajan tarvitse miettiä, että mikäköhän laatikko kuuluu kenellekin.

Toisekseen hankkikaa kunnon laatikko, paras on ihan perinteinen muovinen laatikko, josta on revitty se välikansi huitsin nevadaan. Eilen viimeksi tahtoi mennä vesisaattessa hermot, kun ei posteja tahtonut saada niistä pienistä luukuista sinne laatikkoon ja kun siellä vielä oli edellisenä iltana jaetut mainospostit, niin kiva runtata niitä posteja sinne ja suht nopeasti se pitäisi saada tehtyä, ettei postit ihan täysin kastu.
Kaikkein pahin laatikko on sellainen, jossa se luukku on siinä edessä, sinne ei tahdo saada yhtään mitään laitettua, kun tulee takaseinä vastaan.

Niin ja minä ihan oikeasti tykkään tuosta työstä, mutta välillä jotkut asiat alkavat ärsyttää :)

Minä taas kiittäisin meidän ihanaa postinkantajaa joka ei taittanu yhtä kirjettä kahtia vaan soitti ovikelloa kun ei mahtunut luukusta nätisti. Oli todella ihana ihminen ja jos sen ois taittanu kahtia niin se sisältö ois rikkoutunut :)

Okei, noi ehdot täyttyy: nimi on laatikossa ja laatikko on perinteinen ilman välikantta =)

Mun pieni toiveeni postinkantajalle: laittaisitko ne postit laatikkoon niin, että kansi menee kiinni? Ihnaa lukea märkää sanomalehteä. :flower:

Osotteen lisääminen on ihan aiheellinen pyyntö mun mielestä (vois tosiaan postit tulla oikeaan osotteeseen) mutta mä aion mahd. nopeesti hankkiutua siitä muovisesta laatikosta eroon ja hankkia lukolla varustetun laatikon. Kun nää kaiken maailman nico-petterit heittelee posteja ojaan, eikä niitä tunnu kukaan saavan kiinni (niitä muksuja meinaan).

Osotteen lisääminen on ihan aiheellinen pyyntö mun mielestä (vois tosiaan postit tulla oikeaan osotteeseen) mutta mä aion mahd. nopeesti hankkiutua siitä muovisesta laatikosta eroon ja hankkia lukolla varustetun laatikon. Kun nää kaiken maailman nico-petterit heittelee posteja ojaan, eikä niitä tunnu kukaan saavan kiinni (niitä muksuja meinaan).

No kun hankit lukollisen, niin älä hanki sellaista missä on edessä se luukku, ne on hankalia, etenkinjos sitä postia tulee enempi. Sellainen missä on seluukku siinä päällä ja vähän vinosti, niin ne on parhaita.

Meillähän täyttyykin sitten postijakajan ehdot tuossa :D Tosin kun minä muutan tänne virallisesti niin minun nimeäni ei laatikossa ole.. Sille en tosin aio mitään tehdä mutta laatikossa lukee talon numero ja tässä on tasan kaksi postilaatikkoa vierekkäin :)

http://www.stala.com/WebRoot/538048/MallistoSivu.aspx?id=540956 meillä ei täyty kaikki kohdat, mut numero on isolla kyljessä ja nimi ja osoite löytyvät myös. Poika odottaa innolla aina postia ja usein hakee suoraan jakajalta postit.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä teen joka vuosi näin;25240289:
Ja vinkkinä, että myös sitä postinkantajaa voi näin jouluna muistaa pienesti, vaikka vain suklaapatukalla.

Minä laitan aamulehdenjakajalle aina sen perinteisen kahvi- JA teepaketin muovipussiin, teippaan sangan laatikon kannen sisäpuolelle ja taittelen lapun niin että kun kannen avaa, lappu tulee näkyviin ja kassi on helppo nykäistä teipistä irti ja itselle (autostakin).

Lapussa siis on "Hyvää joulua ja kiitos kuluneesta vuodesta" tms

Tuo piiri mitä nyt teen, on mulle sen verran tuttu, että tiedän mikä laatikko on kenenkin, mutta teen paljon keikkaa, jossa teen piirejä ihan kylmiltään ja kiva siellä on sitten arpoa kun on 2 laatikkoa vierekkäin, että kumpi on kumpi. Ja noita laatikoita on paljon, missä ei lue yhtään mitään.

Yksi juttu, mitä olisin toivonut, kun jaoin pyörällä ilmaisjakelulehtiä, oli että ihmiset eivät pysäköisi autojaan postilaatikoiden tai laatikkorivien eteen niin ettei laatikolle voi mennä pyörän kanssa. Usein ei ollut mitään paikkaa, johon pyörän saisi pystyyn kun tarakalla oli painavat lehtisalkut, joten oli hankalaa saada pyörä pysymään jossakin niin että voisi kävellen viedä lehdet laatikoihin.

Tuli noista mainoksista mieleen, että kerrostaloissa etenkin, noi mainoskieltokyltit on välillä mitä ihmeellisimmissä paikoissa ja jokusen kerran on tullut jaettua mainokset luukkuun jonne ei olisi pitänyt, kun olen huomannut sen kieltokyltin liian myöhään.
Paras ja oikeastaan ainoa paikka sille kieltokyltille on luukun yläpuolella ja tarpeeksi isolla, ei nyt kuitenkaan niin että koko ovi peittyy :)
Jossain tuo kieltolappu on ollut luukun alapuolella, josta sitä ei ole nähnyt ja jotkut ovat laittaneet sen nin ylös, että minä 158cm pituudella en sitä näe, kun katson kuitenkin pääosin alaspäin :)

Mä aloin aikoinaan jakamaan niitä ilmaisjakelulehtiä keskellä talvea, ja jaoin aluksi niitä joihinkin sellaisiinkin laatikoihin, joihin ei olisi pitänyt, kun kielto oli postilaatikon kannessa johon oli jäätynyt päälle lunta niin paljon ettei se lappu näkynyt, vaikka tietysti pyyhkäisin lumet pois kannen päältä.

Ja yksi juttu mitä ihmettelin, oli kun joillakin oli omakotitalo rinteessä ja yleiseltä tieltä lähti ylöspäin rappuset sinne talon ovelle, jonne ei ollut pitkä matka. Useimmilla postilaatikko oli siinä mäen alla josta rappuset alkaa, normaalisti tien varressa siis, mutta parissa talossa postilaatikko oli siellä mäen päällä ihan ulko-oven vieressä. Sai taas manata että minnekäs mä tämän pyörän jätän, että pääsen kävelemään tuonne... Mietin, että saako sitä laatikkoa edes laittaa tuollaiseen paikkaan?

Mä tahtoisin sellaisen postilaatikon, jossa olisi luukku päällä eikä edessä. Mutta rakentaja päätti että meidän rivariin tulee postilaatikot etuluukulla. Keskiviikon iltamainokset ja ilmaisjakelulehti tulee nykyään niin myöhään, että ne tulee haettua vasta seuraavana päivänä ja silloin onkin jo Hesari samassa laatikossa eikä niitä posteja meinaa saada sieltä laatikosta pois. Varmasti ärsyttää postinjakajaakin, mutta minkäs teet.

Jos vaan muistatte, niin hakekaa jo keskiviikkoiltana ne ilmaispostit? :) Silloin kun itse jaoin niitä, ne piti olla jaettuna muistaakseni klo 20 mennessä. Tietysti niitä ei välttämättä muista enää illalla hakea jos on tottunut käymään postilaatikolla aina samaan aikaan.

[QUOTE="vieras";25240607]Jos vaan muistatte, niin hakekaa jo keskiviikkoiltana ne ilmaispostit? :) Silloin kun itse jaoin niitä, ne piti olla jaettuna muistaakseni klo 20 mennessä. Tietysti niitä ei välttämättä muista enää illalla hakea jos on tottunut käymään postilaatikolla aina samaan aikaan.[/QUOTE]

Oliskin edes iltakasiin mennessä siellä laatikossa, niin jaksaisin hakea. Tainnut jakaja vaihtua, kun aikaisemmin ne saattoi tulla jo iltapäivällä.

Yhteistyössä