Voiko POSTINJAKAKA vaatia tällaista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Afrika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
soitahan sinne postiin.
ei kuullosta oikealta vaatimuksilta kun pidätte postilaatikon alueen puhtaana ja tien mistä kulkea itse sinne,taitaa olla laiska kuski kyseessä joka ei persettään nosta autosta.
eli soitto sinne ja kysy asiaa,täältä ei kannata ottaa neuvoja voin sanoa tuntui olevan mitä sattuu nuo tekstit mitä itse joskus piiripäällikönä oppi.

[QUOTE="niin";22732404]soitahan sinne postiin.
ei kuullosta oikealta vaatimuksilta kun pidätte postilaatikon alueen puhtaana ja tien mistä kulkea itse sinne,taitaa olla laiska kuski kyseessä joka ei persettään nosta autosta.
eli soitto sinne ja kysy asiaa,täältä ei kannata ottaa neuvoja voin sanoa tuntui olevan mitä sattuu nuo tekstit mitä itse joskus piiripäällikönä oppi.[/QUOTE]

Ööh, ei autolla liikkuvat kuskit sieltä pois nousekkaan vaan jakavat ikkunasta.

Postinjakajan työn pitää täyttää työturvallisuusvaatimukset. Postilaatikolle täytyy olla esteetön pääsy ja jalan postia jaettaessa jakajan ei tarvitse luistella peilikirkkaita hiekoittamattomia teitä pitkin tai uhmata vihaisia koiria. :) Jos noissa on puutteita, niin postipaten kuuluu nätisti huomauttaa asiasta esim. juuri tarkoitukseen varatulla lappusella.

[QUOTE="niin";22732404]soitahan sinne postiin.
eli soitto sinne ja kysy asiaa,täältä ei kannata ottaa neuvoja voin sanoa tuntui olevan mitä sattuu nuo tekstit mitä itse joskus piiripäällikönä oppi.[/QUOTE]

Ei mulla ainakaan kroppa kestäisi nousta autosta esim. 500 kertaa muutaman tunnin sisällä. Ei kestä kerrostalojen rappusiakaan, joten siksi jaankin autopiiriä, ettei joka laatikolla tarvii nousta... laiska ehkä joo jonkun mielestä, mutta välitän kehostani sen verran etten viitsi sitä rikkoa toisten viitsimättömyyden takia.

Eikö talon endessä oleva jalkakäytävä muuten normaalisti taloyhtiön/asukkaan kunnossa pidettäväksi, ajorata kaupungin/kunnan. helsingissä ainakin noin..

Ei meillä ainakaan, kyllä täällä kunta hoitaa ihan kaikki jalkakäytävät myös. Paitsi sellaiset, joissa on erikseen kyltti, että ei talvikunnossapitoa (silloin on tien toisella puolella jalkakäytävä, jolla on talvikunnossapito). Täällä talonomistaja on vastuussa jalkakäytävän hiekottamisesta tonttinsa edustalta ja vastuussa siitä, että kun aura on käynyt siistii itse sen kohdan mistä ajetaan pihaan, jos aura on jättänyt sellaiset kasat siihen ajaessaan... Asun Vaasassa.

Nyt useita kertoja se on jättänyt ihme lappusia meidän postilaatikkoon. Esim: Älä jätä autoa tähän... Okei, eli hänellä on oikeus siihen kulmaan meidän kadulla vai?

En tajua mitä sen mielestä meidän pitäisi nyt tehdä? Eilen saatiin kirje että jos ei lunta saada pois, niin voidaan hakea postit kaupungista 20 kilometrin päästä... Voiko se tuolla lailla uhkailla meitä? Ja onko sillä oikeutta sanoa meillä esim ettei saada pitää autoa kadulla? (se ei muuten ollut edes meidän auto)

Eikö postissa työskentelevät ole palveluammatissa? Eikö niiden tarvitse olla ystävällisiä asiakkailleen?

Joku joka tietää asiasta tai joutunut kokemaan vaastaavaa?

Ei postipatella tietysti ole oikeutta siihen kulmaan kadulla. Mutta jos postilaatikon eteen on parkkeerattu auto, ei teillä ole oikeutta laatikkokannettuun postiin. ;) Se, mitä teidän pitää tehdä, on järjestää esteetön ja turvallinen pääsy postilaatikolle. Se taidetaan myös mainita niissä useita kertoja jätetyissä "ihme lappusissa"?

Tehän olette saaneet useita hyvin ystävällisiä huomautuksia aiheesta. Vasta sitten, kun niihin on toistuvasti jätetty reagoimatta, on alettu ehdotella vaihtoehtoa b. Minusta te olette saaneet hyvinkin pitkämielistä ja ystävällistä kohtelua.

Ymmärrän, että tympäisee. Mutta yritä asettua postinjakajan asemaan ja nähdä asia siltäkin kantilta, sen sijaan että kokisit neutraalit huomautukset "uhkailuina" ja "oikeuksienne sortona". Ne "ihme lappusetkin" taitavat olla ihan tarkoitusta varten painettuja iloisia kortteja. ;)

[QUOTE="vieras";22732423]Ööh, ei autolla liikkuvat kuskit sieltä pois nousekkaan vaan jakavat ikkunasta.[/QUOTE]

katsohan kun sinä ET välttämättä pääse ajamaan oikein päin laatikolle,tai no jos rupeat peruuttelemaan kuten jotkut laiskat tekevät.
tonttin huolto kuuluu asukkaalle,ei minkään jalkakäytävien yms putsaaminen jos ne kuuluu kaupungille tai kunnalle..
että nyt soittaa asukas sinne postiin ja juttelee sinne,täällä tuntuu olevan laiskat jakajat neuvoja jakelemassaanl

katsohan kun sinä ET välttämättä pääse ajamaan oikein päin laatikolle,tai no jos rupeat peruuttelemaan kuten jotkut laiskat tekevät.
tonttin huolto kuuluu asukkaalle,ei minkään jalkakäytävien yms putsaaminen jos ne kuuluu kaupungille tai kunnalle..
että nyt soittaa asukas sinne postiin ja juttelee sinne,täällä tuntuu olevan laiskat jakajat neuvoja jakelemassaanl

What? Ei meil päin postelijoonit pahemmin peruutele saati jatkuvalla syötöllä nouse autosta joidenkin dillejen takia, kyl ne laatikot on sijoitettu ihan oikealle puolelle tietä sitä varten et jako olis jouhevaa. Ja joo, me aurataan tie itse kukin vuorollaan. Nääs, haja-asutusalueella on vähän pakko.

miettippä kun sieltä autosta pitää nousta sata tai kaks sataa kertaa joidenkin urpojen takia.voi ittu ku on laiskaa!

Ei ole ongelma vain lumien aikaan, vaan esimerkiksi syksyllä jätti postit nurmikolle !! kastumaan, kun kadun varressa oli pysäköitynä auto, joka ei ollut edes meidän! Tien varteen saa pysäköidä, joten mitä me voidaan muka tehdä?

No sitä kyllä ei saisi tehdä, että postit jätetään pihalle, mutta autoja ei saa olla parkissa niin että ne estää esteettömän ajon laatikolle. Ja tosiaan joka paikassa on kyllä nykyään laatikot samassa paikassa, eikä niin että joka mökin edessä on oma laatikkonsa. Ymmärrätkö kuinka paljon postinjako viivästyy jos jokaista laatikkoa varten jakajan täytyisi nousta autosta? Myös se viivästyttää että niitä bokseja on miljoonassa eri paikassa.

Se että se kadunvarteen pysäköity auto ei ollut teidän, ei tietenkään ole teidän vika, kyllähän jokaisen pitäisi tietää ettei laatikon eteen/sivuun pysäköidä niin että kulku laatikolla estyy.
Soitapa postiin ja katsotte yhdessä hyvän paikan teidän lootalle.

Mua mietityttää tuo kun sanot, että naapurit ovat lingoillaan putsanneet jalkakäytävänsä ja että teidän kohdalle kunta olisi erikseen kasannut lunta. Jos kunta tosiaan on kasannut, niin sitten soittoa sinne, että postinjakelun vaatimuksesta ei käy. Vai onko kuitenkin niin, että teidänkin kunnassa jalkakäytävät on asukkaan velvollisuus pitää puhtaana ja te siis olette siitä nyt laistaneet?

Eli oli miten oli, soitto kuntaan voisi myös tuoda hieman lisäselkoa. Samalla voisitte puhua tuosta pysäköintiasiasta.

[QUOTE="Hopping";22732479]Ei meillä ainakaan, kyllä täällä kunta hoitaa ihan kaikki jalkakäytävät myös. Paitsi sellaiset, joissa on erikseen kyltti, että ei talvikunnossapitoa (silloin on tien toisella puolella jalkakäytävä, jolla on talvikunnossapito). Täällä talonomistaja on vastuussa jalkakäytävän hiekottamisesta tonttinsa edustalta ja vastuussa siitä, että kun aura on käynyt siistii itse sen kohdan mistä ajetaan pihaan, jos aura on jättänyt sellaiset kasat siihen ajaessaan... Asun Vaasassa.[/QUOTE]

Tuo ihan kuntakohtaista, useimmissa paikoissa jalkakäytävien talvikunnossapito kuuluu kiinteistön omistajalle. Joissain kunnissa tuo on otettu kunnan tehtäväksi. Jos siinä on yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä, niin silloin kuuluu kunnalle, tiedän että jossain tuo aiheutti kovasti närää, toiselta puolen tietä hoiti asian kunta, toisella puolella, missä oli vain jalkakäytävä, joitui itse hoitamaan.

[QUOTE="vieras";22732458]Postinjakajan työn pitää täyttää työturvallisuusvaatimukset. Postilaatikolle täytyy olla esteetön pääsy ja jalan postia jaettaessa jakajan ei tarvitse luistella peilikirkkaita hiekoittamattomia teitä pitkin tai uhmata vihaisia koiria. :) Jos noissa on puutteita, niin postipaten kuuluu nätisti huomauttaa asiasta esim. juuri tarkoitukseen varatulla lappusella.[/QUOTE]
Meillekin ystävällisesti huomautti tuommoisella lapulla kun uusi tienauraaja oli jättänyt n30cm enemmän lunta laatikon eteen =)
lieneekö uusi postinjakajakin kun edellinen yltti kauemmas autostaan.

Yhteistyössä