Paljon autosta tulee kuluja per vuosi?

• Viestiketjun aloittaja Paluumuuttaja
  • Ensimmäinen viesti
Paluumuuttaja
Neuvokaa viisaat, paljon auton vakuutuksesta ja huolloista tulee kuluja per vuosi? Suunnilleen arviot riittää. Harkitsen käytetyn auton ostamista (tällä hetkellä ei autoa) ja mietin onko varaa.

Kiitos vastauksista!

Liikennevakuutus noin 700 euroa vuodessa. Osakasko noin 100euro vuodessa. Vanhalle autolle riittää osakasko. Huoltojen kustannus riippuu tiedosta ja tuurista kun ostat autoa. Mä ostin auton vähän niinkun sian säkissä kun en tiedä niistä juuri mitään ja huoltoihin on mennyt tänä vuonna n.400 euroa. Isäni mielestä olen päässyt niissä halvalla..

Liikennevakuutus noin 700 euroa vuodessa. Osakasko noin 100euro vuodessa. Vanhalle autolle riittää osakasko. Huoltojen kustannus riippuu tiedosta ja tuurista kun ostat autoa. Mä ostin auton vähän niinkun sian säkissä kun en tiedä niistä juuri mitään ja huoltoihin on mennyt tänä vuonna n.400 euroa. Isäni mielestä olen päässyt niissä halvalla..
Harvoin liikennevakuutus on noin kova, itse laskisin sen n. 500€, osakaskoa en ole koskaan pitänyt parin tonnin ritsoissa..

Verot autosta riippuen 100-200€ jos pieni bensa auto, dieselissä kovemmat.

Huoltoihin saa menemään mitä tahansa 100 euron ja taivaan väliltä, riippuen kuinka huono nakki käy..Mut jos nyt aattelee perushuollot, eli suodattimet, öljyt jne. niin parilla sadalla pärjää. (tosin lasken ne niin että ne tehdään itse, ei liikkeessä.)

Katsastus maksaa konttorista riippuen 30 ylöspäin..

Auton pitäminen maksaa..Tuohon vielä bensat päälle..

Harvoin liikennevakuutus on noin kova, itse laskisin sen n. 500€, osakaskoa en ole koskaan pitänyt parin tonnin ritsoissa..

Verot autosta riippuen 100-200€ jos pieni bensa auto, dieselissä kovemmat.

Huoltoihin saa menemään mitä tahansa 100 euron ja taivaan väliltä, riippuen kuinka huono nakki käy..Mut jos nyt aattelee perushuollot, eli suodattimet, öljyt jne. niin parilla sadalla pärjää. (tosin lasken ne niin että ne tehdään itse, ei liikkeessä.)

Katsastus maksaa konttorista riippuen 30 ylöspäin..

Auton pitäminen maksaa..Tuohon vielä bensat päälle..
Mulla on 2000 luvun chrysler ja siinä liikennevakuutus on muistaakseni 680 euroa vuodessa ja verot 120 euroa.

Riippuu hyvin paljon auton merkistä, moottorista, yleisestä kunnosta ja vakuutuksista (onko kaskoja, ym). Riippuu myös tuurista, koska IKINÄ ei voi tietää etukäteen kuinka paljon auto tulee tarvitsemaan huoltoa tai korjausta.

Meillä esim. 11 vuotta vanhan volkkarin huoltokulut tältä vuodelta tasan 0euroa.
Vähän uudempaan mersuun onkin sitten mennyt melkein 2tonnia..

2.2 litrasessa dieselmersussa pelkkä käyttövoimaverokin on jo rapiat 500 vuodessa.

Yhteistyössä