Millainen aattopäivä teillä on?perinteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heihei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heihei"

Vieras
Meillä aamulla herätään,tontut tuonut lapsille joulusukkaan pikkulahajt(yleensä pikkuauto ym) sitten kewitellään riispuuro ja syödään sitä samalla katsotaan joululastenohjelmia,joulupikin kuumalinjaa ym:) sitten käydään haudalla,tullaan kotiin syödään oikein paksusti jouluruokaa:) sitten mennään saunaan,sen jälkeen tulee pukki ja avataan lahajat ym ja sitten kun appi ja anoppi tulee pukin aikaan meille niin sitten syödään vielä hyvin illalla ja mennään nukkumaan:)

Aamulla herätään joskus yhdeksän maissa, lapsille on tonttu tuonut kuusen alle jonkin dvd:n. Siinä sitten syödään aamupalaa, katsotaan lastenohjelmia. Sitten yleensä katsotaan porukalla tämä uusi dvd. Saunaan mennään yleensä joskus klo 13 maissa. Sitten laitellaan ruoat syömäkuntoon, nautiskellaan jouluateria. Sen jälkeen järkätään keittiö ja mies lukee lapsille jotain satua joulupukkia odotellessa. Joulupukki kun on käynyt, niin porukalla katsellaan lahjoja. Kun sitten lapset leikkii, niin minä ja mies yleensä juodaan joulukahvit. Sen jälkeen soitellaan mummoloihin hyvän joulun toivotukset.
Ihan tällaista mukavaa, rauhallista joulua jälleen odottelen :)

Meillä heräillään kun heräillään, lapsi niin pieni vielä (1v 2kk). Otetaan oikein rento aamu, käydään haudoilla ja viimeiset lahjat viemässä. Mummolaan n. klo 12, siellä joulusaunaan ja oleskellaan ruokailuun, n. klo 16. Syödään niin että napa paukkuu, ja iltasella käy pukki. Lahjojen avaamisen jälkeen kahvit ja kotiin, takkaan tuli ja lasi viiniä -> nukkumaan. Joka joulu sama juttu! :)

riippuu vähän kummanko luona lapset on, mutta riisipuuro ja lastenohjelmia aamulla, haudoilla käynti ja oleilua.. ulkosaunan lämmitystä ja vesien kantamista. joulusaunaan aletaan mennä pikkuhiljaa iltapäivällä. joskus neljän kieppeillä ruokaillaan ja kuuden maissa tulee pukki. kahvittelua, leikkimistä ja yhdessäoloa. lasten nukkumaan menon jälkeen yleensä pari pulloa viiniä ja juustoja.

Aamulla syödän riisipuuro, sit katsotaan joulupukin kumaa lijaa ja joulurauhanjulistusta. telkkaria,ulkoilua ja saunaa. sit syödään ja aukaistaan lahjoja, jso se joulupuki on käynyt.

Meillä aamupäivästä lähdetään mummolaan puurolle,ennen sitä katsotaan varmaan joulupukkia mikäli poju herää ihmisten aikoihin:D Sitten syödään mummolassa,käydään haudoilla..Joulupukki tulee illasta ja toiset mummo ja pappa.Avataan lahjat ja käydään saunassa..illasta syödään karkkia ja muita herkkuja kun 2,5v on nukkumassa:D
Ulkosauna olisi kyllä huippua jouluna:heart: Ja tuo joulusukka olisi kanssa kiva jos jostain löytyisi joku kiva..

Aamulla herätään joskus yhdeksän maissa, lapsille on tonttu tuonut kuusen alle jonkin dvd:n. Siinä sitten syödään aamupalaa, katsotaan lastenohjelmia. Sitten yleensä katsotaan porukalla tämä uusi dvd. Saunaan mennään yleensä joskus klo 13 maissa. Sitten laitellaan ruoat syömäkuntoon, nautiskellaan jouluateria. Sen jälkeen järkätään keittiö ja mies lukee lapsille jotain satua joulupukkia odotellessa. Joulupukki kun on käynyt, niin porukalla katsellaan lahjoja. Kun sitten lapset leikkii, niin minä ja mies yleensä juodaan joulukahvit. Sen jälkeen soitellaan mummoloihin hyvän joulun toivotukset.
Ihan tällaista mukavaa, rauhallista joulua jälleen odottelen :)
miks vaan sä ja mies nautitte joulukahvit, eikä lpset sa siloin mitään? Mehua tai kaakaota?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25226497:
riippuu vähän kummanko luona lapset on, mutta riisipuuro ja lastenohjelmia aamulla, haudoilla käynti ja oleilua.. ulkosaunan lämmitystä ja vesien kantamista. joulusaunaan aletaan mennä pikkuhiljaa iltapäivällä. joskus neljän kieppeillä ruokaillaan ja kuuden maissa tulee pukki. kahvittelua, leikkimistä ja yhdessäoloa. lasten nukkumaan menon jälkeen yleensä pari pulloa viiniä ja juustoja.

miksi joulunakin pitää juodda. pari pulloa viniä on kyllä paljon

Aamulla kotosalla riisipuuroa, ja varmaan jotain muuta aamiaista myös.

Sitten avataan ne lahjat, jotka pukki on tuonut yön aikana meille kotiin.

Joulurauhan julistus telkkarista.

Iltapäivällä (noin klo 14) mennään mun vanhempien luo. Siellä on joulusauna, jouluateria, joulupukki käy, jossain vaiheessa joulukaffet, illalla mennään hautausmaalle viemään kynttilät isovanhempieni haudoille.

[QUOTE="vakkari";25226678]Oletteko koskaan olleet siellä paikanpäällä joulurauhan julistusta katsomassa/kuuntelemassa?

Mä haluaisin ton pojan kanssa joskus tulla sinne Turkuun silloin, matkaa on n.75km/suunta, täytyy nyt kattoo, joskus kyllä...[/QUOTE]
Minä olen ollut kerran. Joskus lukioaikoina, silloisen poikaystävän kanssa :). Oli tunnelmallista. Ja pirun kylmä sinä jouluna :D. Liikenneruuhka oli melkoinen, bussit aivan täynnä, parkkipaikkojen löytäminen mission impossible.

On se mielessä käynyt monesti, ja ehkäpä sinne voisi vaikka tänä vuonna mennäkin. Bussilla.

Ollaan miehen kanssa lapsettomia, tähän asti ollaan oltu aina anoppilassa jouluna. Se menee aina samaa rataa: aamulla herätään, sitten tulee reilusti sukua joulupuurolle ja -kahville, sitten ollaan hetki kuin kusi sukassa kun appiukon pitää saada kuunnella joulurauhan julistus, sitten kerätään kasaan ne, jotka lähtevät kirkkoon, sitten on savusauna, sitten syödään, sitten tulee pukki, sitten maataan loppuilta ja syödään lahjasuklaita.

Mulla ei ole mitään intoa kuunnella sitä joulurauhan julistusta, se ei ole tärkeä mulle. Mä en kuulu kirkkoon, joten en todellakaan lähde mihinkään jouluhartauteen. Mä olen tottunut aamulla jo laittamaan tukan ja meikit, joten en lähde saunaankaan, kun sitten pitäisi laittaa systeemit uudelleen (ja ei, en aio olla laittautumatta aamulla). Syömisestä tykkään, sekä lasten ilosta ja riemusta, ja miksei myös sukulaisten kanssa olemisesta.

Tänä vuonna ajateltiin olla ihan omassa kotona.

Me mennään anopin ja appiukon luo syömään lounasta ja juomaan kahvit, iltapäivällä tai
illalla kotiin.

Toi sukka juttu oiski uus kiva, nyt kun meilläkin ekaa jouluu on tuo takka. :D Aamupäivästä käydään äitien haudoilla laskemassa kynttilät. Sitten takasi kotiin valmisteleen ja lämmittään jo iltapäivästä joulusauna. Tykkään ensin saunoo ja sitten laittautuu jouluateriaa varten. Sitten kahvin jälkeen voi pukki tulla, kuitenkin niin että kerkeävät lahjoillaan leikkii ennenkuin uni tulee silmään. :)

Menen aamuvuoroon töihin aattona ja jospa sitä sitten kun tulen töistä, niin lähdetään mummolaan joulunviettoon, tosin tietty tullaan takaisin jo joulupäivän iltana. Minulla on tapaninpäivänä iltavuoro odottamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25227507:
niin no meitä aikuisiakin on 5, joten ei siitä tule kuin pari lasillista per nenä. ruoan kanssa saattaa olla tarjolla, iskä tykkää jouluna kahvin kaa tarjota konjakit. ei meillä kukaan jouluna ole humalassa tai edes huppelissa.

ja sinä on se pari liikaa.

Perinteinä on että syödään joulupuuro samalla kun tvstä tulee Joulurauhan julistus, käyn yksin kirkossa, syödään jouluateria kolmen aikaan ja sen jälkeen hetki levätään ja sitten avataan lahjat. Ja vietetään siis joulua pojan kanssa mun vanhempien luona. Tosin tuolla samalla kaavalla on menty jo mun lapsuudessa, silloin ei vaan tullut käytyä joulukirkossa.

Niin ja muutamana viime vuonna perinteenä on ollut myös että kun poika on mennyt nukkumaan niin käyn lähibaarissa tapaamassa kavereita ja tulen sitten yöllä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä