olenko "huono" äiti kun en vie lastani ulos joka päivä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
aamulla herätään klo 9 ja siitä vähän ajan päästä syödään aamupala. sitten kello on jo lähemmäs kymmentä ja klo 11 mies tulee ruokikselle,joten sille pitää tehdä ruoka.mies lähtee takasin töihin puol 12 jälkeen ja tyttö menee nukkumaan 12 jälkeen. päikkärit nukkuu vielä parvekkeella,joten raitista ilmaa saa kuitenkin joka päivä.nättinä päivänä tietty käydään ulkoilemassa muutamaankin otteeseen,mutta sateisina ja harmaina päivinä ollaan sisällä. helposti päivä menee siihen,että kun mies tulee töistä,niin syödään ja mennään vaikka kauppaan tai joku tulee kylään tms.. silloin ulkoilu jää.

Riippuu vähän minkäikäinen lapsi kyseessä. Jos ihan vauva niin ei haitanne jos ei pääsekään ulos, mutta kyllä mä isommat veisin ainakin kerran päivässä ulos, säästä riippumatta.

meillä välillä on kans päiviä et käy noin, et ole huono äiti, joskus se päivä vaan menee kuin siivillä kun on tekemistä ja ulos ei ehdi. Ja me ei sateella mennä ulos myöskään, ellei olla jo ulkona kun hiukan tihkuttaa

No eihän se nyt sinusta huonoa äitiä tee. Itse tykkään kyllä joka päivä ulkoilla pariinkin otteeseen lasten kanssa jos vaan säät sallivat. Sadepäivät ahdistaa kun"pitää"olla sisällä ja tuntuu että käämi palaa kaikilta.

Juu ei tullut munkaan vietyä joka päivä tyttöä ylös,kun oli "vaunu ikäinen".
Nyt toki isompana käy/on useammanki kerran.
JOS aletaan vertailemaan kuka on hyvä/huono äiti,aina löytyy epäkohtia.
Joten ei kannata itseään syyllistää eikä varsinkaa vertailla toisiin äiteihin.

Mäkin oon nyt tässä koneella,tosin pitää alkaa hiuksia laittamaan ja sitten asioille.
Tyttö on pihalla isänsä kans. ;)

Meillä lapset on kyllä ihan mahdottomia jos ne ei pääse joka päivä pihalle... Sateellakin, eipä se heitä tunnu haittaavan, kun vaan oikeenlainen varustus päällä:). Kaupungissa kun asuttiin, ei oltu ulkona joka päivä, koska en, rehellisesti sanoen, viihdy hiekkalaatikon reunalla istuen tms., mutta täällä maalla se on huomattavasti helpompaa, sen kun vaan katsoo mitä lapsilla on päällä ja avaa oven;) :D Niin, itse puuhaan välillä ihan omiani, tai jään sisään esim. kokkaamaan.

No ei tietenkään kukaan ihan joka päivä ulos pääse, ei siitä kannata huonoa omaatuntoa kantaa. Ja tosiaan, jos lapsi nukkuu päiväunet parvekkeella, niin siinähän sitä raitista ilmaa tulee myös (olettaen, ettei vaunuja ole topattu harsoilla ym. ihan "ilmatiiviiksi").

Meillä tilanne on se, että pikkumiehessä on nykyisin niin paljon energiaa, että mieluummin järkkää asiat niin, että pääsee ulos kuin katsoo sen mekastamista sisällä. Kaatosadepäivinä tuntuu, että käpy palaa koko sakilta, kun on "pakko" pysyä sisällä - mä itse ainakin olen sellainen, että tulen kärttyisäksi ilman raitista ilmaa.

Yhteistyössä