onpas mennyt tyhmäksi tuo osuuspankin nettipankin käyttö

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25219699:
musta kans olis parempi jos sais kaikki laskut ensin näpytellä ja sit vasta vahvistaa. tarkkana saa olla avainlukujen kanssa, ettei ala liian montaa maksamaan kun luvut on vähissä.
No mut ne vahvistusluvut laskuja maksaessa kait nimenomaan on jo käytettyjä, eli ei se lista kulu.
 
"Anita"
Mullekin oli liaan vaikeeta semmonen netti pankki. Pyydettiin että saatais soskun rahat suoraan käteisenä ja taistelun jälkeen suostuivat. Laskut menee nyt suoraan soskun tilitä ja harkinnan varainen tulee käteisenä lähisoskuun. Kannattaa kysellä muidenkin soskun asiakkaiden jotka ei jaksa näppäillä mitään vammaista netti pankkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25219783:
kyl mulla ainakin kulu..
Tjoo no mie en oo seuraillu... Mut kuulin jostaki että näin ois, ettei kulu. Mulla tapana tilata uus jo sitte ko ennää sen sata jälellä vanhaa :D Tällä pitkällä listalla... Vanhalla meni joskus tiukille niinki että piti pankissa käyvä aukoon uus lista.
 
[QUOTE="jep";25219452]Mä kans marisin täällä samasta asiasta muutama päivä sitten. Laitoin op:lle palautettakin kun niin kyrsii joka laskun jälkeen ettiä availukuja :kieh: Miksi ei tosiaan vois ensin näpytellä kaikki laskut ja vasta lopuksi hyväksyä kaikki laskut maksuun yhdellä availuvulla?[/QUOTE]

pop-pankissa vahvistetaan kaikki maksut kerralla.
 
"vieras"
Voin kyllä kuvitella, että ap:n lukihäiriö tekee tuosta naputtelusta hänelle tosi vaikeaa. Se tunnus kun pitää laittaa täsmälleen oikein. Harva sujuvasti kirjoittavista on varmaan edes ajatellut tuollaisen olevan jotenkin työlästä, mutta lukihäiriöinen voi joutua naputtelemaan luvun monestikin.

Varmaan meidän muiden on vaikea kuvitellakaan, miten vaikea maailma on pahan lukihäiriön kanssa. Esim. nettipankki, nettiosoitteet, googlehaut ja kaikkien tunnuskoodien käyttö (joita nykyisin tarvitaan aina lähtöselvitysautomaattien käytöstä postipaketin noutamiseen saakka) ovat varmaan tosi vaikeita tai jopa mahdottomia käyttää. :(
 
"asiakas"
[QUOTE="Noo";25220666]Kirjaudut sisään ja maksat 10 laskua, 11 lukua avainlistasta hei, hei.

Nordeassa ei tarvitse käyttää/naputella kuin 2 lukua.[/QUOTE]

Minäkin eilen maksoin OP:ssa, ja oli se aika show. Vielä kun ei viivakoodinlukija toiminut, niin kaikki numerosarjat käsin ja yhtenään noita avainlukuja. Ja aika pino laskuja oli, huh.
 
Henkilökohtaisesti hieman kyrsii kun avainlukulista loppui kesken laskujen maksamisen.

Nyt sitten odotellaan uutta listaa, joka ainakin ennen on tullut meidän pankista vasta useamman päivän päästä. Sitä odotellessa soittelin useampaan paikkaan eräpäivien siirtoa varten, enkä voi käyttää nettipankkia lainkaan kun ei ole kuin vaihtoon tarvittavat luvut.

Tämä oli OP:lta jo toinen ikävämpi yllätys lyhyen ajan sisään.
Eka oli se, että jatkossa bonuksia ei enää makseta ollenkaan asiakkaan tilille vaan ne pitää käyttää esimerkiksi pahasti ylihinnoisteltuihin vakuutuksiin (vrt. Tapiolan kotivakuutus 400e/vuosi, samoilla ehdoilla OP-Pohjolan kotivakuutus 700e/vuosi) :(
 
Phuuh
Ei mulla kyllä ollut mitään ongelmaa laskunmaksun kanssa. Just tänään kokeilin uutta systeemiä. Tietoturva on tärkeä asia.
Käyn täällä harvakseltaan, mutta pakko sanoa että nää sun vastaukset Rollolle jättää kyllä poikkeuksetta p*skan fiiliksen.

Tää oli Rollolta nähdäkseni arkipäivän-pieni-ärsytys-viesti, josta ei paljoa voi asenteesta päätellä? (Omista alotus- ym. viesteistäsi on kyllä toisinaan ollu "hyvä" asenne helkkarin kaukana.)

Yllätä meidät kaikki ja vastaa Rollolle kerran nätisti?

Ja niin, kuulostaa tyhmältä systeemiltä. Tietoturvaa voi kehittää ja toteuttaa myös käyttäjälähtöisesti, ja sellaiselta ei OP:n uudistus kuulosta.
 
Mä olen jo pariin kertaan käynyt maksamassa uudella systeemillä enkä siitä jaksanut yhtään harmistua. Siinähän se lista on jo valmiina esillä, kun nettipankkiin kirjaudun. Hyvä vaan jos on rahat paremmassa turvassa siten. Exän pankissa, muistaakseni joku paikallissäästöpankki, oli sama systeemi jo pari vuotta sitten.

OP:n avainlukulistalla on nykyisin niin paljon noita numeroita, että ei se nyt ihan heti kättelyssä pääse vanhaksi, vaikka paljon nettipankkia käyttäisinkin.
 
No jopas mammat tietoturvaa puolustaa. Millä tapaa se nyt lisää turvallisuutta, että niitä samoja lukuja syötellään menemään ziljoona kertaa? Miksei laiteta pankkia ihan randomisti kysymään lukua minuuutin välein? Jos se avainlukulista jonnekin vuotaa niin siinähän ne saavat kaikki luvut itselleen. Jos oikeaa turvaa haluaa niin täytyy olla erilaisia tunnistusmetodeja eikä sitä yhtä ja samaa sataa kertaa.

Ja mielestäni on kyllä aika järjettömyyden huippu, että ei voi edes syöttää useamman laskun tietoja kerralla ja loppuun hyväksyä, niinkuin suurinpiirtein kaikissa muissa pankeissa. Oikeastaan jo se saldon piilottaminen turvaluvun taakse oli turhaa, voisi olla ainakin valinnainen. Kiva olisi pystyä näkemään nopsaan tilin saldo mistä päin tahansa maailmaa, eikä haittaa yhtään jos joku hakkeri sen saldon siellä näkee. Halutessaan sitten ihmiset voisivat lisätä turvallisuutta asetuksista.

Mutta onhan nämä ihan liian vaikeita asioita pankeille. Jotenkin vaan nettikaupat ym. ovat osanneet hoitaa hommat kotiin jo vuosia.
 

Yhteistyössä