onpas mennyt tyhmäksi tuo osuuspankin nettipankin käyttö

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Kun maksat laskuja joudut JOKAISEN laskun jälkeen laittamaan sen avainlukulistassa olevan numeron. Ei mitään järkeä. Taidanpa kohta vaihtaa pankkia, mene ekauhean työlääksi laskujen maksu

"Miu"
Työlästä on joo, mutta kyllä mie mieluummin pidän rahat pankissa, jonka verkkopankin käyttö on mahdollisimman turvallista. Viime aikoina on niin kauhean paljon kaikenlaisia "kalasteluja" juuri verkkopankkeihin liittyen, ja ihmeellistä kyllä aina joku niihin haksahtaa, niin mielestäni pieni vaiva jos se tekee käytön turvalliseksi.

Samaa mieltä
Samaa mieltä! Ihan peestä tuo jokaisen laskun jälkeen varmistelu. Vie tolkuttomasti aikaa... Olen myös Säästöpankin asiakas ja siellä tehdään vahvistus vasta lopussa, jolloin voi vielä tarkistaa laskut halutessaan.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
"jep"
Mä kans marisin täällä samasta asiasta muutama päivä sitten. Laitoin op:lle palautettakin kun niin kyrsii joka laskun jälkeen ettiä availukuja :kieh: Miksi ei tosiaan vois ensin näpytellä kaikki laskut ja vasta lopuksi hyväksyä kaikki laskut maksuun yhdellä availuvulla?

kyllä se oli turvallista ennenkin. AINA on niitä jotka antaa ulkopuolisille pankitunnuksiaan ym, viaka kuinka varoitettais
No jaa, mulla pääsee ehkä oma mies tilit kattoon mut niinpä vaan on senki tili samojen tunnuksien takana. En tiä muista, mut niillä rahavaroilla mitä minun tilit sisältää naputan erittäin mielelläni vaikka kymmenen avainlukua kymmenelta eri listalta, jos se lissää turvallisuutta sen suhteen, ettei niihin muut minun ja oman miehen lisäksi pääse käsiksi.

[QUOTE="Miu";25219385]Työlästä on joo, mutta kyllä mie mieluummin pidän rahat pankissa, jonka verkkopankin käyttö on mahdollisimman turvallista. Viime aikoina on niin kauhean paljon kaikenlaisia "kalasteluja" juuri verkkopankkeihin liittyen, ja ihmeellistä kyllä aina joku niihin haksahtaa, niin mielestäni pieni vaiva jos se tekee käytön turvalliseksi.[/QUOTE]

Tykkään.

ffff
mulla on sampon nordean ja tapiolan nettipankki ja kaikkiin pitää se tunnusluku aina antaa. että mun mielestä muutenkin ihan hyvä jutut. mitä se haittaa? on kyllä melko laiska jos ei jaksa:D

"vieras"
Vaatiiko se siis listalta aina uuden luvun vai sen yhden ja saman "salasanan" jota käytetään kirjautuessakin?Sampossa ainakin pitää jokaisen maksun jälkeen varmistaa maksu antamalla se "salasana",jota käytetään sisäänkirjautuessakin.Ei siis avainkortin numerosarjaa listalta..Ei siitä mun mielestä mitään haittaa ole.

hmph
NO tuossa salasanan antamisessa ei kyllä ole mitään järkeä. Siis jos varmistetaan salasanalla joka maksun yhteydessä. Pöhköä!

Mutta kyllä v-tuttaa tuo uudistus, kun op:a käyttäessä ei tule ilmoitusta montako avainlukua on jäljellä. Entä jos ne loppuvat kesken käytön? Mullakin odottaa aimo pino laskuja maksamista. :(

NO tuossa salasanan antamisessa ei kyllä ole mitään järkeä. Siis jos varmistetaan salasanalla joka maksun yhteydessä. Pöhköä!

Mutta kyllä v-tuttaa tuo uudistus, kun op:a käyttäessä ei tule ilmoitusta montako avainlukua on jäljellä. Entä jos ne loppuvat kesken käytön? Mullakin odottaa aimo pino laskuja maksamista. :(
Avainlukua pyytää ja kyllä siellä näkyy, montako on vielä jäljellä.

"vieras"
mulla on sampon nordean ja tapiolan nettipankki ja kaikkiin pitää se tunnusluku aina antaa. että mun mielestä muutenkin ihan hyvä jutut. mitä se haittaa? on kyllä melko laiska jos ei jaksa:D
Onko sampokin muuttanut käytöntöä? Ainakin ennen oli niin, että hyväksyit laskut tunnusluvulla (eli sama nelinumeroinen numero joka kerta), avainlukulistalta tarvittiin tunnusluku vain kirjautuessa eikä siitä kulunut tunnusluvut "turhaan". Mutta en ole pariin kuukauteen sammosta laskua maksanut, on voinut muuttua. Tuo on järkevämpi systeemi kuin se, että joka kertaa tarvii tunnusluvun listasta.

"plop"
Laita laskut suoraveloitukseen niin ei tarvi sitäkään vähää enää naputella /napista ;)

Minusta on ihan hyvä uudistus. Hiukan jännään, kun annoin tunnukset siihen kännykkä varmistuksen, että kun sen käyttö alkaa niin onko aina just tarvittaessa känny kateissa...

"vieras"
[QUOTE="vieras";25219560]Vaatiiko se siis listalta aina uuden luvun vai sen yhden ja saman "salasanan" jota käytetään kirjautuessakin?Sampossa ainakin pitää jokaisen maksun jälkeen varmistaa maksu antamalla se "salasana",jota käytetään sisäänkirjautuessakin.Ei siis avainkortin numerosarjaa listalta..Ei siitä mun mielestä mitään haittaa ole.[/QUOTE]

op vaatii nyt joka kerta uuden luvun siltä listalta. Nyt ne avainluvut kuluu aika nopsaan

"jeps"
[QUOTE="vieras";25219560]Vaatiiko se siis listalta aina uuden luvun vai sen yhden ja saman "salasanan" jota käytetään kirjautuessakin?Sampossa ainakin pitää jokaisen maksun jälkeen varmistaa maksu antamalla se "salasana",jota käytetään sisäänkirjautuessakin.Ei siis avainkortin numerosarjaa listalta..Ei siitä mun mielestä mitään haittaa ole.[/QUOTE]

Siis joka ikisen laskun yhteydessä pitää sieltä avainlukulistalta etsiä oikea avainluku. Eli eri luku joka kerta.

"jeps"
[QUOTE="vieras";25219644]op vaatii nyt joka kerta uuden luvun siltä listalta. Nyt ne avainluvut kuluu aika nopsaan[/QUOTE]

Paitsi, että se kysyy myös jo kertaalleen käytettyjä avainlukuja laskujen yhteydessä.

"plop"
[QUOTE="vieras";25219644]op vaatii nyt joka kerta uuden luvun siltä listalta. Nyt ne avainluvut kuluu aika nopsaan[/QUOTE]

Se uus avainlukulista onkin paljon pidempi kuin aikaisemmin. Ihmettelin kun just tilasin, että miten tässä on näin monta... :)

[QUOTE="plop";25219666]Se uus avainlukulista onkin paljon pidempi kuin aikaisemmin. Ihmettelin kun just tilasin, että miten tässä on näin monta... :)[/QUOTE]

On se ollut jo käytössä, tais tulla kesällä.

rietas
Onpa tympeä systeemi :( Toivottavasti "oma" pankkini ei ikinä ota tuollaista systeemiä käyttöön. Itse maksan kerralla ison nipun laskuja, niin -sovitaan vaikka, että olen laiska- tuo tuntuisi tosi turhauttavalta.

Ja mitä se sitten suojaa? Ettei kukaan ulkopuolinen pääse maksamaan sun laskujas? Ok, joo joo tilisiirto jollekin toiselle tilille, mutta eikö kunnon salasanat, tunnukset ja koodit kirjautuessa muka riitä? Vois olla vaikka valinnainen, että ne, jotka tykkää antaa avainlukuja joka välissä vois kytkee semmosen päälle ja "me laiskemmat" jättää toiminto pois päältä omalla vastuulla.

Yhteistyössä