Onko kohtalotovereita?Mitä tehdä valehtelevan ja kaapista popsivan 9-vuotiaan kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaappisyöppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25219008]Ansojahan tuossa mielessä on jokaisen koti täynnä, ei sitä voi välttää..[/QUOTE]

Vaikka sitten niin. Jos erikseen jotain hollille laitetaan, niin on se mielestäni hiukan eri asia. Ja tuskin nelivuotiaat ovat yksin kotona? Jos olisivat, niin todennäköisesti aika liukkaasti katoaisi herkut kaapista.

Itsekin vedin sisääni kaiken makean minkä löysin tuon ikäisenä. Olin ikävystynyt ja yksinäinen kun iltapäivät yksin kotona. Meillä oli kaapit AINA täynnä herkkuja, joihin ei kuitenkaan olisi saanut koskea, ja hirveä huuto, syyllistäminen ja nöyryyttäminen seurasi jos ja kun niin kävi. Silti niitä oli pakko saada kun tiesi niitä siellä olevan. Kielsin aina viimeiseen asti syöneeni, vaikka eihän se läpi mennyt.

Näin jälkeenpäin ajateltuna äärimmäisen huono kasvatustapa ja tapa pitää niitä kaikenlaista moskaa aina kotona. Kertaakaan äitini ei lopettanut turhien herkkujen ostamista ja säilyttämistä. Itse en samaa virhettä tee.

Eikö keksejä tai mitään herkkuja saisi säilyttää kotona kaapissa vieras varana? Haetteko te kaikki aina keksit kaupasta vasta kun vieraat ovat tulleet tai ilmoittaneet tulostaan?
Meillä pyritään aina pitämään keksejä kaapissa kaiken varalle, aina ei vieraat etukäteen ilmoita tulostaan.

Mä en voi käsittää, että pitäisi olla kotona joku lukollinen kaappi, jossa säilytetään herkut. Meillä ne on ihan tavallisessa kaapissa ja lapsilla ei ole sinne mitään asiaa. Meillä on katsokaas sääntöjä joita noudatetaan. Minä ja mieheni olemme meidän perheen aikuiset ja meitä myös totellaan. Kyllä 9 vuotias ymmärtää mitä saa tehdä ja mitä ei.

[QUOTE="herkku";25219176]Eikö keksejä tai mitään herkkuja saisi säilyttää kotona kaapissa vieras varana? Haetteko te kaikki aina keksit kaupasta vasta kun vieraat ovat tulleet tai ilmoittaneet tulostaan?
Meillä pyritään aina pitämään keksejä kaapissa kaiken varalle, aina ei vieraat etukäteen ilmoita tulostaan.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä vieraille pitäisi syöttää keksejä? Tollanen sokeristen "herkkujen" pakkotarjoaminen aikuisille ihmisille jotka todennäköisesti eivät niitä edes halua vaikka kohteliaisuudesta ehkä suostuvat yhden ottamaan on perseestä. Itseä ainakin tuommoinen vituttaa ja pahimpia keksi-pullakoteja tuon takia välttelen. Meillä ei tuollaista harrasteta eikä kukaan valittanut.

Itsekin vedin sisääni kaiken makean minkä löysin tuon ikäisenä. Olin ikävystynyt ja yksinäinen kun iltapäivät yksin kotona. Meillä oli kaapit AINA täynnä herkkuja, joihin ei kuitenkaan olisi saanut koskea, ja hirveä huuto, syyllistäminen ja nöyryyttäminen seurasi jos ja kun niin kävi. Silti niitä oli pakko saada kun tiesi niitä siellä olevan. Kielsin aina viimeiseen asti syöneeni, vaikka eihän se läpi mennyt.

Sama vika, minä tosin mussutin kaapeista kaiken muunkin rusinoista kuiviin nuudeleihin. Minulla oli monen kilomertin koulumatkat, jotka kuljin kävellen kesät talvet, ja siinä vaiheessa kun pääsin kotiin oli niin NÄLKÄ, että söin kyllä kaiken, mikä vaan irtosi. Ne makeat lähti tietysti ensin, niitähän sitä tekee mieli, kun on verensokerit alhaalla.

Meillä tosin mikään keittiön kaapeista löytyvä ei ollut kiellettyä, kaikkea sai syödä. Harvoin siellä mitään keksejä olikaan, karkkia ei koskaan. (Äiti piilotti omansa jonnekin vaatehuoneen perukoille.)

Miksi ihmeessä vieraille pitäisi syöttää keksejä? Tollanen sokeristen "herkkujen" pakkotarjoaminen aikuisille ihmisille jotka todennäköisesti eivät niitä edes halua vaikka kohteliaisuudesta ehkä suostuvat yhden ottamaan on perseestä. Itseä ainakin tuommoinen vituttaa ja pahimpia keksi-pullakoteja tuon takia välttelen. Meillä ei tuollaista harrasteta eikä kukaan valittanut.

ei niitä keksejä kenellekään syötetä, mutta mielestäni on ihan kohteliasta tarjota kahvin kanssa jotain, niitä saa itse syödä jos maistuu ja jos ei maistu niin ei niitä kyllä pakosta syötetä

taitaa sinun tarjottavat olla aika "perseestä"
kyllä kahvipöytään kuuluu niin keksit kuin pullatkin, sekä suolaisen puolelta vaikka se perinteinen leipä tai jopa karjalanpiirakka :P