Onko kohtalotovereita?Mitä tehdä valehtelevan ja kaapista popsivan 9-vuotiaan kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaappisyöppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaappisyöppö

Vieras
Meidän 9v.tyttö syö salaa kaapista kaiken makean,mitä löytää..Ei siinä mitään,normaaliahan se.Ja joskus kysyy luvankin,myönteisesti olen vastannut.Se vaan kismittää,että kun vaikka huomaan selvästi,että on "varastanut" kaapista niin väittää vastaan,ettei ole niin tehnyt.Eikä auta,vaikka kuinka toitotan,ettei se kaapista vieminen ole niin paha asia,mutta valehtelemisesta en tykkää..Sitten ihmetellään ruokapöydässä,kun ei ruoka maita! Olenkin piilotellut esim.joulukarkkeja muualle,ettei löydä niitä,mutta esim.tänään rupesin ruoan jälkeen jakamaan tyttärille mummun tuomia tuliaiskarkkeja Espanjan matkaltaan niin eiköhän ollut hävinnyt osa niistä karkeista,neiti oli ollut yksin kotona pari tuntia koulun jälkeen..Väittää ja inttää silti,ettei ole sieltä syönyt..No,jako ei mennyt sitten tasan,en antanut 9v:lle karkkeja,koska ei ollut valmis myöntämään tekosiaan..Olinko liian tiukka?Tuo valehtelu vaan pitäisi saada loppumaan..

Kaikki herkut ja karkit ym. yhteen kaappiin, joka lukossa aina kun ei ole aikuisia paikalla. Jääkaappiin ei mitään mässytettävää ts. vain normaalit leipätarpeet ja mitä siellä nyt onkaan. Ei vanukkaita yms. Tällä tavoin miehen tytön kanssa toimitaan, niin kauan kuin minä osan niistä syömisistä täällä maksan..

Jos kaapista häviää niin ei tule herkkuja, Meillä jos on kaapista kadonnut niin loput lentää roskiin ja uutta ei ole tiedossa. Ei auta muu kun olla jämäkkänä.

Jos ei voi säilyttää lukkojen takana, niin sitten ei voi ostaa mitään varalle. En ymmärrä miksi niitä karkkejä pitää olla ripoteltuna sinne sun tänne, jos yksi lukollinen kätkö riittäisi. Lapsi ei pengo kaappeja, kun tietää, että mitään ei ikinä mistään avonaisesta kaapista löydy. Laiskuutta, jos ei saa yhtä lukollista kaappia hankittua.

Karkit, keksit ja herkut pois kaapeista silloin kun niitä ei oo lupa syödä.
En tiedä miksi niitä pitää säilöä kotona?

Meillä ainakin miehen tytär vetää leipomistarvikkeetkin, nomparelleista lähtien. En mä joka kerta voi joka asiaa ostaa kaupasta, aina purkkeihin tai paketteihin jotain jää jne. eli meillä tuo lukollinen kaappi on ainoa vaihtoehto. Yritän olla näyttämättä sitä miten vastenmielistä tuo käytös minusta on...

[QUOTE="vieras";25218247]Meillä ainakin miehen tytär vetää leipomistarvikkeetkin, nomparelleista lähtien. En mä joka kerta voi joka asiaa ostaa kaupasta, aina purkkeihin tai paketteihin jotain jää jne. eli meillä tuo lukollinen kaappi on ainoa vaihtoehto. Yritän olla näyttämättä sitä miten vastenmielistä tuo käytös minusta on...[/QUOTE]
Vastenmielistä? Onko sinulla joku anoreksia?

Kuka edes pitää jotain karkkia, keksejä ym varalla kaapissa koko ajan? Tekee ihmisten linjoillekin hyvää kun ei oo kaikkea mässyä kaapissa, korkeintaan jossain pakkasessa muutama pulla vieraiden varalta...! Ei ihme että suomalaiset lihoo. Parempi että herkkupäivänä ostetaan jotain PIENTÄ joka syödään pois, ei mitään herkkuvarastoja...

[QUOTE="joo";25218301]Sun mielestä on normaalia syödä nonparelleja? Onko sulla BED?[/QUOTE]
:D

Ei ole, kun olen kolmekymppinen vähän alipainoinen syömishäiriötön ja syömiseen muutenkin mutkattomasti suhtatuva ihminen. Voisin syödä itsekin nonparelleja, jos tekisi mieli makeaa.

[QUOTE="vieras";25218329]:D

Ei ole, kun olen kolmekymppinen vähän alipainoinen syömishäiriötön ja syömiseen muutenkin mutkattomasti suhtatuva ihminen. Voisin syödä itsekin nonparelleja, jos tekisi mieli makeaa.[/QUOTE]
Tosin ei niillä maulla ole pilattu, mutta noin paremman puutteessa.

Valehteluun kannattaa puuttua. Vaikka että myöntämällä ja pyytämällä anteeksi saa helponnetun rangaistuksen eli palkitaan totta puhumisesta. Valehtelusta tulee sitten erikseen rangaistus.

[QUOTE="vieras";25218269]Vastenmielistä? Onko sinulla joku anoreksia?[/QUOTE]

Okei, tätä on todella vaikea pukea sanoiksi. Mua ällöttää se ajatuskin siitä tenavasta kaapilla mähkimässä suuhunsa kaikkea mihin tahmasormet ylettää. Kerran se oli esim. syönyt puoli purkkia maitosuklaalevitettä aamulla ennen kouluun lähtöä. Puoli purkkia? Jätin lopun "syötiksi" ja eikös sekin loppuviikon aikana kadonnut. Ällöttää ajatuskin siitä että valmiiksi jo vähän ylipainoinen tekee noin pahaa itselleen vaikka itsekuria pitäisi löytyä ja ottaa pian suunta kohti ovea jos tuntee houkutuksen.

Kerran suihkutin hiuslakkaa isoihin suklaapaloihin (koristeita) ja jätin ne kuppiin pöydälle. Arvaa mitä niille tapahtui? :X

En pitäisi ratkaisuna tuota että herkut pois kaapista. Täytyyhän lapset uskoa jos aikuinen sanoo ettei saa ottaa. Meillä ei lapsilla ole ittekseen mitään asiaa kaapeille. Joku rangaistus tuosta käytöksestä.

[QUOTE="vieras";25218785]Okei, tätä on todella vaikea pukea sanoiksi. Mua ällöttää se ajatuskin siitä tenavasta kaapilla mähkimässä suuhunsa kaikkea mihin tahmasormet ylettää. Kerran se oli esim. syönyt puoli purkkia maitosuklaalevitettä aamulla ennen kouluun lähtöä. Puoli purkkia? Jätin lopun "syötiksi" ja eikös sekin loppuviikon aikana kadonnut. Ällöttää ajatuskin siitä että valmiiksi jo vähän ylipainoinen tekee noin pahaa itselleen vaikka itsekuria pitäisi löytyä ja ottaa pian suunta kohti ovea jos tuntee houkutuksen.

Kerran suihkutin hiuslakkaa isoihin suklaapaloihin (koristeita) ja jätin ne kuppiin pöydälle. Arvaa mitä niille tapahtui? :X[/QUOTE]

Oletko jotenkin sairas???

Ei todellakaan lapsella ole makea suhteen itsehillintää niinkuin aikuisella (ei kaikilla meistäkään), ja ihan saat itseäsi syyttää, kun jätät kerran oikeen näytille houkuttelevasti herkkuja! Olet kyllä oikea äitipuolen irvikuva, hyi hitto mikä kusipää.

[QUOTE="vieras";25218785]Okei, tätä on todella vaikea pukea sanoiksi. Mua ällöttää se ajatuskin siitä tenavasta kaapilla mähkimässä suuhunsa kaikkea mihin tahmasormet ylettää. Kerran se oli esim. syönyt puoli purkkia maitosuklaalevitettä aamulla ennen kouluun lähtöä. Puoli purkkia? Jätin lopun "syötiksi" ja eikös sekin loppuviikon aikana kadonnut. Ällöttää ajatuskin siitä että valmiiksi jo vähän ylipainoinen tekee noin pahaa itselleen vaikka itsekuria pitäisi löytyä ja ottaa pian suunta kohti ovea jos tuntee houkutuksen.

Kerran suihkutin hiuslakkaa isoihin suklaapaloihin (koristeita) ja jätin ne kuppiin pöydälle. Arvaa mitä niille tapahtui? :X[/QUOTE]
Huono.

[QUOTE="vieras";25218893]Oletko jotenkin sairas???

Ei todellakaan lapsella ole makea suhteen itsehillintää niinkuin aikuisella (ei kaikilla meistäkään), ja ihan saat itseäsi syyttää, kun jätät kerran oikeen näytille houkuttelevasti herkkuja! Olet kyllä oikea äitipuolen irvikuva, hyi hitto mikä kusipää.[/QUOTE]

En makeasta erikseen tiedä mutta jos joku asia on toisen omaisuutta pitäisi tuon ikäisen ymmärtää olla koskematta. Tai jos joku tekeminen on erikseen kielletty, pitäisi ymmärtää olla tekemättä. Myös silloin kun jatkuvaa valvontaa ei ole. Ei tässä nyt mistään nelivuotiaasta kuitenkaan puhuta. Oikeastaan, meidän nelivuotiaatkin on ymmärtäneet tällaiset asiat paremmin. Minusta ei mielestäni tee irvikuvaa se että odotan sääntöjämme noudatettavan, kaikki muutkin niitä noudattaa eikä siinä ole mitään kamalaa..

[QUOTE="vieras";25218982]En makeasta erikseen tiedä mutta jos joku asia on toisen omaisuutta pitäisi tuon ikäisen ymmärtää olla koskematta. Tai jos joku tekeminen on erikseen kielletty, pitäisi ymmärtää olla tekemättä. Myös silloin kun jatkuvaa valvontaa ei ole. Ei tässä nyt mistään nelivuotiaasta kuitenkaan puhuta. Oikeastaan, meidän nelivuotiaatkin on ymmärtäneet tällaiset asiat paremmin. Minusta ei mielestäni tee irvikuvaa se että odotan sääntöjämme noudatettavan, kaikki muutkin niitä noudattaa eikä siinä ole mitään kamalaa..[/QUOTE]

Asetetaanko muillekin ansoja??

Alkuperäinen kirjoittaja kaappisyöppö;25217905:
Meidän 9v.tyttö syö salaa kaapista kaiken makean,mitä löytää..Ei siinä mitään,normaaliahan se.Ja joskus kysyy luvankin,myönteisesti olen vastannut.

Eikä auta,vaikka kuinka toitotan,ettei se kaapista vieminen ole niin paha asia,mutta valehtelemisesta en tykkää..

Siis onko se kaapista salaa vieminen sallittua vai ei? Sulla on aika ristiriitaista tuo viesti ja jos se on yhtä ristiriitaista tytöllekin, niin ei ihme ettei sana mene perille. Mä en ainakaan tuosta viestistä ymmärtäisi, että saako siellä kaapilla käydä vai ei.

Ja ei, musta ei ole normaalia käydä salaa herkkukaapilla ja syödä sieltä kaikkea mitä löytää.