Mitä voi ostaa mummulle joululahjaksi,sillä on jo kaikkea:/

• Viestiketjun aloittaja huyhuh
  • Ensimmäinen viesti
huyhuh
Oon miettinyt kaikki puhki,mut sillä on oikeesti kaikkea... Mitä n.70vuotiaalle mummulle voi ostaa?Herkkukoriakaan en voi viedä,kun mun veli perheineen vie, krunokirjan vein viimevuonna ja pyyhkeitä. yöpaidan oon vieny,suklaata ja kukkia tietenki9,mut jotain muuta kivaa.synttärilahjaksi ostin sille moccamasterin...

huhuh
Asun vielä eripaikkakunnalla...lahjakorttia en pääse ostamaan,mutta tuo saunasetti ois hyvä. Sillä taitaa kyllä niitäkin olla,mut sit jos vie vielä kukan ja lastentekemiä pipareita:)

"viivi"
Ostin mummolle hemtexistä nätin pussilakanasetin. Sama tilanne olikuin sulla että muut vievät jo ne herkkukorit ja tavallisimmat lahjat. Lisään tuohon pakettiin vielä joulukukan ja kauniin kortin.

huhuh
[QUOTE="vieras";25207117]Mikset voi lahjakorttia ostaa?

Ostat vaikka sinne sun paikkakunnan kauneushoitolaan tai teatteriin tai ravintolaan lahjakortin JA sitten viette mummon sinne.[/QUOTE]

Asutaan 400kilsanpäässä mumusta:) Eli ei oikein onnistu. Mennään aattoaamuna mummulle,tietysti silloin ehtis jostain jonkun lahjakortin ostaa,mut nekin pikkuputiikit taitaa olla kiinni aattona.

dgsgsdg
Lahjakortti just jalkahoitoon tms. olis paras, ei väliä vaikka asutte kaukana koska sen voi lähettää postissa. Katot jonkun liikkeen hänen läheltään ja jos liikkeen sivuilla ei ole kohtaa josta tilata (useimmilla on) niin soitat sinne.

"hmm"
Asutaan 400kilsanpäässä mumusta:) Eli ei oikein onnistu. Mennään aattoaamuna mummulle,tietysti silloin ehtis jostain jonkun lahjakortin ostaa,mut nekin pikkuputiikit taitaa olla kiinni aattona.
Googlaat liikeet, pistät ylös sopivimmat, soitat niihin heti maanantaina, ihan varmaan onnistuu tilisiirtona ja posti ehtii tuoda sulle kortin kun toimit HETI. Tai sitten niin että mummo voi omilla henkkareillaan lunastaa lahjan paikanpäällä. Itse olen joskus lähettänyt näin kampaamokäynnin satojen kilometrien päässä asuvalle ystävälle. Varsinkin pienissä liikkeissä ollaan usein tosi joustavia.

huhuh
Niin ajattelin vaan silti jotain helpompaa,kun käyn kaupoissa. se kyllä käy joka kuukausi hirottajalla ja ei vissiin siskon puheiden mukaan hyväksy muuta hirottajaa ku sen jolla käy hoidoissa. ja on maksanu ite hoidot etukäteen. Jos veis vaan ihan perinteisesti kahvia,suklaata , jotain ite leivottua ja kukan ja sitten vaikka se saunasetti toiseenpakettiin,mieski äsken meinas että tarviiko sitä niin kauheena stressata ...

.........
niin no kerkeisköhän se aatoksi? jos huomenna laittais menemään netistä kuvat?vai täällä vissiin on liikekin missä vois tehä ite paikanpäällä kuvista kirjatn tai jonkun..

Oisko tyyny tai täkki uusittavissa? Eli siis uudet petivehkeet?
Tai kylpy / aamutakki? Uudet sisätossut / töppöset?

Miten mummusi liikkuu... oisko hälle tukea. iloa ja hyötyä kävelysauvoista? Tai käykö vielä itse kaupoilla, oisko sellainen vedettävä ostoskärry tarpeen?

"vieras"
Siis mummohan oli 70v!!! Ja täällä ehdotellaan äänikirjoja ja perässä vedettäviä kasseja...

Mun mutsi on 67v ja lukee itse kirjansa ja reissaa pitkin maailmaa selkärepun kanssa... Enkä muuten osta hänelle mitään, kuten ei hänkään meille. Koska kumpikin vihaamme turhaa roinaa ja on paljon kätevämpi ostaa itse itselleen jotain todella haluttua. Ja juu, kun jouluna vierailemme, niin kyllä puhelemme siitä mitä kukin (myös sisarukseni) on itse itselleen ostanut.

Ostan kyllä miehelleni lahjan ja hän minulle. Mutta se yksi riittää.

"plop"
niin no kerkeisköhän se aatoksi? jos huomenna laittais menemään netistä kuvat?vai täällä vissiin on liikekin missä vois tehä ite paikanpäällä kuvista kirjatn tai jonkun..
Suurimmassa osassa valokuvaamoja pystyy nykyään teettämään samat tuotteet kuin netissäkin omista kuvista (mukit, kalenterit, esiliinat...) Joskus tulee jopa halvemmaksikin :D

"nenna"
Meiltä lähtee papalle kalenteri lastenlastenlapsien kuvilla.
Mummulleni vien lasten leipomia ja koristelemia pipareita & lasten askarteleman kortin. Ehkä tekaisen minipiparitalon vielä siihen lisäksi.

Tiedän että vanhukset varsinkin osaa arvostaa kaikkea itse tehtyä, meillä ainakin tykkäävät tosi paljon lasten tekemistä jutuista.

[QUOTE="vieras";25207283]Siis mummohan oli 70v!!! Ja täällä ehdotellaan äänikirjoja ja perässä vedettäviä kasseja...

Mun mutsi on 67v ja lukee itse kirjansa ja reissaa pitkin maailmaa selkärepun kanssa... Enkä muuten osta hänelle mitään, kuten ei hänkään meille. Koska kumpikin vihaamme turhaa roinaa ja on paljon kätevämpi ostaa itse itselleen jotain todella haluttua. Ja juu, kun jouluna vierailemme, niin kyllä puhelemme siitä mitä kukin (myös sisarukseni) on itse itselleen ostanut.

Ostan kyllä miehelleni lahjan ja hän minulle. Mutta se yksi riittää.[/QUOTE]

Mie tiedän monia sellaisia nuoriakin (30-40-vuotiaita), jotka kuuntelee äänikirjoja esim. käsitöitä tehdessään :)
Ja samoin vetävät ostoskärryjä ihan vaan siksi, ettei tarttee kantaa kassia kädessä.
Ei nuo minusta ole pelkästään ja vaan ns. "vanhoille ja raihinaisille" tarkoitettuja.

Yhteistyössä