Minkä kokoisia 2,5 v. poikia teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Ihan vaan vertailun vuoksi kysyn, kun tuo meidän poika on isokokoisin pk-ryhmässään.:-)

Juuri tänään otettiin mitat, ja on 98 cm ja 17,8 kg. 2,5 v.neuvolaa meillä ei ole.

Esikoisen 2,5v mittoja en tiedä, mutta 3v mitat oli 93,2cmja 13,4kg. Poika käy seurakunnankerhossa pienten ryhmässä, jossa suurin osa on sellaisia, jotka ovat täyttäneet 3 nyt loppuvuodesta ja poitsu on pojista pienin.

[QUOTE="miima";25204543]No meidän 3½-vuotias on ehkä tuon pituinen ja jotain 14 kg :D Ja kaksi vanhempaa on olleet vielä pienempiä.[/QUOTE]

Heh, olenkin nähnyt paljon poikani kanssa samankokoisia poikia, joista näkee ja kuulee selvästi että ovat ainakin vuoden vanhempia. =)

Ei se pojan iso koko haittaa muuten, kuin että hänellä on juuri uhmaikä ja hän aina silloin tällöin kieltäytyy yhteistyöstä, ja itse kun olen melko heikko voimiltani, niin en meinaa jaksaa tuota jässikkää enää kantaa. :D

Kaupassa ostoskärreistä pois minun on myös vaikeaa häntä nostaa, eikä hän vielä osaa kävellä nätisti kärryjen vieressä, saattaa säntäillä. Tai ei aina, riippuu vähän päivästä ja mielentilasta.

Ei myöskään jaksa vielä kamalan pitkiä matkoja kävellä, ja rattaat alkavat jo huutaa armoa..:D

Pituusennuste pojalla taisi olla jotain 187 cm muistaakseni.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
poika n. 102 cm ja 18,5 kg ja marras lopussa tuli 2,5-v mittariin (tosin kotimittauksia nuo ovat). Kakkoskäyrällä pituudessa ja painossa ykkösellä on kasvanut.
Kasvaa myös kovasti maata pitkin kun talvikengät (kasvunvaralla jne. ) piti ottaa jo kokoa 30.
Samoin päästäkin kun 56-hatut käytössä.

• Tykkää
Reactions: Tippe
Poika 2v 7 kk 98cm ja 16,5 kg, kotimittauksia. Pikkuisen pyöreä, mutta ei lihava. Raskas kyllä nostella vaikka olenkin itse aika voimakas. Johtuu kyllä enemmän rimpuilusta. Näyttää ulkoisesti vanhemmalta kun taas sitten käytös ja puheenkehityksen taso on ikätasollaan, välillä se näyttää häiritsevän joitakin.

[QUOTE="AnGeL";25204705]meidän poitsu oli 2w neuvolassa 91cm ja 12,5kg ja nyt 3w neuvolassa poitsu on 94cm ja 13kg..[/QUOTE]

Sanottiinko neuvolassa mitään, kun vuodessa kasvanut noin älyttömän vähän?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25204726:
Sanottiinko neuvolassa mitään, kun vuodessa kasvanut noin älyttömän vähän?
Lapset kasvavat omaan tahtiinsa, en ymmärrä miksi pitäisi mitään sanoa.

Meillä poika kasvaa edelleen sentin kuussa, ja kesällä kasvoi 1,5 cm kuussa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
No nyt 2v 10kk ikäisenä n.95 cm ja n. 15 kg eli aika pieni tirri tai siis suht lyhyt kun vertaa muihin ikäisiinsä ja vähän nuorempiin mutta nollakäyrällä näytetään menevän.

Meillä oli 2 v. neuvolassa 97 cm ja 16 kg ja nyt 2v4kk ja risat taitaa olla jotain reilu metrin? Hankala itse mitata.

Pojalle kun pukee tietyt vaatteet, se näyttää nelivuotiaalta. Yleensä sitä luullaankin jälkeen jääneeksi reilu kolmivuotiaaksi, mutta en jaksa välittää.

[QUOTE="tiuku";25205088]Meillä oli 2 v. neuvolassa 97 cm ja 16 kg ja nyt 2v4kk ja risat taitaa olla jotain reilu metrin? Hankala itse mitata.

Pojalle kun pukee tietyt vaatteet, se näyttää nelivuotiaalta. Yleensä sitä luullaankin jälkeen jääneeksi reilu kolmivuotiaaksi, mutta en jaksa välittää.[/QUOTE]

Meillä luullaan pitkää 3-vuotiasta huonosti käyttäytyväksi 4,5-5-vuotiaaksi.. Mutta eipä sille mitään voi.

Kuopus on lapsista pisin, siis muut eivät ole olleet yhtä pitkiä, kuopus nyt 3,5v. ja 98cm pitkä, painaa n. 14kg. Keskimmäinen on n. 115cm pitkä, painaa 19kg (eikä muuten yhtään liian laiha), ikää 7v.

Kuopus on mielestäni sopusuhtainen, hoikka, muttei liian.

[QUOTE="tiuku";25205088]Meillä oli 2 v. neuvolassa 97 cm ja 16 kg ja nyt 2v4kk ja risat taitaa olla jotain reilu metrin? Hankala itse mitata.

Pojalle kun pukee tietyt vaatteet, se näyttää nelivuotiaalta. Yleensä sitä luullaankin jälkeen jääneeksi reilu kolmivuotiaaksi, mutta en jaksa välittää.[/QUOTE]

Tuosta tuli mieleen, että kun poikani aloitti päiväkodin 2 v. 3 kk iässä, ensimmäisenä päivänä kaksi eri hoitajaa tuli kysymään minulta huolissaan että käyhän poikani jo puheterapiassa kun ei tuon enempää puhu. Lisäksi kun ruokaa tippui rinnuksille, sanoivat minulle että tuonikäisen pitäisi jo syödä niin ettei sotke. Puheterapian sitten sain puhuttua pojalle, vaikka neuvolan terkka sanoi että 3 v. ikäisenä vasta laitetaan yleensä lähete. Puheterapia-aika saatiin tosi nopeasti, sanoin siellä että päiväkodissa olivat huolissaan pojan puheen kehityksestä. Puhetreapeutti sanoi että pojan puhe taas ei mitenkään hälyttävästi ole myöhässä, kolmen vuoden tienoilla katsotaan uudestaan, lähinnä kontrollikäynti.

Sitten selvisi että päiväkodissa eivät olleet katsoneet pojan ikää ollenkaan papereista, vaan olivat olettaneet hänen olevan 3-3,5-vuotias, ja siitä siis nämä ihmettelyt. Poika ei ole ikäisekseen mitenkään jälkijunassa, no puhumaan alkoi oppia enemmän vasta tuolloin päiväkotiin menon jälkeen 2 v. 3 kk ikäisenä, mutta eihän tosiaan sen ikäisiä normaalisti edes puheterapiaan oteta. Nyt puhuu 2-3 -sanaisia lauseita, ja uskonpa että 3-vuotiaaseen mennessä ottaa ikätoverinsa kiinni puheessa, näin oli kuulemma isälläänkin, yhden kerran olivat puheterapiassa käyneet.

Ärsyttää vieläkin tuo juttu, siis melko ammattitaidotonta toimintaa. Vaihdettiin noin 6 vk sitten toisene päiväkotiin muuton takia, ja tuolla ei ihmetelty mitään, eivätkä olettaneet poikaa ikäistään vanhemmaksikaan.

Kun poika oli 10 kk, joku vanhempi nainen ihmetteli kaupassa miksi noin isolla lapsella on vielä tutti. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuosta tuli mieleen, että kun poikani aloitti päiväkodin 2 v. 3 kk iässä, ensimmäisenä päivänä kaksi eri hoitajaa tuli kysymään minulta huolissaan että käyhän poikani jo puheterapiassa kun ei tuon enempää puhu. Lisäksi kun ruokaa tippui rinnuksille, sanoivat minulle että tuonikäisen pitäisi jo syödä niin ettei sotke. Puheterapian sitten sain puhuttua pojalle, vaikka neuvolan terkka sanoi että 3 v. ikäisenä vasta laitetaan yleensä lähete. Puheterapia-aika saatiin tosi nopeasti, sanoin siellä että päiväkodissa olivat huolissaan pojan puheen kehityksestä. Puhetreapeutti sanoi että pojan puhe taas ei mitenkään hälyttävästi ole myöhässä, kolmen vuoden tienoilla katsotaan uudestaan, lähinnä kontrollikäynti.

Sitten selvisi että päiväkodissa eivät olleet katsoneet pojan ikää ollenkaan papereista, vaan olivat olettaneet hänen olevan 3-3,5-vuotias, ja siitä siis nämä ihmettelyt. Poika ei ole ikäisekseen mitenkään jälkijunassa, no puhumaan alkoi oppia enemmän vasta tuolloin päiväkotiin menon jälkeen 2 v. 3 kk ikäisenä, mutta eihän tosiaan sen ikäisiä normaalisti edes puheterapiaan oteta.

Ärsyttää vieläkin tuo juttu, siis melko ammattitaidotonta toimintaa. Vaihdettiin noin 6 vk sitten toisene päiväkotiin muuton takia, ja tuolla ei ihmetelty mitään, eivätkä olettaneet poikaa ikäistään vanhemmaksikaan.

Kun poika oli 10 kk, joku vanhempi nainen ihmetteli kaupassa miksi noin isolla lapsella on vielä tutti. :D

Voih, musta tuntui tosi pahalta lukea tämä! Meillä siis pitkiä lapsia myös kaikki kolme ja pahalta tuntuu, kun heiltä odotetaan samaa kuin 2 vuotta vanhemmilta. Onneksi meillä ovat oppineet puhumaan normaalia aikaisemmin, mutta kyllä muuten ikätaso näkyy toiminnassa tietenkin. Sujuva puhe kyllä helpottaa tätä, mutta silti on tullut tilanteita, joissa lasta on selvästi pidetty vanhempana. Mutta onneksi lapset eivät itse ole tätä tajunneet.

Yhteistyössä