Kysymys teille jotka olette nähneet Cars 2- elokuvan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Kun olen kuullut ettei se sovi pienimmille katsojille, niin minkä ikäisille se mielestänne sopii?

Mietin tässä vaan, kannattaisiko ostaa 2 v. 7 kk ikäiselle joululahjaksi? Ykkösosa meillä on, ja poika haluaa katsoa sen aina vaan uudelleen ja uudelleen.

Itse en ole nähnyt, mutta eräs ystävä ei suositellut sitä vielä meidän 3vuotialle, kun on kuulemma paljon jännempi, kun se ykkös osa. Hänen oma lapsi ei sitä yksin vielä uskalla katsoa ja 4vuotias.

Meillä 9, 12 ja jopa 15 vee tykkäsi, kun oli niin Bondimainen meno elokuvassa. Työpaikkani (päiväkoti) 5 veet oli ihan innoissaan. En ehkä noin pienelle näyttäisi.

Meillä tuo on ja kolmevuotias ei jaksa katsoa sitä. Elokuvan jännittävin kohta on ihan alussa ja juonellisesti elokuva on vaikea, koska siinä kulkee agenttitarina ja autokilpailutarina rinnakkain. Kuusivuotias tykkää kyllä ja hänelle tuo dvd on hankittukin.

No mä ostin sen eilen ja katottiinkin eilen. Vähän se on jännempi, siinä puhutaan myös auton tappamisesta, mutta mutta pienimmät lapset ei vielä ymmärrä mitä tappaminen tarkoittaa, eikä tarviikaan ymmärtää, sitte kun ymmärtävät niin se olis varmasti hyvä katsoa vanhemman kanssa ekaa kertaa ja jutella niistä asioista mitä siinä on. En mä ainakaan kiellä lapsia katsomasta sitä uudestaan.

Kuitenkin, kun mietitään vanhoja Disneyn lastenelokuvia esim. Kaunotar ja Hirviö (hirviö yritetään tappaa polttamalla), Lumikki (yritetään tappaa), Aristokatit (kissat yritetään hävittää) jne. Niin mielestäni noihin verrattuna Autot 2 menee ihan samaan kastiin. Lapset näkee myös ohjelmat erillä tavalla, kuin aikuiset.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;25202005:
No mä ostin sen eilen ja katottiinkin eilen. Vähän se on jännempi, siinä puhutaan myös auton tappamisesta, mutta mutta pienimmät lapset ei vielä ymmärrä mitä tappaminen tarkoittaa, eikä tarviikaan ymmärtää, sitte kun ymmärtävät niin se olis varmasti hyvä katsoa vanhemman kanssa ekaa kertaa ja jutella niistä asioista mitä siinä on. En mä ainakaan kiellä lapsia katsomasta sitä uudestaan.

Kuitenkin, kun mietitään vanhoja Disneyn lastenelokuvia esim. Kaunotar ja Hirviö (hirviö yritetään tappaa polttamalla), Lumikki (yritetään tappaa), Aristokatit (kissat yritetään hävittää) jne. Niin mielestäni noihin verrattuna Autot 2 menee ihan samaan kastiin. Lapset näkee myös ohjelmat erillä tavalla, kuin aikuiset.

Joo on monissa leffoissa ollut kohtia jotka hieman ihmetyttävät. Mm. Topissa ja Tessussa on ampumista ja vihainen metsästäjä siinä alussa, sitä poika pelkäsi ekoilla katsomisilla muttei enää. Eilenhän tuli aristokatit telkkarista, poika katsoi sen eikä pelännyt.

Pekka Töpöhännässä on myös aika jännä kohta, kun yöllä syttyy tulipalo. Mutta ei sekään liian jännä ole meidän pojalle ollut.

Eli poika ei kovin herkästi elokuvia pelkää. Mutta ehkä sittenkin ainakin vuoden verran odotan.

4 ja 9-vuotias saa sen yhteislahjaksi,leffassa kävivät sen katsomassa ja ei 4-vuotiaskaan pelännyt mitään siinä,oli vaan innoissaan ja koko ajan puhuu että toivon joululahjaksi Autot 2=)

Mulla on viisivuotias poika joka saa tuon joululahjaksi. Ensimmäisessäkin osassa oli kohta jota pelkäsi ja joka katsottiin yhdessä tai kelattiin yli. Saa nähdä montako kohtausta kelaan kakkosessa yli.

Joo on monissa leffoissa ollut kohtia jotka hieman ihmetyttävät. Mm. Topissa ja Tessussa on ampumista ja vihainen metsästäjä siinä alussa, sitä poika pelkäsi ekoilla katsomisilla muttei enää. Eilenhän tuli aristokatit telkkarista, poika katsoi sen eikä pelännyt.

Pekka Töpöhännässä on myös aika jännä kohta, kun yöllä syttyy tulipalo. Mutta ei sekään liian jännä ole meidän pojalle ollut.

Eli poika ei kovin herkästi elokuvia pelkää. Mutta ehkä sittenkin ainakin vuoden verran odotan.

Lapset ovat erinlaisia, nää meidän pojat (3 ja 1v10kk) eivät pelänneet, naureskelivat lähinnä takaa-ajotilannetta, mutta kannattaa ostaa myöhemmin jos siltä tuntuu.. :)

Mulla on viisivuotias poika joka saa tuon joululahjaksi. Ensimmäisessäkin osassa oli kohta jota pelkäsi ja joka katsottiin yhdessä tai kelattiin yli. Saa nähdä montako kohtausta kelaan kakkosessa yli.

Meillä tuo poika sai ykkösosan noin 2 v. 4 kk ikäisenä, eikä pelännyt silloinkaan, eikä ole muutenkaan kova pelkäämään asioita, aika hurjapää pikemminkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;25202041:
Lapset ovat erinlaisia, nää meidän pojat (3 ja 1v10kk) eivät pelänneet, naureskelivat lähinnä takaa-ajotilannetta, mutta kannattaa ostaa myöhemmin jos siltä tuntuu.. :)

Joo ja sitten tosiaan taas Cars 1:sessä ei pelännyt. :D Tosin poika taisi olla aika pieni kun ekan kerran katsottiin Topia ja Tessua, varmaan vähän alta kaksi. Varmaan ei enää pelkäisi, täytyy kai testata jossain vaiheessa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meillä tuo poika sai ykkösosan noin 2 v. 4 kk ikäisenä, eikä pelännyt silloinkaan, eikä ole muutenkaan kova pelkäämään asioita, aika hurjapää pikemminkin. :)

Näimpä lapset on erilaisia, ja mun mielestä lapsi muuttuu kasvaessaan noiden pelkojen suhteen. Välillä meillä pelätään jo muumilaakson mörköäkin vaikka se oli kolme vuotiaana ihan ok hahmo.

Mun 3v saa tuon leffan joululahjaksi kummiltaan, heidän poikansa kävi tuon katsomassa 3,5-vuotiaana ja tykkäsi siitä ihan älyttömästi ja en usko, että tuo meidän poikakaan sitä pelkää, kun ei yleensä hätkähdä juuri mistään. Mitä enempi tapahtuu, niin sitä parempi.

Riippuu lapsesta. Mun 3v poika tykkäsi kovasti Cars 2-leffasta, 5v tyttö piti liian jännittävänä. Mutta tuosta Martin tarinatallista tykkää kumpikin.

Ja tietääkseni 3v poika saa joulupukilta tuon Cars kakkosen...

Minä ostin sen cars 2 elokuvan 6-vuotiaalle pojalleni. katsottiin se ekaa kertaa yhdessä :)
mielestäni hyvin olisi voinut laittaa ikärajaksi K7 tuolle elokuvalle, sisältäähän se auton kiduttamista, tappamista ja tuhoamista. eikä kolmevuotiaat ymmärrä mitään öljyteollisuudesta kuitenkaan.
Meillä on myös tuo Martin tarinatalli, sen voisin ostaa nuoremmallekin :)

lisään että olen käynyt 6-vuotiaani kanssa katsomassa elokuvissa myön kaksin karkuteillä -elokuvan, joka oli K7. mieluummin sen ostaisin 3v:lle kuin cars 2:sen (jossa ei tätä ikärajaa ole....)

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;25202041:

Sinun lapsesi eivät vielä ymmärrä näköjään joitain asioita, mutta kun vähän aikaa odotat, he voivat alkaa kaipaamaan sitä samaa jännää tunnetta joka uhkaavien tilanteen ja jopa tappamisen katsomisesta tulee. Tavallaan he turtuvat siihen ja sitten tarvitaan jo isompia kiihokkeita.

en tod antaisi katsoa, elokuvatarkastamokin myöntää mokanneensa http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Elokuvatarkastamo+my%C3%B6nt%C3%A4%C3%A4+virheens%C3%A4+Autot+2+-animaatio+ei+sovi+pienille+lapsille/1135268618866

Yhteistyössä