G: Millaiseen palkkaan olisit itse tyytyväinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihminen on jännä eläin, sen mitä tienaa saa aina helposti myös tuhlattua :)

Sen takia mä oonkin tyytyväinen siihen palkkaan mitä saan ja elän sen mukaan. Ihan yhtä tyytyväinen olisin tuplapalkalla, materia vaan korostuisi elämässä..

Ihminen on jännä eläin, sen mitä tienaa saa aina helposti myös tuhlattua :)

Sen takia mä oonkin tyytyväinen siihen palkkaan mitä saan ja elän sen mukaan. Ihan yhtä tyytyväinen olisin tuplapalkalla, materia vaan korostuisi elämässä..
Jaa, mä kyllä käyttäisin suhteessa enemmän sijoittamiseen rahaa, jos saisin tuplapalkan. Maksaisin asuntolainan pois parissa vuodessa ja voisinkin katsella sopivaa sijoitusasuntoa (joo ja kunnostaa nykyistä asuntoa, mutta se varmaan on sitä materiaa...). Olisi kiva jos vois jäädä eläkkeelle 50-vuotiaana.

Jaa, mä kyllä käyttäisin suhteessa enemmän sijoittamiseen rahaa, jos saisin tuplapalkan. Maksaisin asuntolainan pois parissa vuodessa ja voisinkin katsella sopivaa sijoitusasuntoa (joo ja kunnostaa nykyistä asuntoa, mutta se varmaan on sitä materiaa...). Olisi kiva jos vois jäädä eläkkeelle 50-vuotiaana.

En mä tarkoittanut että rahat pitäisi käyttää "turhaan", ihan järkeviäkin kohteita löytyy kuten sijoittaminen. Silti se on maallisen materian keräämistä, enkä koe sitä kovinkaan tärkeänä. Elän sen mukaan mitä mulla on ja olen siihen tyytyväinen.

Itselläni käv hiljattaini niin, että kun palkka nousi muutamalla satasella, niin käteen ei jää juurikaan enempää kuin aiemmin. Kyllä Suomen verotus pitää siitä huolen.
Voisin olla tyytyväinen, jos käteen jäisi vähän päälle 3000 euroa, mutta nykyinenkin palkka on kuitenkin ihan ok.

Jos ottaa huomioon mun koulutukseni sekä työn vastuullisuuden ja henkisen raskauden, mun bruttopalkkani pitäisi alkaa nelosella. Tykkään työstäni, mutta palkan pienuus ottaa ajoittain pannuun.

[QUOTE="minttu";25199366]Jos ottaa huomioon mun koulutukseni sekä työn vastuullisuuden ja henkisen raskauden, mun bruttopalkkani pitäisi alkaa nelosella. Tykkään työstäni, mutta palkan pienuus ottaa ajoittain pannuun.[/QUOTE]

Kerro toki, että mikä on koulutuksesi ja työsi. Tuo "työn vastuullisuus ja henkinen rankkuus" kun on aika monessa ammatissa arkipäivää ja siitä huolimatta palkka ei todellakaan ala nelosella, eikä edes kolmosella.

1500e. Koska mulla ei ole oikeastaan mitään kuluja. 1500 menisi siis ihan mihin itse haluaisin. Ainut pakollinen olisi toki ruoka. Mutta jos ruuat ostaa suurinpiirtein puoliksi, niin ei meillä ruokaan mene kuin ehkä 600e kuussa. Eli 300 per nassu. Jäisi 1200 siis hussattavaksi.

3500 netto on ihan kiva kyllä. Kulumaan saisin isommankin, etenkin kun on pitkät opiskelut ja suuret o-lainat takana. Mutta kyllähän tällä elelee, etenkin jos puolisokin tienaa.

Minulle jää nyt tästä joulukuusta laskujeni mukaan 2000 euroa tilille. Ihan tyytyväinen olen. Yleensä jää kai noin 1800 euroa, nyt ensi vuonna varmaankin noin 1700 €, kun veroprosentti kai nousee. Joka tapauksessa ihan riittävä summa tuo minulle on, ennemminkin hävettää se miten olen tuhlannut rahat, vaikka tuosta pitäisi joka kuukausi saada vähintään 800 euroa säästettyä. En tosin ole mikään säästäjäkään, mutta nyt on ollut monta kuukautta rahat aina ihan loppu ja tarkoitus olisi jatkossa säästää rahaa niin, että voi ostaa säännöllisin väliajoin jotain isompaa tai jonkun matkan tai muuta vastaavaa. Nyt seuraavana täytyy ostaa TV, mutta sekin menee nyt varmaan ainakin tammikuun puolelle.

Yhteistyössä