Miksi monet paheksuu kun pienten lasten äiti ryyppää?

  • Viestiketjun aloittaja Mynde
  • Ensimmäinen viesti
Oli pienten lasten äiti tai sinkkumies, niin ryyppäämisestä puhuminenkin saa karvat pystyyn. Se on niin järjettömän juntin kuuloista.

Mutta eo se sinänsä kenestäkään huonoa vanhempaa tee, jos lasten hoidosta on kumminkin huolehdittu.
 
"mona"
Tavallaan kaks kertaa kuukaudessa "ryyppääminen" kuulostaa paljolta, mutta jokainenhan saa tehdä mitä haluaa kun isä on lasten kanssa. Kaks kertaa kuussa äidille omaa aikaa, ei kuulostaa yhtään paljolta.. :)
 
Äidin juominen on edelleen aiheena tabu, sitä ei ole niin kauan kuin siitä ei puhuta. Juomisesta puhuminen on miesten juttu, naiset ei sitä tee. Uskon kyllä että ainakin naiset paheksuisi myös sitä jos mies jättää naisen hoitamaan lapsia parin viikon välein.
 
Viimeksi muokattu:
Uskon kyllä että ainakin naiset paheksuimyös sitä jos mies jättää naisen hoitamaan lapsia parin viikon välein.
Aaaaivan..Kun mun mielestä se pari kertaa kuussa on miehellekkin liikaa.. :D Hitto vie, me ollaan perheellisiä ihmisiä, tässä tartte koko ajan juosta humpalla ja potee sitä darraa..Vaikka en oo eläissäni potenut oikeasti krapulaa, on humppa illan jälkeen aina veto niin pois et seuraava päivä menee ihan norkoillessa eikä mitään jaksa tehdä..Onpa sit kiva viikonloppu.. :D
 
Minä oon kyllä kyennyt olemaan ihan kelpo äiti krapulassakin. Ehkä hiukan väsynyt, ehkä käväisen pikaisesti kerran tai kaksi oksentamassa, mutta silti.

Oksentanut olen lapseni päälle vain mielettömässä migreenissä kerran, puolet kropasta halvaantuneena :snotty:. Onneksi muksu oli tarpeeksi iso soittaakseen isoäidin apuun, itse en kyennyt.
Mä en ole taas ikinä oksentanut krapulassa, mutta kyllä mä koen sen vievän perheeltä aikaa.

Mä tosin paheksun suomalaistyyppistä ryyppäämistä kaikkien kohdalla, karmeaa katsottavaa, opiskelijoilla vielä ymmärrettävää. :)
 
Ethän sä niin sanonut. Sä taivastelit että jos käy vielä töissäkin ja sitten lauantaisin ottaa kuppia. Niitäkö ei voi tehdä molempia? Pitää vaan käydä joko töissä tai ottaa häppää :D :D :D
Niin, se olit sinä joka sen sanoi :D

Ovatko sinun vaihtoehtosi myös käydä joko töissä tai ottaa "kuppia" tai "häppää"?

Oli miten oli, niin paheksun noita kaikkia tarjoamiasi vaihtoehtoja, paitsi työssäkäyntiä. Kuulostaa valtavan juntilta.
 
Neil
No ylipäänsä en ymmärrä kuinka ketään kiinostaa lähteä juomaan. Ryyppäämisestä puhumattakaan. Minulle on aina vaan ollu selvää, että tahdon tehdä asiat lasten parhaaksi, enkä näe juomista hyväksi asiaksi. Miksi et voi viettää omaa-aikaa muutoin? Lisäksi facebookissa asiasta informointi on kyllä todella lapsellista.
 
"vieras"
ja puollan. monet sukulaiset ottaa kun lapset hoidossa joten ne paskan tärkeet menkee välillä ulos sieltä kodista ulos. Jospa se on kateus. miks ei välilllä saa tuulettua. Ja olla ilman lapsia. vaikka olet sen pienen yhden illan niin jaksat sitten. Se on muuten parisuhde. Ja kukaan ei voi väittää että irti otto on suhteellle henkähdys. mutta kun oot erossa niin aina mietit mitä nyt tekee lapset tai puoliso. niille jotka haluu puolisosta eroon katsokaa HALL PASS :).
 
No ylipäänsä en ymmärrä kuinka ketään kiinostaa lähteä juomaan. Ryyppäämisestä puhumattakaan. Minulle on aina vaan ollu selvää, että tahdon tehdä asiat lasten parhaaksi, enkä näe juomista hyväksi asiaksi. Miksi et voi viettää omaa-aikaa muutoin? Lisäksi facebookissa asiasta informointi on kyllä todella lapsellista.
Mä en ymmärrä miks joku keräillee muumimukeja, käy teatterissa, hössöttää joulua, tekee 10 lasta jnejnejne. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, kaikkea ei tarvitse ymmärtää, mut ei tarvi myöskään paheksua muiden tekemisiä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Mä en ymmärrä miks joku keräillee muumimukeja, käy teatterissa, hössöttää joulua, tekee 10 lasta jnejnejne. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, kaikkea ei tarvitse ymmärtää, mut ei tarvi myöskään paheksua muiden tekemisiä ;)
Niin se vaan on - kukin rentoutuu tavallaan.

Joku tykkää käydä taidemuseossa ja syödä sushia. Mua ei kiinnosta kumpikaan, mutta ymmärrän että ko. asioista pitävät ihmiset rentoutuvat kyseisten asioiden parissa. Enkä paheksu kyseistä toimintaa.

Minä rentoudun kävelylenkillä, hyvän ruuan ääressä ravintolassa, ja joskus myös kevyessä kenttähumalassa baarissa tai vaikka kaverin kotona (paitsi nyt en tietenkään kun olen raskaana).
 
  • Tykkää
Reactions: Katherine Wheel
Neil
Aloittaja kysyi miksi monet paheksuu ja minä vastasin. Luettelemasi asiat eivät mielestäni ole lapsille haitaksi. Et tainnut ymmärtää lukemaasi Katherine, tai et halunnut ymmärtää, mutta onneksi kaikkea ei tarvitsekkaan ymmärtää ja hyväksyä.
 
"vierailija"
anteeks kun vien sun alotuksen sivuraiteille, mutta voisin esittää saman kysymyksen ja tähdentää, että jokatoinen viikonloppu kun lapsi on isällään?! onko sillä mitään väliä mitä mä niinä viikonloppuina teen? enkä todellakaan ryyppää perjantaista sunnuntaihin, mutta oon paljon baareissa kavereiden kanssa -autolla tai en- ja mun mielestä se ei ole keneltäkään pois kun sit oon taas äiti 24/7 seuraavat 12 päivää...?
 
Aloittaja kysyi miksi monet paheksuu ja minä vastasin. Luettelemasi asiat eivät mielestäni ole lapsille haitaksi. Et tainnut ymmärtää lukemaasi Katherine, tai et halunnut ymmärtää, mutta onneksi kaikkea ei tarvitsekkaan ymmärtää ja hyväksyä.
Juu eivät olekaan. Mutta en mä ymmärrä miten äidin ulkona käyminen voi olla lapsille haitaksi, kun ovat hyvässä hoidossa?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
En paheksu, jos se "ryyppääminen" pysyy kohtuuden rajoissa. Jos puolestaan ei, niin vaikuttaa siltä, että äidin menojalka vipattaa vielä vähän liikaa - miksi tehdä lapsia, jos pitää jatkuvasti olla ryyppäämässä. Mutta huom, jatkuvasti. Ei silloin tällöin. Joka viikko kuulostaa aika paljolta kyllä myös.
 
:D
Niin, se olit sinä joka sen sanoi :D

Ovatko sinun vaihtoehtosi myös käydä joko töissä tai ottaa "kuppia" tai "häppää"?

Oli miten oli, niin paheksun noita kaikkia tarjoamiasi vaihtoehtoja, paitsi työssäkäyntiä. Kuulostaa valtavan juntilta.
En käy töissä ja harvakseltaan käytän aikaani viinan ottamiseenkaan. Mä en vaan ymmärrä, miten muut tosiaan näkee asiakseen tuomita muiden tekemisiä. Jos joku onnistuu yhdistämään perhe-elämän, vapaa-ajan, oman ajan ja mahdollisen työssäkäynnin niin miten se voi olla muilta pois. Ja mitä se kuuluu kellekään kuka sitten omalla ajalla tekee ja mitä. Enhän mäkään ala mussuttamaan mun kavereille että mitä te siellä urheilutapahtumissa juoksette, se on niin junttia. Nyt olis enemmän pop käydä taidenäyttelyissä ja kahviloissa ;)

Ja musta kuulostaa juntilta väittää, että ottaa vaikkapa sivistyneesti viiniä tai siemailee illanistujaisten iloksi, jos tuloksena on samanlainen humalatila ja krapula kuin sanomalla että vedinpä kännit :D

Nyt, hyvää yötä :)
 
Juu eivät olekaan. Mutta en mä ymmärrä miten äidin ulkona käyminen voi olla lapsille haitaksi, kun ovat hyvässä hoidossa?
Niinpä. Lasten kannalta on aivan sama, onko äiti palkkatyössä, ruokkimassa kodittomia kissoja, luovuttamassa munuaistaan, taluttamassa vanhaa rouvaa tien yli, vaiko ulkona nauttimassa alkoholipitoisia juomia, kun äiti kerran on joka tapauksessa kotoa poissa ja lapset isän hellässä huomassa.
 
"Vieras"
Juu eivät olekaan. Mutta en mä ymmärrä miten äidin ulkona käyminen voi olla lapsille haitaksi, kun ovat hyvässä hoidossa?
Mun mielestä voi. Ainakin siinä tapauksessa, että lapset ovat kyllin isoja, ja ymmärtävät, että äiti lähtee nyt ryyppäämään ja me mennään siksi hoitoon. Vaikka hoitopaikka olisi hyvä ja mukava, voi sinne meneminen ja siellä oleminen silti tuntua epämiellyttävältä juuri sen syyn vuoksi. Tuona aikana lapsi voi kantaa huolta vanhemmastaan tai ihan muuten vain ikävöidä häntä. Kokea ehkä myös, että "viina" menee nyt hänen edelleen.

Ulkonakäyminen voi toki tarkoittaa muutakin kuin ryyppäämistä, mutta oletan että tässä nyt ryypiskelystä puhuttiin; en ole lukenut koko ketjua.
 
Neil
Mielestäni äidin ryyppääminen vaikuttaa lapsiin. Ei välttämättä sillä hetkellä mikäli lapset isällä, mutta seuraavan päivän mahdollinen vetämättömyys yms. vaikuttaa. Sekä tietysti oleellista on se käytösmalli sekä mallioppiminen, mutta sitähän ei haluta ymmärtää.
 
[QUOTE="Vieras";25180527]Mun mielestä voi. Ainakin siinä tapauksessa, että lapset ovat kyllin isoja, ja ymmärtävät, että äiti lähtee nyt ryyppäämään ja me mennään siksi hoitoon. Vaikka hoitopaikka olisi hyvä ja mukava, voi sinne meneminen ja siellä oleminen silti tuntua epämiellyttävältä juuri sen syyn vuoksi. Tuona aikana lapsi voi kantaa huolta vanhemmastaan tai ihan muuten vain ikävöidä häntä. Kokea ehkä myös, että "viina" menee nyt hänen edelleen.

Ulkonakäyminen voi toki tarkoittaa muutakin kuin ryyppäämistä, mutta oletan että tässä nyt ryypiskelystä puhuttiin; en ole lukenut koko ketjua.[/QUOTE]

Mä en kyllä ikinä mainitse lapsilleni että lähdenpä tästä dokaamaan. Ehkä tuo isompi ainakin arvaa, en tiedä. Voisinpa vaikka huomenna kysäistä, että tuntuuko pahalta silloin kun äiti lähtee ulos ja ottaa alkoholia, ja sinä jäät iskän kanssa kotiin, tai mummi tulee hoitamaan, tai menet isosiskolle yökylään :D
 

Yhteistyössä