Miksi monet paheksuu kun pienten lasten äiti ryyppää?

  • Viestiketjun aloittaja Mynde
  • Ensimmäinen viesti
Mynde
Erehdyinpä kirjoittelemaan fb:hen monesti kun olin lähdössä juomaan ja seuraavana päivänä saatoin kirjoittaa että kylläpä piristi juoda kännit jne..

lapsia on kaksi joista toinen 11kk ja toinen 2,5v. isä on hoitanut lapsia kun olen ollut viihteellä n. parin viikon välein.

olenpa kuullut että moni on arvostellut ja haukkunut selän takana mm. ettei ole kypsä äidiksi. tuntuu aika helvetin pahalta. MIKSI arvostelette tällaista? MIKSI?

En imetä joten se ei vaikuta asiaan...
 
Mustakin parin viikon välein ottaminen on paljon..Tai mä ymmärrän senkin jos nyt vaan sattuu juhlia osuu samalle kuulle, mut et vauvan ja taaperon mamma käy baanalla pari krt kuussa, joka kuukaus, on jo tosi paljon..
 
Se on hurskastelua. Ja joskus katkeruutta siitä, että itsellä oma aika loppui tyystin lasten saamiseen.

Sellaiset johtopäätökset olen tehnyt.

Pidän tosin vähän jälkeenjääneenä ihmistä, joka mainostaa juomisiaan suureen ääneen esim. FB:ssä. Mutta se on jo toinen juttu se. En paheksu äitien(kään) viihteellä käyntiä kunhan se tapahtuu kohtuuden rajoissa.
 
sama juttu..
Tiedän tunteen.. usko minua, tulet saamaan haukut täälläkin =( Toki jos lopetit imetyksen sen vuoksi että pääset baariin, niin sitä en ymmärrä itsekkään, mutta jos on muu syy siihen ettei imetä, niin anna mennä vaan. Kyllä se isäkin osaa lapsesta huolehtia että välillä pääsee baariin.. Vaikka itse kävin noin pienten lasten kanssa n. kuukauden - kahden välein, olen silti kuullut kauhisteltavan kuinka olen huono äiti kun jätän lapset isälle...
 
"joopajoo"
En pitäisi kummallisena, että äiti-ihminen käy välillä viihteellä. Ehkä vähän ihmettelisin, miten noin usein ehdit. Mutta pääasiassa kyllä ihmettelisin vain sitä, että asiasta pitää joka kerta FB:ssä ilmoittaa. Suhde alkoholiin on varmaan vinksahtanut, jos joka juomingista pitää kaikille kertoa.
 
Tiedän tunteen.. usko minua, tulet saamaan haukut täälläkin =( Toki jos lopetit imetyksen sen vuoksi että pääset baariin, niin sitä en ymmärrä itsekkään, mutta jos on muu syy siihen ettei imetä, niin anna mennä vaan. Kyllä se isäkin osaa lapsesta huolehtia että välillä pääsee baariin.. Vaikka itse kävin noin pienten lasten kanssa n. kuukauden - kahden välein, olen silti kuullut kauhisteltavan kuinka olen huono äiti kun jätän lapset isälle...
Joku kerta kk on musta ns. vielä normaalia, pieni irtiotto kenties tms..Mut jokatoinen viikonloppu kännit + darrapäivä, on musta liikaa..

Sanokaa nipoks, kateelliseks tai miksi tahansa, musta se on liikaa..
 
  • Tykkää
Reactions: zenn ja macy gray
En kummastele, pari kertaa kuussa on ihan normaalia.

Kummastelun aihetta voisi kuitenkin antaa, jos kokonaistilanne olisi jotenkin huonosti hoidettu. Eli ei se ryyppääminen itsessään mitään kerro, pari kertaa kuussa siis, mutta jos olisi kaikenmoista muuta mistä tulisi olo, että ehkä arvojärjestyksessä voisi olla hieman tarkistamisen paikkaa.
 
Musta kans tuo 2x kk on aika paljon. Jos ajattelee, että kuukaudessa on 4 viikonloppua, joista kahtena äiti käy viihteellä ja kahtena isä, niin ei jää yhtään PERHEEN YHTEISTÄ VIIKONLOPPUA, vain noita "omia". Siinä tilanteessa on mielestäni oikeus kysyä, onko ihminen ihan kypsä vanhemmaksi, jos menohaluja on vielä niin kovasti... Eikä tämä katso fyysistä ikää, olen samaa mieltä on sit kyseessä 20v tai 40v.
 
"vieras"
No mietipä sitä! Jo sana ryyppääminen kuullostaa niin juntille... Sitten vielä päivittelet fb:iin "ryyppäämisesi"... Ja ihmettelet miksi katsotaan kieroon? Ymmärrän kyllä vähän sivistyneemmän ulkoilun, ehkä pari siideriä ja lasi viiniä ym. Mutta tuohan on jo ihan teinimeininkiä:) Ei kannata tänne tulla ihmettelemään, pidetään vain sinua vähän säälittävänä...
 
Joku kerta kk on musta ns. vielä normaalia, pieni irtiotto kenties tms..Mut jokatoinen viikonloppu kännit + darrapäivä, on musta liikaa..

Sanokaa nipoks, kateelliseks tai miksi tahansa, musta se on liikaa..

Varsinkin jos käy vielä samalla töissä, ei siinä jää lapsille kokonaista päivää niinä viikkoina kun käy lauantaina juomassa itsensä "rennoksi".
 
juuh
Mä oon tällänen kalkkis, etten ole käynyt baarissa hmmm... kuuteen vuoteen, niin kerropa mulle miksi sä siellä baarissa käyt. Mitä sä haet ja mitä sä saat sieltä baarista?
 
"xXx"
No, itse en jaksaisi kahta kertaa kuussa, nytkin tekee tiukkaa kun on kahdet pikkujoulut kahden viikon välein. Oon käynyt viihteellä n. kerran kuussa tai parissa siitä lähtien kun lapsi täytti 1v.

Muuten ei ole mun asia arvostella, kun lapsilla on hyvä hoitaja tuolle ajalle, eli ei ole niiltä pois. Vaikka on pieniä lapsia, niin ei se silti tarkoita sitä että pitäisi lakata tekemästä jotain mistä tykkää, vaikka se sitten olisi se monen paheksuma baarissa käynti. Äitikin on vain ihminen ja itse ainakin sekoaisin jos en silloin tällöin voisi vaihtaa vapaalle ja tehdä jotain täysin erilaista mitä muuten arkena tekee lasten kanssa.

Tai no, ehkä hiukan ihmettelen tuttava yh-äitiä, joka laittaa lapsen mummolaan viikonloppuna päästäkseen itse viihteelle, vaikka lapsi on jo joka toinen viikonloppu isällään. Se ehkä kummastuttaa, että miksei vietä sitä harvinaista vapaata lapsen kanssa kun niin paljon joutuu erossakin olemaan. Ja tätä on tapahtunut usein, ei vaan satunnaisesti.
 
Varsinkin jos käy vielä samalla töissä, ei siinä jää lapsille kokonaista päivää niinä viikkoina kun käy lauantaina juomassa itsensä "rennoksi".
Miten ei jää?

Baariin lähtee tod.näk. vasta lauantai-iltana, kun pienet lapset jo nukkuu tai ovat menossa yöpuulle. Ja on kotona sunnuntai-aamuna kun lapset herää. Tekee siis kaksikin päivää. Ellei harrasta parin päivän ryyppyreissuja.
 
"Minni"
Mustakin toi on aika paljon. Ja se, että vielä mainostaa juomistaan ja kännejään fb:ssä ei todellakaan anna kovin aikuismaista kuvaa. Mä kännäilin ihan tarpeeks ennen raskautumista ja antaa tollanen mulle ainakin sen kuvan et on lapset tullu hankittua pikkasen liian aikaisin.
 
Miten ei jää?

Baariin lähtee tod.näk. vasta lauantai-iltana, kun pienet lapset jo nukkuu tai ovat menossa yöpuulle. Ja on kotona sunnuntai-aamuna kun lapset herää. Tekee siis kaksikin päivää. Ellei harrasta parin päivän ryyppyreissuja.
Jotenkin tulee kyllä sellainen mielikuva ihmisestä, joka mainostaa ryyppäämistä, että kyseessä ei olisi pieni sivistynyt hauskanpito kavereiden kanssa, vaan todellakin vedetään kännit, joista auttamatta tulee krapula.
 
Jos joku ei itse harrasta baarissa käymistä, niin totta helvetissä sitä pitää paheksua (kuten kaikkea muutakin mitä itse tekee toisin).
Täällä(kin) tulee fiilis että paheksuva naisjoukko on vähän kuin luonto-ohjelmassa nähty korppikotkalauma, joka on kerääntynyt antiloopin raadolle.

Karmeaa katsottavaa, mut jotenkin on vaan pakko tuijottaa :D
 
jokanen käy niin usein kuin kokee tarpeelliseksi, mulle se on ihan sama, kunhan lapsilla on asiat hyvin. mutta sitä en ymmärrä miks sitä pitää mainostaa jossain facebookissa? eikö sulla tosiaan käynyt mielessä että totakin asiaa paheksutaan mamma-piireissä. :D
 
Jotenkin tulee kyllä sellainen mielikuva ihmisestä, joka mainostaa ryyppäämistä, että kyseessä ei olisi pieni sivistynyt hauskanpito kavereiden kanssa, vaan todellakin vedetään kännit, joista auttamatta tulee krapula.
Minä oon kyllä kyennyt olemaan ihan kelpo äiti krapulassakin. Ehkä hiukan väsynyt, ehkä käväisen pikaisesti kerran tai kaksi oksentamassa, mutta silti.

Oksentanut olen lapseni päälle vain mielettömässä migreenissä kerran, puolet kropasta halvaantuneena :snotty:. Onneksi muksu oli tarpeeksi iso soittaakseen isoäidin apuun, itse en kyennyt.
 

Yhteistyössä