Olenko liian täydellinen mies?

• Viestiketjun aloittaja Mies31vee
  • Ensimmäinen viesti
Neilee harmaana
Luin vain osan ketjua, lähinnä sun omia kirjoituksia.

Oot liian vaikea. Vaikea siis kokonaisuutena, olet mutkikas ja liian erikoinen.

Itse en kiinnostu ns tavallisista miehistä, eikä minulla sellaisia ole ollutkaan. Silti sinä olet jotenkin vain ihan täysin liikaa. Jaksaisin sinua ehkä ystävänä, mutta en ikinä kumppanina. Hyvyys jne mitä arvostat on hienoa! Ja moni muukin asia, mutta ainakin minä sain kuvan, että kaikki olisi jotenkin tosi tosi työlästä, hankalaa ja kommervenkkista.

Kaikkea hyvää sulle! Toivottavasti kohtaan jonkun, jonka kanssa synkkaa :)

Neilee harmaana
Luin vain osan ketjua, lähinnä sun omia kirjoituksia.

Oot liian vaikea. Vaikea siis kokonaisuutena, olet mutkikas ja liian erikoinen.

Itse en kiinnostu ns tavallisista miehistä, eikä minulla sellaisia ole ollutkaan. Silti sinä olet jotenkin vain ihan täysin liikaa. Jaksaisin sinua ehkä ystävänä, mutta en ikinä kumppanina. Hyvyys jne mitä arvostat on hienoa! Ja moni muukin asia, mutta ainakin minä sain kuvan, että kaikki olisi jotenkin tosi tosi työlästä, hankalaa ja kommervenkkista.

Kaikkea hyvää sulle! Toivottavasti kohtaan jonkun, jonka kanssa synkkaa :)
siis kohtaaT piti sanomani :)

Phuuh
Siis onko romantiikka todella kuollut Suomesta? :)

Olen pitänyt itsestään selvänä, että toisen pitää iskeä heti kokonaisvaikutelmana, koska vaikea sitä on lähteä väkisin tuntemaan mitään. Kaveruus taas on mutkikasta. Voihan suhde niinkin syntyä mutta varmempaa olisi jos toinen tuntuisi heti sopivalta, saisi varmuuden siitä että tätä kannattaa yrittää, vaikka mennään ihan omien vaikutelmien varassa, koska muutahan ei voi olla. Riskianalyysi on juuri sitä latistavaa tylsyyttä itselleni.
Eihän tuo ole romantiikkaa? Hipoo lähinnä pakkomiellettä, sellaista naiivia uskoa johonkin kertaheitolla elämää suurempaan?

Tässähän voi toki olla kyse pelkästään saman sanan eri merkityksistä, mutta mulle ei kyllä koskaan ollut mikään mahdottomuus _kiinnostua_ toisesta ihmisestä ilman hullaannuttavaa varmuutta ja suurta kolahdusta. Ja tosiaan: sen kerran kun molemmin puolin kolahti, ei mistään tullut lopulta yhtään mitään.

Eikähän tuolla herranjestas ole mitäään tekemistä "riskianalyysin" vaan mahdollisuuden antamisen kanssa!?

Kerro kerro kuvastin.
Itse en hulluttele, koska olen rauhallinen perusluonne ja pelkään tekeväni jotain mistä nainen pahastuu. Ilmeisesti Suomessa tällainen asenne ei ole kovin arvostettu?
Nyt on pakko kysyä, oletko puhdasverinen suomalainen? Kenties muuttanut Suomeen jostakin toisesta kulttuurista? Muutamassa muussakin kohdassa olet mielestäni maininnut sen suuntaisesti että suomalaisten asenteet, tavat, käyttäytyminen ja kulttuuri olisivat sinulle jossakin määrin vieraita.

Liian pitkä sepustus jossa toistat itseäsi. Rivien välistä saa kuvan, että odotat naisen olevan ominaisuuksiltaan hyvin paljon itsesi kaltainen ja ottaen huomioon tuon järkyttävän litanian, sinä odotat liian paljon kumppaniltasi. Etukäteen ei myöskään kannata määritellä kovin tarkkaan sitä minkälaista ihmistä hakee, ihmisissä kun ihastuu aina erilaisiin asioihin.

Sanot kolme tai neljä kertaa kuinka et pidä trendikkyydestä. En minäkään, mutta en hoe asiaa koko ajan. Uskon, että pelotat naiset pois vaatimuksillasi. Vaikka olen epätrendikäs enkä arvosta nykyistä pikaviihteen kulttuuria, sinun tekstisi antaa ymmärtää, että kiinnostuksesi minuun loppuisi siinä kohtaa, kun myönnän että on tullut välillä seurattua Huippumalleja telkkarista. Se olisi sitten siinä, ei niin väliä minkälainen persoona minä olen, yhden televisio-ohjelman perusteella minut on tuomittu jo epäkelvoksi.

Ja ihan oikeasti, herää jo siihen todellisuuteen, et sinä ole hirveän erikoinen. Tuollainen asenne on alentuva muita ihmisiä kohtaan. Kenestä tahansa ihmisestä voi löytää jotakin yllättävää ja jännittävää kun vähän raaputtaa pintaa.

Keijupölly
Jos mies ei ole ollenkaan hauska, niin mä en ainakaan kiinnostu... Tai en usko, että kukaan jaksaa kiinnostua ihmisestä, joka ei ole hauska. Tai ehkä joku jaksaa, joku sellainen, joka ei tahdo nauraa ja pelleillä.

Keijupölly
Lisäks et ole käytännöllinen etkä osaa esim. remonttihommia. Mitä siiis voisit käytännössä tehdä naisen eteen, jos et oikein osaa mitään? Jos vielä lähestyt ns. Naisellisia naisia, niin kyllä sun pitäs sit ihan käytännön tasolla olla myös käytännön mies, ettei jää vaan puheen tasolle.

Mies31vee
Pakko oli vielä herätä vastaamaan! :)

Itse pitäisin kyllä jonkinlaisena ongelmana sitä, että saadakseen naisen kiinnostumaan olisi _aina_ tehtävä jotain mitä ei itse koe omakseen. Eikö se ole tosi teennäistä jos rauhallinen kaveri esimerkiksi loikkaa pöydälle tanssimaan ensitapaamisessa? Se voi olla jännittävää ja poikkeavaa, muttei kovin turvallista, kohteliasta tai "fiksua". En pysty sellaiseen tai sellainen edellyttää ensin vähintään että luotan toiseen ihmiseen ja tiedän mistä hän pitää, etten tunkeudu hänen alueelleen tai loukkaa häntä, ja tietenkin ettei hän lähde tämän temppuni takia kauas minusta. Tämä koko diskurssi on minulle eräänlainen keinotekoinen rituaali alkujaan USA:n populaarikulttuurista, josta puuttuu rehellisyys ja vilpittömyys, eräänlainen läsnäolo. Olen pettynyt, jos naiset todella ovat niin samanlaisia, että he kaikki vaativat tällaista. Kun ei minun nähdäkseni suomalainen mies läheskään aina vain toimi näin.

Elän sitä hetkeä kokonaisvaltaisesti. Tapaamishetki ei ole kasa vitsejä tai performansseja vaan fokus on toisessa ihmisessä ja pyrin ihan oikeasti antamaan hyvän kuvan itsestäni ja samalla käyttäytymään hyvin toista kohtaan. Muu ympäristö saa olla mitä tahansa. En osaa asennoitua toiseen muuten kuin joko uppoutumalla häneen tai sitten epäkiinnostuksella, jos haeskelen kumppania. Jos toinen on jotain aivan muuta kuin ajattelen, siinä on melkoinen sopeutuminen. Ikinä ei voi natsata juuri täysin tietenkään, mutta olen kyllä sitä mieltä, että aiemmat kokemukset ja mieltymykset painavat. Kuka tahansa ei voi olla kenen tahansa kanssa. Maailma ei ala koko ajan täysin alusta, koska silloinhan ei tietäisi mitä haluaa ja mistä pitää ja kaikesta pitäminen on sama kuin ei pidä mistään.

Minusta on henk. koht. kummallista, jos tällaista käytöstä ei enää kukaan arvosta. Vaikutelmani ja kokemukseni on että ulkomailla arvostetaan enemmän miestä, joka ei vain heitä huulta tai hauskuta.

Tarkoitan huumorin huonona puolena esimerkiksi pettämisen kulttuuria eli jos toiseen ja koko juttuun suhtautuu liian kevyesti on myös pettäminen ja jättäminen helpompaa. Huumori liittyy siis myös tunnetason laskelmointiin ja itsen suojaamiseen. Ainakin minun on vaikea luottaa ihmiseen, jolle minä olen jotain johon suhtautua kevyesti ja eräänlaisena taustamölinänä, joka ei päästä minua pelleilynsä taakse. Totta kai naurua ja huumoria silti tarvitaan, mutta sen pitää olla "turvallisten" rajojen sisällä. Sen ei saa olla pois toisen tärkeydestä tai kunnioituksesta, sen ei saa uhata ajatusta pysyvyydestä.

Ja vielä tuosta kaveruudesta... Ajattelen optimistisesti että jokaiselle on joku, tai useitakin, joka tuntuu heti sopivalta, koska kaikki muu on aina teennäisempää, käytännön tilanteesta nousevaa, proosallisempaa. Mutta viime vuosina olen alkanut ajatella että kun tietty raja ylittyy niin kannattaa nähdä uusiksi. Mutta toisessa sekä ulkonäkö että luonne ovat tärkeitä. Jos näen kadulla ihmisen, josta en viehäty kumppanina, en voi pakottaa itseäni viehättymään hänestä vaan sen pitää tulla aidosti. Sama pätee tietenkin itseeni. Samaan aikaan ei voi listata mitään tällaista ja sen tiedän, ehkä minun pitää haarukoida vähemmän ja säästellä itseäni enemmän.

Mutta hyviä näkökulmia :) Ja keskustelu jatkukoon.

Keijupölly
Sinä olet vain ehkä hiukan tylsä. Sanot olevasi persoonallinen, mutta silti susta ei irtoa kuin tuota käsittämättömän tylsää jankutusta siitä, miten oikeassa koet olevasi.

Eli kerro nyt ihan oikeasti joku asia, jota osaat. Ihan käytännössä.

Mies31vee
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25174609:
Sinä olet vain ehkä hiukan tylsä. Sanot olevasi persoonallinen, mutta silti susta ei irtoa kuin tuota käsittämättömän tylsää jankutusta siitä, miten oikeassa koet olevasi.

Eli kerro nyt ihan oikeasti joku asia, jota osaat. Ihan käytännössä.
Minusta tylsyys ei ole kovin olennainen kysymys tositarkoituksella-suhteissa. Olennaisempi minulle on liika tasaisuus, siis liika ystävyys ja liian vähäinen intohimo ja intensiteetti. En tarkoita näillä kahdella huumoria tai esim. jotain "amerikkalaistyylistä" vaan yleensä tunteita ja läsnäolon voimaa, joka ei ole pakotettua tai mitään rituaalista. Hiljaisuutta, esimerkiksi, tai ilmeitä ja eleitä.

Keijupölly
Joo kato ku ei suhun saa kontaktia ku oot ihan omissa atmosfääreissäs. Et tunnu ymmärtävän mitä sulle sanotaan ja jauhat vaan omia juttujas. Varmaan sen takia just ei natsaa.

Huumori ja pettäminen ei tietääkseni kulje käsi kädessä. Eikä se, että sinun toivotaan olevan hauska tarkoita, että pitäisi hypätä pöydälle tanssimaan ripaskaa tai muuta idioottimaista. Mukavampi on kuitenkin olla ihmisen seurassa, jonka kanssa on edes jollain lailla hauskaa kuin ihmisen, jonka kanssa ollaan kuin rautakanki perseessä. Ei kaikkea tarvitse vetää yli. Ehkä sun tarvisisi hieman laskea rimaa, kaikkine odotuksinesi voi olla oikeasti hankala löytää ketään. Ja voithan tuota odotella, että heti kolahtaa, mutta suhteen kannalta se ei kuitenkaan vielä tarkoita yhtään mitään.

• Tykkää
Reactions: Millenia
....
Ekasta viestistä tulee mieleen yksi tuttu mies. Hänkin kuvittelee itsestään jotenkin hassulla tavalla liikoja. Kävelee kuin kukko ja on sellanen vanhanaikaisen kohtelias. Ja onhan hän ihan fiksu joissain asioissa missä minä en, mutta ei sitä minusta tartte koko ajan mainostaa...
Kun tavattiin ekoja kertoja niin olin aivan satavarma että hän on homo (en ollu ainut, kaverit kyseli samaa), ja olin ihan haltioissani :D

Sit selvis että ihan hetero on, ja siitä sitten meni asiat jotenkin omituiseksi (hän ihastu minuun kun itse olin omalla tavalla kiinnostunut hänestä, mutta en sillai, you know), sillä en yhtään koe että nuo hänen (ja ap:n) tyylit ja tavat olisi mitenkään hotteja, en haluaisi tuollaista miesystävää.

Itte tykkään just niistä remonttireiskoista, joilla on sopivasti maalaisjärkeä ja osaavat korjata autoja ja taloja :D

Yhteistyössä