[QUOTE="vieras";25164596]Koulun itsenäisyysjuhla ja juhlaruokailu oli tänään. Toivomuksena nimenomaan oli juhlavaatetus.Todella monella jopa yläasteikäisellä oli verkkarit/collegehousut ja collegepusero päällään.
Ymmärrän ettei kaikilla ole varaa kalliisiin juhla-asuihin, mutta eikö edes farkut olisi siistimpi vaihtoehto, kuin verkkarit tämän laatuisessa juhlatilaisuudessa[/QUOTE]
joo no mä laitoin päiväkodissa saman asian merkille. Joka joulujuhlassa noin puolella lapsista on päällä ihan tavis arkivaatteet. Gollege tai verkkahousut ja joku ihan normi paita. Samoin mitä on käyny synttäreillä nii usein lapsilla on päällä jotkut ihan tavalliset vaatteet. Syynä suurimmalla osalla on se, että juhlavaatteita tarvitaan niin harvoin että ei raaskita ostaa niitä jos niitä ehtii pitää kerran tai hyvällä tuurilla kaks ennenku ovat pieniä. Itse henk koht ostan aina myös juhlavaatteet lapsilleni, ei kävisi mielessäkään viedä gollegeissa koulun tai päiväkodin juhliin. Pojille, myös 1vuotiaalle, on tummat suorat housut, kauluspaita ja liivi. Tytölle on iso valikoima juhlamekkoja. Ostan aina myös kengät juhlia varten, en tykkää laittaa lapsille mitään kuomia tai lenkkareita.
Kukin tyylillään tietenkin, mutta kyllä oon ap:n kanssa sitä mieltä että jos ei juhlavaatteisiin halua satsata niin jotkut puuvillahousut tai farkut siistin neulepaidan tms kanssa olis parempi vaihtoehto kuin jotkut verkkarit. Ja ei noi juhlavaatteet välttämättä kalliita aina oo. Kirpparilta löytyy hyviä halvalla ja esim Halpa Hallissa on setti jossa on suorat housut, liivi ja kauluspaita, kaikki yhteensä 19e. Mun mielestä 19e kolmesta vaatekappaleesta on aika vähä.