Pikkujouluihin pukeutuminen ja pukeutuminen ylipäätään juhliin ja bilettämään.. Lukekaa kaikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyylitietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25161714:
Onko monilla sitten pikkujouluissa erikseen sisäkengät mukana? En minä ainakaan tarkenisi tuolla kekkaloida millään avokkailla, varsinkin, jos housutkin ovat pannassa. Vai oletetaanko tässä, että kaikki menevät ovelta ovelle autolla?

Kyllä mulla on pikkujouluissa tanssikengät erikseen. Mut siis mä oon niin kalkkis, että tanssin siis vain perinteisiä, foxia, valssia, tangoa jne.
Ja ne on nahkapohjaiset, ne menee piloille jos niissä ottaa askeleenkaan ulkona. (lunta, jäätä ja soraa)

Mutta tuosta mekosta... Olen rasittavasti kokoa 42/44. Juhlamekot loppuvat kokoon 40, korkeintaan 42. Eli on otettava se, mitä on ja mihin on varaa (alle 100e, ehdoton raja - ja sillä ei mitään ihmeellistä saa).
Menen nyt kolmatta kertaa samassa koltussa. Tylsä musta. Taitaa vielä olla vähän viimevuotista tiukempikin... :(

Mutta kerran vuodessa tapahtuvaan juhlintaan ei oikein viitsi niin paljon panostaa... Eikä olisi aikaakaan laukata kaupungilla.

Kampaajalla käyn, että edes on juhlakampaus! Se jotenkin tekee hyvän fiiliksen - eikä tarvii pelätä, että hiukset lässähtää!

Se on sääli, että lähes jokainen suomalainen on tyylitajuton. Ihmiset vaan pukeutuu mauttomasti eri tavalla.. juuri farkku ja saapastyypistä, minituikaan tissiyöllä.

On se muuten jännä juttu, että enemmistö on näissä asioissa auttamattomasti väärässä. Missä se tyylikkyys muuten ihan virallisesti määritellään? Kuka on esimerkiksi keksinyt, että housut tai saappaat eivät missään tapauksessa voi olla juhlavaatteita? Millä perusteella tämä on ainoa totuus?

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Mä olen koko 44-46 ja käytän aina hameita ja mekkoja. Eilenkin ostin kaupungilta kaksi mekkoa. Ihan h&m;ltä, Espritiltä, Vero Modasta ja tilaan ellokselta, nelly.comista yms. Zarastakin on hameita kokoa 46.

Juhlamekot loppuvat kokoon 40? Missä liikkeessä? Mulla on monen monta juhlamekkoa. Kokoni vaihtelee 42-46 välillä. Lisäksi olen todella pitkä ja rintani ovat kokoa DD.

Inhoan avokkaita, ne eivät tunnu jalassa hyvältä. Omistan ainoastaan korkosaappaita ja nilkkureita.. Farkut voivat näyttää hyvältä (=juhlavalta) oikeanlaisten asusteiden / paidan tmv kanssa - ja farkkujenkin pitää olla hyvännäköiset. Itse käytän kyllä hameita/mekkoja paljon myös arkielämässä, eli en tosiaan ole niitä vastaan. Väitän myös, että osaan pukeutua melko hyvin, mutta välillä on kiva kulkea vähän "spurgumpana". Arjessa siis.

Inhoan ihmisiä jotka luulevat että heidän tyylinsä on se ainoa oikea ja ainoa hyvännäköinen. Ja nimenomaan se henki ratkaisee.

Ja vinkkinä vielä talvihameilijoille: itse laitan paksut sukkahousut legginsien/kiiltävien sukkahousujen tmv alle jotta pysyn paremmin lämpimänä. Ja jos alussukkikset ovat vaaleat niin kukaan ei edes huomaa tätä - kokeiltu on! Kuolen kylmyyteen jo ajatuksesta kun näen ihmisiä pelkissä ohuissa juhlasukkahousuissa talvellakin ulkona!

Alkuperäinen kirjoittaja jassäå;25161787:
Juhlamekot loppuvat kokoon 40? Missä liikkeessä? Mulla on monen monta juhlamekkoa. Kokoni vaihtelee 42-46 välillä. Lisäksi olen todella pitkä ja rintani ovat kokoa DD.

Olishan vaikka Halosella kaikkia kokoja norsuun asti!
Mutta mulla oli sitä rahaa rajallisesti (max100e) . Ja merkkiliikkeissä tai stockalla ei yleensä myydä yli 42 kokoisia. Sokoksesta vähän paremmin.

ja miksi myisivätkään, ei sama malli hoikalle ja paksulle sovi. Saati sitten mulle, jolla on valtava perse ja pienet tissit.

Minkäänlainen neule tai neulos ei mun mielestä ole juhlavaate.

Kävin kerran katsomassa vaatteita Muotikuussa. Olin pyörtyä niihin hintoihin.

Kyllähän esim. elloksella ja espritillä on kivoja ja juhlaviakin mekkoja kaiken kokoisina?
Tottakai vartalon malli ratkaisee paljon. Mullakin on isot rinnat, niin yleensä moni juhlamekko ei mahdu tissien kohdalta.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25161851:
Olisiko nää sopivat pikkujouluihin? :p (Ei oo mun kokoa kylläkään jäljellä.)

Poetic Licence Lolas Dream keng

Riippuu pikkujouluista. Meidän firman jouluissa noita saappaita katsottaisin todella hitaasti... Mut täällä on vanhaa ja vanhanaikaista porukkaa. Miehillä puvut ja naiset käy kampaajalla, oikea tanssiorkesteri. Alkoholia ei sentään säännöstellä...

Kai jos kaikki on nuoria ja ohjelma sen mukaista, niin noi on ok...

[QUOTE="vieras";25161472]Voihan sitä kommentoida vaikka mitä sisäisestä tyhjyydestä mutta fakta on se, että moni suomalaisnainen ei osaa pukeutua. Saappaat ja farkut ovat arkiset eikä siitä mihinkään pääse. Se, että omaa tyylitajun pikemminkin kertoo siitä, että jotain siellä pääkopan sisällä liikkuu ainakin esteettisyyden ja tilannetajun kannalta.[/QUOTE]

Sitä sopii jokaisen olla omaa mieltään, eikös pääasia ole että itsellä on hyvä olla niissä vetimissä joita päälleen/jalkaan kiskoo? Tietenkin jos luonne on sellainen että pääasia on miellyttää toisia niin ensisijaisesti ajattelee mitä toiset ovat mieltä, jos taas itsetunto riippuu toisten ihailusta, yrittää samalla tavoin miettiä mitä toiset haluavat ja mennä sen mukaan.

Kun esim. itse lähden bilettämään ajatuksena pitää hauskaa, ei suinkaan pokata ketään, laitan itseni sen näköiseksi että mulla on hyvä olo. Jostain kumman syystä se tuntuu miehiä viehättävän, mutta ehkä sillä sitten on vähemmän tekemistä sen naisten "tyylitietoisuuden" kanssa ;)

Kyllähän minä noihin taivun, mutta mies ei kuulemma suostu laittamaan hametta, ei vaikka kuinka osoitin, että se on tyylikkäämpi kuin housut. Joudunko lähettämään juntin pikkujouluihin? Apuja!

En käytä korkokenkiä, enkä sellaisia tarvitse, koska vartalo on hyvä muutenkin. Mekkoja käytän paljon, ja niiden kanssa mulla on talvisaikaan tilaisuuden luonteesta riippuen joko erikseen sisäkenkinä ballerinat tms. tai sitten koko illan sirot saappaat, joissa on hyvä kävellä sisällä ja ulkona.

Nätti on nätti vaikka farkuissakin.

[QUOTE="vieras";25163933]Kyllähän minä noihin taivun, mutta mies ei kuulemma suostu laittamaan hametta, ei vaikka kuinka osoitin, että se on tyylikkäämpi kuin housut. Joudunko lähettämään juntin pikkujouluihin? Apuja![/QUOTE]

Osta miehelle oma, tyylikäs hame. Mun mies ei ikinä suostuisi pistämään päälleen girlfriend-hametta, mutta omaa mustaa pitkää hamettaan se käyttää ihan suosiolla.

Mulla on ainakin 3 pikkujoulut työn merkeissä, niin sanotusti ja VOISIN vetää mekon tavallaan, mutta jos mä maalaan sen mekon voi vähän veetuttaa.
Jos mä korkkareissa siellä kekkaloisin, vois oppilaat vähän naureskella.
Ainakin "pikkukengissä".
Koska kuitenkin joku tulee vielä kysymään, että mites tää ja tää ja sitte mä maalaan itten, kun opastani...

MiKSI aikuisten pikkujoulut oletetaan aina olevan baarissa tai kännissä ja/tai baarissa kännissä

Muista en tiedä, mutta minusta tämä teksti, viimeistä lausetta (joka ei sekään täysin oikein, mutta ymmärrettävä) lukuunottamatta oli niin sekavaa tekstiä, etten tajunnut yhtään mitään..

Ja mikähän kukaan on sanomaan mikä kenellekin on juhlavaatetta tai kenekin mielestä juhlallinen tilaisuus jonne on tälläydyttävä.
Jos niin häirittee kun tulen pikkujouluhin säkki päällä niin sinun on sitten varmaan itse poistuttava tai katseltava muualle sillä minä pidän hauskaa ja en todellakaan ala juoksemaan kampaajalle ja etsimään jotakin iltapukua niskaani

http://www.voice.fi/files/picture_460/2009_09_17_4ab1ed8f09cff.jpg

Vai onko täällä kaikki naiset jo niin vanhoja, ettei mistään mitään ymmärrä.
Mitä miehet sanoo tästä??

Juhlat on tietenkin asia erikseen, mutta minun ketjussa kyse oli siitä että kaveriporukka lähtee rennosti yökerhoon.

http://www.voice.fi/files/picture_460/2009_09_17_4ab1ed8f09cff.jpg

Vai onko täällä kaikki naiset jo niin vanhoja, ettei mistään mitään ymmärrä.
Mitä miehet sanoo tästä??

Juhlat on tietenkin asia erikseen, mutta minun ketjussa kyse oli siitä että kaveriporukka lähtee rennosti yökerhoon.

No ei kai sitä kukaan kiellä pukeutumasta noin, mutta tuo asukokonaisuus ei kyllä imartele kantajaansa millään tasolla.

Alkuperäinen kirjoittaja röllönen;25161547:
Saahan sitä näyttää tyylittömältä ja mauttomalta. Annat samalla itsestäsi myös mauttoman kuvan. En ymmärrä miksi joku ei haluaisi näyttää hyvältä ja kauniilta.. Faktahan nyt on se, että hyvältä ja kauniilta ei näytä samoissa määrin, kuin olisi pukeutunut hyvin.

Ja pääasia on näyttää kauniilta, vaikka pakkasta olisi 20 astetta ja paleltuu taksijonossa tai kotimatkalla niissä hepeneissä. Vaikka joutuu istumaan nurkkaruusuna, kun ei korkkareillaan pysty edes kävelemään saati tanssimaan.

Ihminen on kauneimillaan silloin, kun hän viihtyy itsessään, vaatteissaan. Ja olen ihan varma, että se ihminen joka sinulle kirjoitti näyttää paljon kauniimmalta suunnittelemissaan vaatteissa tanssimassa hymyillen, kuin nurkassa istumassa yksin.

Itse tykkään pukeutua pikkujouluihin, mutta katselimpa tässä joku aika sitten työtoveriani pikkujoulujen jälkeen, oli tosi kauniisti pukeutunut ja kaunis juhlissa, mutta niimpä jouduimme työtovereittemme kanssa huolehtimaan, että tyttö pääsee kotiin. Oli kauhea näky, kun hän paleli täysin, liian vähän vaatteita. Jos olisi siinä kunnossa sammunut ulos - huonosti olisi käynyt. Nyt sammui vain kanssani taksiin.

Yhteistyössä