Kaupassa tänään... Joku mies kommentoi lapseni pukeutumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaupassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaupassa

Vieras
Lapsellani poika 7v. oli päällä:

Ticketin punainen haalari
Spiderman hahmoinen musta pipo
Mustat nahkaiset hanskat
Tummansiniset Kuoman talvikengät

Poika on normaali kokoinen ikäisekseen.

Eräs mies oli kaupassa vaimonsa kanssa. He kulkivat meidän ohi ostoskärryt täynnä maitopurkkeja ja muroja. Tämä mies sanoi vaimolleen: "Haha oisko meidänkin pitänyt ostaa Nicolle (nimi muutettu) tollanen punanen likkojen haalari?"
"Ei!" nainen kivahti.
"Noo olisiko pitänyt ostaa Kuomat?" mies virkkoi.
"Nicolla oli Kuomat viimeksi kaksi vuotiaana. Ei enää ikinä Kuomia" nainen vastasi.

Ja kaiken tämän kuulin ja niin kuuli lapsenikin. Lapsi halusi ottaa pois kuomat ja haalarit keskellä kauppaa!!!! Ei onneksi ottanut, kun kielsin. Saa nähdä, miten enää kelpaa nämä vaatteet, kun aikuset eivät osaa pitää mölyjä mahassaan.

Mun oma poika on ihan super tarkka eli jos joku koulussa ym tulee sanomaan että on ruma tmv niin on saletti ettei enään käytä ollenkaan.
koulussa ainakaan ja kotioloissakin kamala keskustelu asiasta.

poika on 7v ja viihtyy vielä kuomissakin ne on helppo sujauttaa jalkaan.

eskarissa piti isosiskonsa vanhaa villahaalaria punaista ja käytti vaikka muutamat siitä naljailivat mutta nyt on tullut koulussa kyllä todella tarkaksi vaatteistaan.

[QUOTE="Jutta";25157474]No en ostaisi 7 v enää haalaria, etenkään punasta, enkä kuomia :D Tää on provo.[/QUOTE]

ja mitähän vikaa kuomissa on? Lämpimät kengät, eikö se ole tärkeintä?

[QUOTE="mymmeli";25157486]ja mitähän vikaa kuomissa on? Lämpimät kengät, eikö se ole tärkeintä?[/QUOTE]

Musta ne on enemmän pienten lasten kengät. Mutta eipä se mulle kuulu. Meidän ekaluokkalainen ei laittaisi kuomia jalkaan. Lapset osaa olla myös ilkeitä koulussa.

[QUOTE="Jutta";25157498]Musta ne on enemmän pienten lasten kengät. Mutta eipä se mulle kuulu. Meidän ekaluokkalainen ei laittaisi kuomia jalkaan. Lapset osaa olla myös ilkeitä koulussa.[/QUOTE]

Mitenkäs tuo ilkeily ja Kuomat liittyvät toisiinsa?
Meidän tokaluokalla olevalla tytöllä on punaiset Kuomat. Hänellä on pieni jalka, joten mahtuu vielä ekaluokan Kuomat, eikä ole alettu ostamaan uusia talvikenkiä vain sen takia, että Kuomat eivät muka olisi sallittuja. Kuomat ovat hyvät ja lämpimät kengät. Ei ole kukaan kiusannut tytärtäni ja hänen kaverillaankin on punaiset kengät tosin huopatossut.

Yritin kuvitella ap:n keskutelun mukaisa replikkeejä mieheni suuhun ja ei... ei miehet puhu tai ajattele noin :D
... lähinnä palstan shoppailu- ja vaateriippuvaiset mammat saattaisivat keskenään moisia lausua. =)

Niinpä luulen että tämä on provo.

Meidän tokaluokalla olevalla tytöllä on punaiset Kuomat. Hänellä on pieni jalka, joten mahtuu vielä ekaluokan Kuomat, eikä ole alettu ostamaan uusia talvikenkiä vain sen takia, että Kuomat eivät muka olisi sallittuja. Kuomat ovat hyvät ja lämpimät kengät. Ei ole kukaan kiusannut tytärtäni ja hänen kaverillaankin on punaiset kengät tosin huopatossut.

Nice :D

Peesi tähän.

Meillä tuli koulusta jo etukäteen ohjeistusta, että muistaa nyt merkitä ne Kuomat nimillä. Muuten menee kengät lapsilla sekaisin.

[QUOTE="vieras";25157517]Peesi tähän.

Meillä tuli koulusta jo etukäteen ohjeistusta, että muistaa nyt merkitä ne Kuomat nimillä. Muuten menee kengät lapsilla sekaisin.[/QUOTE]

Lukiko lapussa tosiaan Kuomat?

Meidän koulussa on hyvin yleistä, että ostetaan UGGIT ekaluokkalaisille tytöille. Minun tyttöni on siis ekalla luokalla ja hänen luokkalaisista tytöistä, joita on 12kpl niin kymmenellä tytöllä on UGGIT!!!! Toki on eri värisiä, mutta aina löytyy täysin samanlaisia ja värisiäkin, joten nimi olisi tarpeen.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25157522]Tää on kyllä ihan selvä provo :D Kuinka moni mies tunnistaa jotkut lasten kengät Kuomiksi??[/QUOTE]

Entäs jos mies oli nuori, joten hän on ehkä itekkin käyttänyt Kuomia :D

[QUOTE="Jutta";25157498]Musta ne on enemmän pienten lasten kengät. Mutta eipä se mulle kuulu. Meidän ekaluokkalainen ei laittaisi kuomia jalkaan. Lapset osaa olla myös ilkeitä koulussa.[/QUOTE]

Muista nyt sitten kertoa lapsellesi, että ne ovat pienten lasten kengät ja 7-vuotiaasi on jo niin iso että ei vauvojen kenkiä saa käyttää...

Tämän jälkeen voit miettiä, miksi jotkut lapset kiusaavat toisiaan esim. kengistä... omalle kohdallemme ei moista ilmestystä ole onneksi vielä osunut.

[QUOTE="Jutta";25157474]No en ostaisi 7 v enää haalaria, etenkään punasta, enkä kuomia :D Tää on provo.[/QUOTE]

:O
Miks olis provo?

Mä ostin 8-vuotiaalle haalarin kun itse sitä pyysi. Pääsee näet nopeasti välitunnille koulussa, melkein kaikilla kavereillakin on :D

Yhteistyössä