Haetko sairaslomaa,jos kuumetta ei ole ,mutta muuten rosi heikko olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhyyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhyyy

Vieras
Kiva, pomo just sano kun tulin kotiin vähän aikaa sitten että ei hyväksy, jos haen sairaslomaa ja kuumetta ei ole:O muuten on todella heikko ja huono olo. kurkku kipeänä, lihakset ja kroppa ihan tulessa ja kipeänä. mutta kuumetta ei ollut. oon kyllä syöny tonnisia särkylääkkeitä pitkin päivää että jaksan eki sekin voi olla että ei kuumetta ole kun niitä olen ottanut. voinkohan käydä lääkärillä silti hakemssa sairaslomaa. ei oo kiva olla töissä,kun kurkku kipeänä ja kroppa aivan kosketusarka,kun on niin kipee olo:(

No se aina kuulemma ollut sellainen. Olen ryhmiksessä töissä,5 pv olen ollut pois,kuukauden aikana:/ aika paljon. sitähän se pomo valittikin että juuri kuukausi sitten olin muka sairaana ja nyt muka taas. . silloinkin tuli huno omatunto. Mietin että kirjoittaako ne tkssa sairaslomaa,kun ainakin työ kaveri sano että työterveyslääkäri mittauttaa kuumeen ennen kuin kirjoittaa sairaslomaa. Uskallanko hakea ,tiedän että se ei ainakaan innostu pomo asiasta.

No se aina kuulemma ollut sellainen. Olen ryhmiksessä töissä,5 pv olen ollut pois,kuukauden aikana:/ aika paljon. sitähän se pomo valittikin että juuri kuukausi sitten olin muka sairaana ja nyt muka taas. . silloinkin tuli huno omatunto. Mietin että kirjoittaako ne tkssa sairaslomaa,kun ainakin työ kaveri sano että työterveyslääkäri mittauttaa kuumeen ennen kuin kirjoittaa sairaslomaa. Uskallanko hakea ,tiedän että se ei ainakaan innostu pomo asiasta.

Joku äsken kysyi että millainen pomo sanoo noin? Minä kysyn että mistähän teidän työterveyslääkäri on paperinsa hankkinut jos kirjottaa sairaslomaa vain kuumeiselle?

Vointi ratkaisee, ei lämpömittari.

No ainahan sinne lääkäriin voi joka tapauksessa mennä, tarkistuttaan kurkun ettei oo angiinaa tms. Mä ainakin oon poissa kuumeettakin, mikäli olen oikeasti muuten sairas. Se on tosiaan hassua, kun se on joko kuume tai oksentaminen mikä "antaa luvan" olla pois töistä, ja oikeesti voi olla kovakin flunssa ja ihan hirvee olo ilman kuumetta.

Pomo ei tosiaan sairauslomasta päätä vaan lääkäri. Mutta pomo voi päättää, ettei maksa palkkaa sairauslomalta vaikka sulla lääkärintodistus olisikin.

niin jää ainakin multa joulubonukset saamatta jos meen nyt oleen pois. Kun joudun joka tapauksessa olemaan torstain ja perjantain pois,tosin nekin olen anonut vapaaksi jo heti kättelyssä. Mut nyt jos meen hakemaan sairaslomaa niin kyllä pomolla on hauskaa: ) pitäsköhänb raahata luut tästä sinne tkhon. ei oo kyllä kiva popsia montaa buranaakaan päivässä ja niiden avulla pysyä voimissa. kuitenkin lapsiakin ajatellen. ei saa helposti vissiin hankittua sijaista tilalle..ärsyttää vähgän vaikee tilanne.

Yhteistyössä