Menettekö töihin, jos kova flunssa iskee, mutta kuumetta ei ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lolz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lolz

Vieras
Siinähän se kysymys jo tuli... Kuuluuko töihin mennä, jos kuumetta ei ole, mutta kurkkuun, poskionteloihin ja lihaksiin sattuu, ja olo on muutenkin nuutunut? Tarkoitan siis taudin alkamispäiviä, en loppupäiviä kuumeen loputtua.

Riippuu varmaan aika paljion työstä, mutta itse en mene. Onhan se nyt itsekästäkin mennä tartuttamaan muita eikä sitä kukaan niin korvaamaton ole etteikö voisi kotona sairastaa ja antaa töiden olla.

Riippuu tilanteesta. Kahesti on määrätty saikulle kuumeetta. Molemmilla kerroilla nukuin 3pv ennenkun tokenin. Jotain aivan ihme väsyviruksia. Yleensä pystyn olemaan töissä jos ei oo kuumetta.

Jos aivastelen jatkuvasti ja nenästä tursuu vihreää räkää, niin en todellakaan mene töihin, vaikka ei olisi kuumetta.
Ei silti, ei ne haluaiskaan minua silloin töihin, vaan pomo laittais takaisin kotiin pois sairastuttamasta muita.

Tottakai. Voi ottaa vähän vaikka buranaa niin taas jaksaa painaa duunia. Pomo ei tykkää poissaoloista. Ja terveyskeskuslääkärit nyt katsoo lintsariksi jokaisen joka on vailla saikkua, ihan sama vaikka olis kuinka kipeä ja kuumeinen.

En missään nimessä. Kuume ei kerro todellista tilaa. Ihminen voi olla tosi kipeä vaikkei ole yhtään kuumetta. Se on täysin harhaa että kuume kertoo miten sairas on, alilämpökin on vaarallisempaa.

Mikä ihmeen pyhä asia se kuume on, en ole koskaan ymmärtänyt tuota:O Jos olen siinä kunnossa, ettei minusta ole oikeasti mitään hyötyä töissä ja on riskinä että tartutan muita, niin en mene töihin oli kuumetta tai ei. Aivan sama kuin kysyisi: "Menettekö te töihin, jos on flunssainen olo, nuha ja kuumetta, mutta ei kuitenkaan kurkku kipeä?".

Meen yleensä sen ekan päivän, kun en tajua itekään ajoissa olevani kipeä. Mulle ei koskaa nouse kuume, niin en voi jäädä sitä odottelemaan. Jos tuntuu etten jaksa tehdä töitä normaalisti, niin en mene. On kyllä mennyt vuosia, että on opetellut siihen, että ilman kuumettakin voi olla oikeasti kipeä.

No voinnin mukaan, ja työnkuvan. Jos työ on fyysisesti rankkaa niin kannattanee pysyä poissa. Samoinjos työskentelee vanhusten tms parissa jotka voivat saada flunssasta vakavan jälkitausdin.

Minulla tällä hetkellä ihan uskomattoman flunssainen olo. Kuumetta ei ole, lämpöä 37,1 astetta. Nenä on tukossa, päätä särkee, väsynyt olo ja ihan kuollut muutenkin. Pakko on silti huomenna mennä töihin. Olen kaupassa töissä =( Sitten on onneksi VP, jonka minä käytän sairasteluun

Yhteistyössä