Kestositeiden pesu? Ja muitakin kysymyksiä kestositeistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä ei tieltä eksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä ei tieltä eksy

Vieras
Kaikista näistä kesto.ketjuista päätellen täällä on kestositeidenkin kyttäjiä paikalla, joten aloitanpa ketjun kestositeistä.

Haluaisin alkaa käyttämään kestositeitä kuukupin ohella, mutta minua askarruttaa niiden pesu. Netissä painotetaan että side pitäisi laittaa heti käytön jälkeen likoamaan ja antaa sen liota pesuun saakka, muuten veri jää pysyvästi siteeseen jos se ehtii kuivua ennen pesua. Miten te käytännössä hoidatte tämän seikan? Vesisanko pöntön viereen ja sinne siteet kellumaan? Meillä pestään pyykkiä vain noin joka kolmas päivä, joten aika kauan pitäisi siteitä liottaa...

Ja muutenkin, miten siteen saa puhtaaksi, siis ettei veritahroja jää siteeseen?

Ja vielä bonuskysymys, mistä saisi kestositeitä halvimmalla (ei ole ompelukonetta, joten aion ostaa siteet) ja mitkä on parhaita?

Mä en kyllä laittanun likoamaan mihinkään. Käytön jälkeen huuhtelin ja sutasin sappisaippuaa pintaan ja nakkasin seuraavaan 60 asteen koneelliseen peseytymään. Tietynasteinen hyi-ällöö-kamalaa asenne pitää tuossa kyllä ylittää että on kykeneväinen koskemaan omaan kuukautisvereensä.
Mutta kyllä mun kestositeisiini ajakanssa pinttyi rusehtava kohta verestä. Mutta toisaalta en mä niitä myöskään ole käyttänyt kaunistumis tarkoituksessa, että samapa tuo, veriseksi ne kuitenkin on tarkoitus mennä.

En mä oo ikinä laittannu likoomaan; huuhtelin ja pesupussiin vaan odottamaan koneen pyöräytystä (vähintään joka 2.päivä). Ei niissä oo kyllä 3v jälkeen oo pinttyneitä tahroja näkyny...

...juu ja 60 asteessa pesen LV:n herkänihon aineella, kerran kuussa (siis menkkojen jälkeen) 90asteessa.

Mä en muista mistä kaikkialta noita ostannu, kestovaippakaupan laatuun oon ollu ainakin tyytyväinen, royal-tuotteen siteisiin taas en niinkään.

Mä en kyllä laittanun likoamaan mihinkään. Käytön jälkeen huuhtelin ja sutasin sappisaippuaa pintaan ja nakkasin seuraavaan 60 asteen koneelliseen peseytymään. Tietynasteinen hyi-ällöö-kamalaa asenne pitää tuossa kyllä ylittää että on kykeneväinen koskemaan omaan kuukautisvereensä.
Mutta kyllä mun kestositeisiini ajakanssa pinttyi rusehtava kohta verestä. Mutta toisaalta en mä niitä myöskään ole käyttänyt kaunistumis tarkoituksessa, että samapa tuo, veriseksi ne kuitenkin on tarkoitus mennä.

Mulla on sen verran runsas vuoto että oon jo nuoresta tottunut tuohon veren kans meuhkaamiseen, aina teininä oli vaatteet ja lakanat kuin teurastuksen jäljiltä niin ei tuota ongelmia tuo pesukaan sen puolesta :P Niin monesti oon saanut altaassa verisiä pikkuhousuja liotella jne... Ehkä voisin ostaa vaikka jotain mustia siteitä niin se pinttyinen ei haittaisi... Tosin ne kaikki söpöt kuviolliset houkuttelisi eniten, turhamainen kun olen :D

Mutta siis miehellä on inho kuukautisia kohtaan, se kammoaa verta jne niin mietin vain että jos on tuollaisia verisiä siteitä jossain odottelemassa pesua niin saattaa älähtää.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25114271:
En mä oo ikinä laittannu likoomaan; huuhtelin ja pesupussiin vaan odottamaan koneen pyöräytystä (vähintään joka 2.päivä). Ei niissä oo kyllä 3v jälkeen oo pinttyneitä tahroja näkyny...

...juu ja 60 asteessa pesen LV:n herkänihon aineella, kerran kuussa (siis menkkojen jälkeen) 90asteessa.

Mä en muista mistä kaikkialta noita ostannu, kestovaippakaupan laatuun oon ollu ainakin tyytyväinen, royal-tuotteen siteisiin taas en niinkään.

Tuo pesupussiin odottelemaan laitto vois olla hyvä, ois ne siteetkin vähän niinkuin "pois silmistä sitten" :)

Mä en kanssa liota mitenkään, sen harvan kerran kun kuppi jotain läpi päästää niin huuhtelen ja nakkaan pyykkikoriin. Kyllähän osaan on pinttymät jääneet mutta saa mun puolesta ollakin, eivät ole mitään esittelykamaa.

[QUOTE="Vieras";25115257]Hyi helevetti. En kattelis päivääkään ämmää joka pesee jotain verisiä rättejä. Menee yököttävyydessä samalle tasolle paskavaippojen pesun kanssa. Voiko ihmiset oikeasti olla noin saastaisia vai onko nää provoja?[/QUOTE]

Kyl meil miesKIN noita pesee, siis nakkaa pussin koneseen muun pyykin sekaan ja laittaa ohjelman päälle, ottaa pyykit pois koneesta ja laittaa kuivausrumpuun kakki paitsi siteet jotka ripustaa narulle kuivumaan... :stick:

Hyi helevetti. En kattelis päivääkään äijää joka kirkuu nähdessään verisiä rättejä. Menee naurettavuudessa samalle tasolle paskavaipoille yökkäilyn kanssa. Voiko miehet oikeasti olla noin hienohalmoja vai onko nää provoja? Ja kuka mies edes avaa kestoside-ketjun ja miksi???

Nyt vittuilu sikseen ja aiheen pariin: :D Mä oon pitänyt kestositeet tahrattomina huuhtelemalla ne heti käytön jälkeen huolellisesti kylmällä vedellä. Niitä pitää kunnolla puristella, jotta saa kaiken veren ulos. Vaikkei uskoisi, näin olen usein saanut jopa kaiken näkyvän lian pois. Puhtaan näköisiä siteitä kehtaakin sitten jo kuivattaa pesua odottamassa jossain kylppärissä.

Yhteistyössä