Korjaan luterilaisena
Siis, väitätkö sinä, että uskovainen ihminen voi noinvain itse valita, mitkä synnit ovat hänelle itselleen syntiä ja mitkä asiat ovat ei-syntiä?
Luterilaisen kristinopin mukaan synti on yksinkertaisesti syntiä. Se ei vaihtele niin että mikä on yhdelle ihmiselle syntiä ei olisikaan syntiä jonkun toisen kohdalla.
Jos sinä varastat kaupasta, se on syntiä niin sinulle kuin minullekin. Jos kaupunginjohtaja hakkaa vaimoaa, se on hänelle syntiä. Sama teko on syntiä myös papille, professorille tai kerjäläiselle. Ei tätä voi itse valita.
Osoittaa pahaa uskonnon rappeutummista jos syntejä voi itse valita kuten sinä väität.
Kuinka ihmeessä SYNTI voi olla "yksilöllistä"?Jotkut vl ihmiset käyttävät ehkäisynä sitä, että pihdataan ovulaation aikana ja eivät tunne huonoa omatuntoa, mutta joillain taas omatunto alkaa kolkuttamaan. Se on niin yksilöllistä ja jotkut hyväksyy sellaiset asiat, mitä toinen ei hyväksy. Koskee myös ehkäisyssä.
Luterilaisen kristinopin mukaan synti on yksinkertaisesti syntiä. Se ei vaihtele niin että mikä on yhdelle ihmiselle syntiä ei olisikaan syntiä jonkun toisen kohdalla.
Jos sinä varastat kaupasta, se on syntiä niin sinulle kuin minullekin. Jos kaupunginjohtaja hakkaa vaimoaa, se on hänelle syntiä. Sama teko on syntiä myös papille, professorille tai kerjäläiselle. Ei tätä voi itse valita.
Osoittaa pahaa uskonnon rappeutummista jos syntejä voi itse valita kuten sinä väität.