Jättäisitkö vauvasi autoon nukkumaan kun käyt kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Asiasta varmaan juteltu aikaisemminkin, mutta tänään sen näin!
Kävin ystäväni kanssa kaupassa ja viereisessä autossa pieni vauva nukkui turvakaukalossa etupenkillä ihan yksin. Kaupassa olimme noin 5min ja lähdimme niin siinä se vieläkin yksin tuhisi.
En ikinä itse jättäisi lasta yksin autoon saati etupenkille laittaisi noin pientä, jos kauppaan lähtisin.

Riippuu jäiskö sinne joku muukin ja menisinkö Prismaan ostamaan viikon ruoat vai lähiValtsuun hakemaan pullollisen Pepsiä (kauppareissun arvioitu kesto alle minuutti ja auto näkyis ikkunasta).

En varmaan nukkuvaa vauvaa uskaltaisi jättää vaikka kuinka lyhyt kauppareissu olisi. Vähän isommat olen uskaltanut jättää jos vaikka haen maitoa, mutta ihan paniikkissa sillonkin olen kaupassa käynyt.

Kerran jätin kaatosateessa 5kk vauvan autoon, että äkkiä kipasen Salesta kukkia tai jotain, joo-o, jonoapa oli ja poitsu ehti herätä ja itki autossa, kun tulin takaisin.

Että en jättäisi enää!

Voisin hakea pikkukaupasta jonkun yksittäisen jutun nopeasti, jos kotiin lähtiessä huomaisin unohtaneeni jotain. Vauva heräisi jos irrottaisin turvakaukalon ja en haluaisi sotkea sen takia unirytmiä, kun ajoitetaan kauppareissut niin, että vauva saa nukkua pienet päiväunet kotimatkalla (meiltä isompii kauppoihin vajaa tunnin ajomatka).

Olen jättänytkin, jos olen lähikaupasta kipaissut maitoa tai leipää. Tai käynyt esimerkiksi tankkaamassa auton ja kassalla maksamassa. Tai heittänyt vaikka tien parkkipaikan toisella puolella olevaan postilaatikkoon kirjeitä tms.

Olinkin kahden vaiheella jäänkö vahtiin auton ulkopuolelle ja sanon muutaman sanan sille joka auton luokse tulee. Ei mitkään lämpimätkään ilmat enää ole.

Miten ne ilmat mihinkään liittyy (paitsi helteellä)? Kyllähän vauvoja ulkoilutetaan vaunuissakin, ihan pakkasillakin. Onko auto jotenkin eri asia, tai oliko se vauva alasti tai jotain?

Olen jättänytkin, jos olen lähikaupasta kipaissut maitoa tai leipää. Tai käynyt esimerkiksi tankkaamassa auton ja kassalla maksamassa. Tai heittänyt vaikka tien parkkipaikan toisella puolella olevaan postilaatikkoon kirjeitä tms.

Miten ne ilmat mihinkään liittyy (paitsi helteellä)? Kyllähän vauvoja ulkoilutetaan vaunuissakin, ihan pakkasillakin. Onko auto jotenkin eri asia, tai oliko se vauva alasti tai jotain?

Olen joskus itsekin istunut kylmässä autossa ja joo ei se mikään lämmin ole kun ei käynnissä ole joten kyllä ne ilmatkin siihen liittyy.

En ole jättänyt koskaan. Mä en uskaltaisi. Mun mielestäni vauva kulkee mukana ja samoin isommatkin lapset. Siinä vaiheessa, kun osaavat itse tulla autosta ulos, lukita ovet perässään ja tulla mun luo, voin jättää autoon. Ennen en. :)

Eilen 4v nukahti autoon hoidosta tultua - jo ennen nukahtamista sanoin että käydään apteekissa.
Lapsi nukkui autossa - minä kävin apteekissa. Aikaa meni varmaan 7 minuuttia - apteekkiin näkyi auto ikkunasta.
Olisko kesällä ollut sama homma - silloin kävi hereillä kun sanoin että lähdetkö mukaan vai odotatko autossa , tuhisi odottavansa/torkkuvansa autossa.
Kun lapsi oli vauva - hänellä oli radiopuhelin itkuhälymoodissa tällaisessa tilanteessa - toinen puhelin mulla kaupassa mukana.
Kertaakaan ei ole herännyt ja itkenyt. Tuuria tietty .
Tai tunnen lapseni - alku-univaihe on aika sikeä - ja toiminta-aikaa on tuo 10-20 minuuttia tuolloin...

no mä näin kun kävin kaupassa pienen pojan n. 3v autossa hereillä.. no ei hän yksin ollut olihan hänellä vapaana liikkuva iso koira seurana... Itse koiria omistaneena en ikinä luottaisi koiraani niin paljon että jättäisin lapsen hänen kanssaan kaksin vaikka koira on koulutettu ja ei ikinä tehnyt mitään. Ja se koira ei kyllä vahtinut lasta vaan odotti etupenkillä omistajaansa ja poika oli irrottanut itsensä vöistä ja jostain ihme kautta "taputteli" koiraa päähän... siinä oli vaaratilannetta kerrakseen.. meinasin jäädä odottamaan äitiä/isää mutta minulla omat lapset mukana..

Niin ja kysymykseen en jättäisi, ehkä voisin lähikaupasta maidon hakea kunhan näköyhteys olisi.

Viimeksi muokattu:
Olen joskus itsekin istunut kylmässä autossa ja joo ei se mikään lämmin ole kun ei käynnissä ole joten kyllä ne ilmatkin siihen liittyy.

Yhtälaillahan se vauva vaunuissakin pönöttää paikallaan liikkumatta vaikka parin tunnin lenkin pakkasella, sille täytyy pukea kunnolla päälle, ettei tule kylmä.
Mulla on ollut tapana pukea lapsille päälle sen verran, ettei tule kylmä. Tai ainakin sen verran, ettei viidessä minuutissa ehdi ulkona tulla kylmä, ja autossa on näillä keleillä sen 5 minuuttia ihan varmasti lämpimämpi kuin ulkona, vaikkei auto olisi käynnissäkään.

No en varsinaisesti kaupassakäynnin ajaks...Mut onpa tuo ollut ihan hereillä autossa vöissä kiinni kun olen piipahtanut postiin yms..

Mutta mä teen senkin niin että kyttään siinä postin ikkunan takana niin kauan et nään et tiski on tyhjä ja meen sit vasta sisälle, olen siihen asti siis näköyhteydessä autoon..Ja on tuo nukkunut useat päiväunet autossa omassa pihassa.

Yhteistyössä