Junttisanat/sanonnat joita inhoat

  • Viestiketjun aloittaja "Maikku"
  • Ensimmäinen viesti
har
[QUOTE="vieras";25078520]Niin ja mammapalstojen hirvitys, "tavan" kun yritetään sanoa "tavallinen".[/QUOTE]

Samaan sarjaan menee varmaan normi kun tarkoitetaan normaalia. Normipäivä jne.
 
eras vierailija
ihanainen
ihuna
voi toista , ja muut vahattelyt
mee hoitoon/hanki elama/jaiko laakkeet ottamatta
hollaa pipoa
vetaa herneet/palkokasvit nenaan/nenuun
teeppari
kateuskortti
ei kaikki muumit laaksossa/nallekarkit ym jossain... Keksikaa jotain uutta eika jonkun toisen keksimaa, arsyttaaaa
meidan neiti
prinsessa/pikkuprinsessa/prinssi, etenkin kun puhutaan jonkun toisen lapsesta ("Mika teidan pikkuprinsessan nimeksi tulee?"

Onneksi en ole moniin tassa ketjussa mainittuihin tormannyt, kuulostavat arsyttavilta ;D
Ai niin, sitten viela etta "kuulostaa arsyttavaLLE" tai perati "kuuLLostaa arsyttavaLLE" :E
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
"vieras"
[QUOTE="vieras";25077737]Koiruus. Mikä v----n koiruus... Se on koira.

Ruokaa pakkaseen. Pakkasta on ulkona - ruoka laitetaan meillä ainakin pakastimeen.

Muhia. Muhittaa. Ruokaa haudutetaan. Muhiminen on todella junttisana.

Teetättää. Teetätän mekon. Teetätätätätän. Teettää, on se sana.

Näitä riittää palstalla.[/QUOTE]

mutta JUNTTIsanat on kuitenkin eri kuin MURREsanat. ainakin omasta mielestäni
 
"Joo"
Työpaikalla ärsyttää esimiesten viljelemä "käyttäkää maalaisjärkeä" sellaisissa tilanteissa missä itse eivät tiedä vastausta johonkin asiaan ja yrittävät sen äkkiä kehitellä mielessään niin että se kuulostaisi itsestään selvältä asialta. Tosi asiassa kun meidän töissä aika moni asia tehdään tiukkojen sääntöjen mukaan, joita on noudatettava ja harva niistä säännöistä on sellainen mikä itsestä tuntuisi maalaisjärjen mukaiselta. Eli maalaisjärkeä ei vaan voi käyttää tai sitten teet hyvin todennäköisesti väärin.

"Tahtotila" alkaa myös ärsyttää kun sitä käytetään joka toisessa lauseessa.

Lisäksi ärsyttää se kun tsemppiä sana käännetään sanaksi stemppiä. Luulin että tuo on vaan kirjoitusvirhe mutta nyt tuota on näkynyt niin paljon, että ihan tarkoituksella tuota on noin kirjoitettu.
 
"vieras"
[QUOTE="...";25078201]PUKATA

Kiirettä pukkaa, sitä pukkaa, tätä pukkaa........ Todella ärsyttävää![/QUOTE]

Mua taas ärsyttää sana tupata. Meillä tuppaa olemaan sitä ja tätä, niinhän se vähän tuppaa olemaan... ARGH
 
Eras vierailija
Joo todellakin, "elama on" on yksi rasittavimmista, voisi jopa sanoa etta todella "juntti". Olihan se ihan hauska n. viikon verran siita kun se mainos tuli....... oliko se nyt jotain 7 vuotta sitten..?
Ja toinen HIRVEA toi ihmeen omnom Siis miten kukaan voi kayttaa tota.
 
"eetvartti"
prinsessa/pikkuprinssi/neiti lapsesta
isäntä/emäntä puolisosta
tehdä eetvarttia
nääs
voi rakkauden tähden
v*ttu
inuna/ihuna
parhautta
omnomnom

ja nettikielessä, kun käytetään hymiöitä toisinpäin kuin yleensä; esim. :)
 
[QUOTE="vieras";25077273]Kun käsisuihkua/bideesuihkua sanotaan joksikin halvatun p*llupuhelimeksi... mitä helvettiä? Siis ihan aikuiset ihmiset. Joku rääväsuinen teini vois puhua noin, mutta vissiin kuulemma jotkut siivojatkin käyttää sitä. Mikä siinä esineessä on niin noloa/kamalaa, ettei voi käyttää sen oikeaa nimeä?[/QUOTE]:LOL: Tää oli mulle uus, tallennetaas sanavarastoon.
 
"vieras"
Palstalla viljellyt junttisanonnat, joita mm Rieputarallaa ja Scarlett O Harava käyttää;

Mitä se sun persettäs kaivelee, mitä se sun pilluas kaivelee, ym typerät variaatiot...Hernepelto nokkaan, palkokasvi nokkaan...

VITTU mua raivostuttaa nuo sanonnat :headwall:

:D
 
"vieras"
mamma
mamukki
äitykkä
äippä


ylipäätään rekisteröitynä nimimerkkinä joku Martin äippä ja poikasten äitee :x:x:x

Voiko enää enemmän mammelilta kuulostaa??! :x :x

meidän neiti, teeppari, golitsi, posti laatikko, työhän otto haastattelu, opiskelia, taiteilia, pieno ja kodin hoidon tuki :headwall:
 
No hei kamoon, helpitkää ny toista pulassa. Nääs ei kaikki oo sitä miltä vaikuttaa. Joittenki ny vaa tuppaa tuo kirjakieli oleen hukassa, varsinki hurrilta. Et kiitsa jos vihtitte oikoo tätä mun tekstii snadisti.
Murr.
 
Hilipati
Snadisti, semisti ym.

Omnomnom - AARGH!

"Losi" ja "Dami" ja muut tuttavalliset lyhenteet tyypeiltä, jota ei oo ko. paikkoja koskaan nähneetkään.

Ai niin, ja KEISSI. Toinen AARGH!
 
Hilipati
Joo niin ja JUNTTI.

Mun mielestä ihan neekeriin verrattava sana silloin kun tarkoitetaan muualla kuin isoissa kaupungeissa asuvia ihmisiä.

Ja muutenkin poikkeuksetta halventava, kyseenalainen ja kertoo lähinnä käyttäjästään. (Asun isossa kaupungissa.)
 

Yhteistyössä