Junttisanat/sanonnat joita inhoat

  • Viestiketjun aloittaja "Maikku"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25078035]Saikku; neiti tai tyty puhuttaessa perheen tyttölapsesta; tomsku, bansku, broikku/broitsu...
Prosenttien ja prosenttiyksiköiden sekottaminen
SekoIttaminen
Alkaa tekemään
Sataa XXXn laariin

En voi jatkaa kun alkaa niin ärsyttää...[/QUOTE]

Mikä tuosa sekoittamisessa ärsyttää? Sehän on oikea muoto. Sen sijaan esim. "kehoittaa" on väärin, ja se ärsyttää mua :)
 
Mun vanhalla kotipaikkakunnallani on näitä ihme sanontoja joita "kaikki" sit toistelee pari kuukautta kunnes joku keksii uuden. Vuosien varrella on ollut "Toinen on ihan onessaan", "ei paljoo napostele" (ei paljoa kiinnosta), "heittää siementä pensaaseen", "het velhoa" ( ja toi het sana muihinkin lauseisiin sinne väliin)... Näitähän riittää jos vaan jaksas kuunnella.
 
"..."
[QUOTE="vieras";25078072]Mikä tuosa sekoittamisessa ärsyttää? Sehän on oikea muoto. Sen sijaan esim. "kehoittaa" on väärin, ja se ärsyttää mua :)[/QUOTE]

peesi. Oispas hyvä ärsyyntyjien ensin opetella itse oikeinkirjoitusta... ;)
 
Miksi juuri ne autoharrastajat joilta voisi oppia paljon käyttävät näitä? En jaksa kuunnella selityksiä kun jään jumiin:
Automaattivaihteisto = tomaatti
Diesel = kiisseli
Äh, mulla alko päässä keittää jo ton tomaatin kohdalla joten unohdin mitä muita näitä oli..
 
Onhan näitä
[QUOTE="vieras";25077737]Teetättää. Teetätän mekon. Teetätätätätän. Teettää, on se sana.

Näitä riittää palstalla.[/QUOTE]

Teen. Teetän. Teetätän. Teetätytän. Teetätytätän. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
vieras2
[QUOTE="vieras";25077737]Koiruus. Mikä v----n koiruus... Se on koira.

Ruokaa pakkaseen. Pakkasta on ulkona - ruoka laitetaan meillä ainakin pakastimeen.

Muhia. Muhittaa. Ruokaa haudutetaan. Muhiminen on todella junttisana.

Teetättää. Teetätän mekon. Teetätätätätän. Teettää, on se sana.

Näitä riittää palstalla.[/QUOTE]

Monia sanoja tästä ketjusta en ollut koskaan kuullut (etenkään alatyylisiä, en liiku sellaisessa seurassa). Mutta näistä lainaamistani käytän kaikkia. Ei ole tullut mieleenkään että jotain ärsyttäisi. Kuuluu mun murteeseen. Meillä kun on pakkasta pakastimessakin.

Ja haudutus: hassun brassaileva sana, en osaisi käyttää :D
 
vieras2
Mun mielestä ruoka hautuu tai sitä haudutetaan. Muhiminen on sitä, mitä jalat tekee kengissä villasukissa 10h työvuoron aikana. Tai jotain muuta vastaavaa, vähän ällöttävää. :D
Joo ymmärrän jos mielikuva on noinkin vahva :D

Jos minun mielestä kattilan kannen alta kihisee, niin jollakin voi siitä tulla mieleen kiukusta kihiseminen ja se yhdistetään negatiiviseen ja kurjaan. Niin se kai vain menee.

Itseä eniten ärsyttää turha sanojen lyhentely aikuisten puheessa (ja alatyylivihjausten viljely). Lasten kanssa kyllä pelleillään lyhentelyillä, esim. mannapuuro on mannis mutta se on sellaista kieli poskessa huumoria. Aikuisten kesken se on kummaa.
 
"vieras"
Miksi juuri ne autoharrastajat joilta voisi oppia paljon käyttävät näitä? En jaksa kuunnella selityksiä kun jään jumiin:
Automaattivaihteisto = tomaatti
Diesel = kiisseli
Äh, mulla alko päässä keittää jo ton tomaatin kohdalla joten unohdin mitä muita näitä oli..
Näistä tuli mieleen samoissa yhteyksissä käytetty "kompura" kompressorista. Tosin sitä käytetään sitten kaikkialla muuallakin, missä vaan kompressoreista on. Hiton ärsyttävä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
"vieras"
kotoota, kotonta
Nää on kamalia.

Lisäksi foorumeilla törmää usein muotoon "munsta", siis esim. "Munsta tuntuu, että..." Aluksi luulin sitä vain typoksi, mutta kun siihen on törmännyt tarpeeksi usein, alkaa uskoa, että joskut varmaan ihan tarkoituksella kirjoittavat niin.

Niin ja mammapalstojen hirvitys, "tavan" kun yritetään sanoa "tavallinen".
 
"jep"
Tää nyt ei ole sitä "junttia" (mitä se nyt sitten onkaan), mutta mammapalstaärsytyksiä:

masukki
esikko ja tosikko
ovislimat
pupuilla (harrastaa seksiä vain lastensaantitarkoituksessa)

"ovislimat olivat sellasia, että torstaina vois olla otollinen ilta pupuiluun, varsinkin jos saadaan esikko hoitoon. En malta odottaa, että pieni masukki kohta potkii tämän mamman masua".
 

Yhteistyössä