Pidinkin Isä Mitroa aina todella epäilyttävänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poison Ivy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mummmeliisa on sentään itse tavannut useampaankin kertaan Mitron, joten hänen mielipiteelleensä perustuu omaan kokemukseen eikä kuulopuheisiin.

Isä Mitron käytös poikkeaa perus-jäyhästä suomimiehestä, joten se voidaan kokea kiusalliseksi. Tuon suomimiehen, joka kliseisen kuvan mukaan ei puhu eikä pussaa, köyhää tunteiden ilmaisua ja mykkyyttä valitetaan alinomaa. Miksi siis valitatte, kun teillä nyt on mies joka puhuu ja ymmärtää myös kosketuksen merkityksen?

On se varmaan ulkomaalaisiakin hipelöinyt brysselissä, miten niistä saadaan suomalaisia juntteja jotka ei vaan tajua Mitro Revon rietastelua huumorilla.

Älä sinäkäään ole noin herkkänahkainen niin on sinun, läheistesi ja meidän elämäkin paljon helpompaa :D
Mitä mahdat asialle vinkumalla ja vonkumalla? Et mitään, joten ole hiljaa kun et sillä mitään saavuta.

Sinun mielipiteesi ei ole se kaikkein tärkein, että pitäisi olla vastaamassa jokaiselle kuka ei ole sinun kanssasi samaa mieltä. Vai ken ties , onko se sinun elämäntehtäväsi :)

Voi lunatikki, voi lunatikki, mistä pohajamudista sinut on kaivettukkaan ;)

Mummmeliisa on sentään itse tavannut useampaankin kertaan Mitron, joten hänen mielipiteelleensä perustuu omaan kokemukseen eikä kuulopuheisiin.

Isä Mitron käytös poikkeaa perus-jäyhästä suomimiehestä, joten se voidaan kokea kiusalliseksi. Tuon suomimiehen, joka kliseisen kuvan mukaan ei puhu eikä pussaa, köyhää tunteiden ilmaisua ja mykkyyttä valitetaan alinomaa. Miksi siis valitatte, kun teillä nyt on mies joka puhuu ja ymmärtää myös kosketuksen merkityksen?

:laugh::laugh:

Nimettömiä naisia.. miksi eivät tule reilusti kertomaan asiasta. Tulisi vähän todellisemmaksi tämä asia. Eihän tässä voi ketään, poliisi, SDP, kukaan tehdä mitään asialle jos uhrit eivät anna kasvoja tapahtumalle.

Näissä jutuissa on aina sana sanaa vastaan. En epäile etteikö Mitro olisi käyttäytynyt naisten mielestä vähän yliampuvasti mutta media on selkeästi suurennellut tämän asian taas. Aivan kuin kyse olisi jostain irstaasta raiskarista. Kun todellisuus on luultavasti jotain sellaista että Mitro on kehunut naisten kauneutta tai kertonut katsovansa kauniisiin silmiin jnejne.

Ja toki minäkin vedän epäilykseni asian suhteen pois jos/kun tässä tulee lisää tietoa. Mitro on elämänmyönteinen mies, en pidä hänestä erityisesti mutta en jaksa uskoa että hän on joku papinkaapuun pukeutunut seksihullu.

Niinhän ne tässä perustuvat nuo tutkimuksenkin tulokset. Haastateltujen omiin kokemuksiin...
Ja tosiaan, minäkin olen tavannut Revon useamman kerran, haastatellut henkilökohtaisesti kerran, eikä mulle välittynyt hänestä ihan samaa kuvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pönttömies;25092040:
Jees mahtava ennakkotapaus. Tyypillistä, että naiset on puolustelemassa. Ei haittais jos vähän läpsyttelee... Se on siitä kiinni että kuka läpsyttelee. Juttu on niin, että tuo ukkeli on lähennellyt varmaan kaikkialla jo vuosikausia, mutta tavalliset tallukkanaiset on vaan iloisia siitä. Mutta euro-piireissä on vähän fiksumpaa ja modernimpaa naista, niin kaikki eivät kato sormien läpi.

Varmaan osa läpsyttelyistä johtaa pidemmälle. Jos nainen antaa miehen läpsiä pepulle ja puristella rinnoista ja vain hymyilee, niin eiköhän merkki ole selvä. Ja eiköhän nainen jotka noihin suhtautuu ok, ole ainakin jossain tapauksissa menemään pidemmälle. Kenties loppuun astikkin.

Ensinnäkin, tuossa oli haastateltu n. kahtakymmentä ihmistä, eli otos ei ole kovin kummoinen. Lisäksi siinä jutussa ei sanottu olivatko haastatellut miehiä vai naisia.

Mun mielestä Mitro Revosta välittyy sellainen positiivisuus ja avoimuus, mitä luterilaisen kirkon edustajiltakin kaipaisin. Nyt euroedustajana hän ei tosiaan ole omimmallaan maaperällä, eli en osaa sanoa, miten hän politiikan siellä hoitaa.
Lähentely ja lääppiminen ei ole ok, mutta tuosssa Ylen jutussahan ei sanottu mitään niistä, sen ihmiset kuvittelevat omassa päässään. Siinä sanottiin vain, että hänen käytöksensä naisia kohtaan koetaan sopimattomana.
Se, että ei tuomitse heti ja puutteellisilla tiedoilla, vain omaan mielikuvitukseensa tukeutuen, ei tarkoita sitä, että hyväksyisi lähentelyn.

Jotain tällaista minäkin mietin tässä jutussa.

Mutta katsotaan nyt.

En nyt väitä että Mummelissa olisi valehtelija mutta näin teoreettisena hypoteesina sanoisin, että nimimerkin suojissa kuka tahansa voi väittää tuntevansa vaikkapa Berlusconin ja antaa hänen karaktääristään omakohtaisen luonnehdinnan.

Ensinnäkin, tuossa oli haastateltu n. kahtakymmentä ihmistä, eli otos ei ole kovin kummoinen. Lisäksi siinä jutussa ei sanottu olivatko haastatellut miehiä vai naisia.

Mun mielestä Mitro Revosta välittyy sellainen positiivisuus ja avoimuus, mitä luterilaisen kirkon edustajiltakin kaipaisin. Nyt euroedustajana hän ei tosiaan ole omimmallaan maaperällä, eli en osaa sanoa, miten hän politiikan siellä hoitaa.
Lähentely ja lääppiminen ei ole ok, mutta tuosssa Ylen jutussahan ei sanottu mitään niistä, sen ihmiset kuvittelevat omassa päässään. Siinä sanottiin vain, että hänen käytöksensä naisia kohtaan koetaan sopimattomana.
Se, että ei tuomitse heti ja puutteellisilla tiedoilla, vain omaan mielikuvitukseensa tukeutuen, ei tarkoita sitä, että hyväksyisi lähentelyn.

Just näin. Media paisuttelee asiaa, ja tämä palsta, mutta palstallehan tämä on tyypillistä:)

No, oli nuo haastateltujen kommentit Hesarissakin, kukanekin sieltä lukekoot...

Mitro Repo kiistää häirintäväitteet - Europarlamentti - Politiikka - HS.fi

Älä sinäkäään ole noin herkkänahkainen niin on sinun, läheistesi ja meidän elämäkin paljon helpompaa :D
Mitä mahdat asialle vinkumalla ja vonkumalla? Et mitään, joten ole hiljaa kun et sillä mitään saavuta.

Sinun mielipiteesi ei ole se kaikkein tärkein, että pitäisi olla vastaamassa jokaiselle kuka ei ole sinun kanssasi samaa mieltä. Vai ken ties , onko se sinun elämäntehtäväsi :)

Voi lunatikki, voi lunatikki, mistä pohajamudista sinut on kaivettukkaan ;)

:xmas:
Otahan ihan rennosti sinäkin kuomaseni.

Minusta Mitro Repo on varsinainen "namusedän" karikatyyri, olisin enemmän ihmeissäni jos se ei olisi aikaa myöten paljastunut juuri jonkinsortin pervoksi.

Tämä uutinen vain vahvisti mielikuvani Revosta, joten olen oikein tyytyväinen taas ihmistuntemus-antenneihini, jotka eivät koskaan petä.

[QUOTE="vieras";25092271]No Äiti Teresa tosiaankin. Työskenteli Intian kaduilla ja silti kielsi ehkäisyn.[/QUOTE]

Jos olisi pakottanut prostituutioon tai seksiin ja sallinut ehkäisyn, ei olisi ollut epäilyttävä?

Kaikkihan me olemme epäilyttäviä. Ja silti pitäisi voida luottaa edes itseensä.

Tulipa mieleen sellainenkin tilanne, että eräs mies laittoi kätensä reidelleni puhuessani kanssani. En pitänyt siitä ja sanoin sen hänelle. Mies häkeltyi ja pyysi anteeksi, kukaan muu ei ollut aiemmin sanonut siitä mitään, ehkä selän takana paheksunut, mutta hän ei ollut tullut ajatelleeksi, että ele/kosketus voi olla epämiellyttävä tai loukkaavaa.

Pointtini?

Niin... on se, että opetellaan puhumaan ja selvittämään asiat. Ennen kuin ne karkaavat käsistä ja saavat uudet ulottuvuudet. Ja kannattaa hyväksyä se, että emme voi tietää varmasti, mitä on tapahtunut ja mitkä vaikuttimet ovat olleet taustalla missäkin vaiheessa.

Tulipa mieleen sellainenkin tilanne, että eräs mies laittoi kätensä reidelleni puhuessani kanssani. En pitänyt siitä ja sanoin sen hänelle. Mies häkeltyi ja pyysi anteeksi, kukaan muu ei ollut aiemmin sanonut siitä mitään, ehkä selän takana paheksunut, mutta hän ei ollut tullut ajatelleeksi, että ele/kosketus voi olla epämiellyttävä tai loukkaavaa.

Pointtini?

Niin... on se, että opetellaan puhumaan ja selvittämään asiat. Ennen kuin ne karkaavat käsistä ja saavat uudet ulottuvuudet. Ja kannattaa hyväksyä se, että emme voi tietää varmasti, mitä on tapahtunut ja mitkä vaikuttimet ovat olleet taustalla missäkin vaiheessa.

Kaikilla 13 ihmisellä? Kyllä minusta se on fakta, ett häiriötä on koettu. Mitron motiiveja ei tiedä kukaan, mutta toivottavasti hän ottaa tästä opikseen.

Niin minäkin olen tavannut Mummeliisan useaankin otteeseen -se ei kylläkään hänen mielestään ole mahdollista - ja tiedän että antaa täällä aivan erilaisen kuvan itsestään.

Minunkin mielipiteelläni siis on painoarvoa...

Kaikilla 13 ihmisellä? Kyllä minusta se on fakta, ett häiriötä on koettu. Mitron motiiveja ei tiedä kukaan, mutta toivottavasti hän ottaa tästä opikseen.

En kielläkään, etteikö joku olisi kokenut häiriötä. Kunhan pohdin sitä, että A) ihmiset kokevat asiat eri tavoin ja B) käsittelevät tilanteet eri tavoin ja C) tietääkseni yksikään meistä ei ole ollut osallisena puheenaiheena olevassa jutussa.

On ihmisiä, jotka saavat vaikka seistä varpaillani tai istua sylissäni ja kosketella ja on ihmisiä, joiden pelkkä läsnäolo tuntuu minusta kiusalliselta ja vaikkapa normaali kättely jollain tavalla inhalta ja tunkeilevalta.

[QUOTE="vieras";25092435]Niin minäkin olen tavannut Mummeliisan useaankin otteeseen -se ei kylläkään hänen mielestään ole mahdollista - ja tiedän että antaa täällä aivan erilaisen kuvan itsestään.

Minunkin mielipiteelläni siis on painoarvoa...[/QUOTE]

Tietenkin on mahdollista että olemme tavanneet.

Valitettavasti sinä vain olet antanut aina näistä tapamisista sellaisia esimerkkejä jotka ovat olleet selkeitä valheita. Olet tavannut minut sellaisissa paikoissa, missä en ole ollut tai sellaisina ajankohtina, jolloin olen ollut aivan toisaalla. Ja moinen kieltämättä vaikuttaa siihen minkä painoarvon annan muillekin sanomisillesi.

VOI tietenkin olla, että olet valehtelija jonka olen tavannut, mutta todennäköisempänä kuitenkin pidän sitä, että olet valehtelija, joka valehtelee myös tapaamisestamme.

Ja muuten: Minä OLEN ihan oikeastikin tavannut muutaman ihmisen täältä.
Ne tapaamiset vain olivat sikäli erilaisia että tapahtuivat paikoissa missä tapaamishetkellä olin.

:D

:xmas:
Otahan ihan rennosti sinäkin kuomaseni.

Minusta Mitro Repo on varsinainen "namusedän" karikatyyri, olisin enemmän ihmeissäni jos se ei olisi aikaa myöten paljastunut juuri jonkinsortin pervoksi.

Tämä uutinen vain vahvisti mielikuvani Revosta, joten olen oikein tyytyväinen taas ihmistuntemus-antenneihini, jotka eivät koskaan petä.

Rentoana ollaan :) Pyh ja piste sanon sinun tuntemuksille. Ei kaikki mene sinun toiveidesi tai ajattelusi mukaan. heh, kukahan se nyt yrittää nostaa itseään kaiken yläpuolelle.
Ja minun ajatukseni sinusta vain vahvistui, olet täys pelle. Sirkukseen joutaisi.

En kielläkään, etteikö joku olisi kokenut häiriötä. Kunhan pohdin sitä, että A) ihmiset kokevat asiat eri tavoin ja B) käsittelevät tilanteet eri tavoin ja C) tietääkseni yksikään meistä ei ole ollut osallisena puheenaiheena olevassa jutussa.

On ihmisiä, jotka saavat vaikka seistä varpaillani tai istua sylissäni ja kosketella ja on ihmisiä, joiden pelkkä läsnäolo tuntuu minusta kiusalliselta ja vaikkapa normaali kättely jollain tavalla inhalta ja tunkeilevalta.

Tässä ei nyt ollut sun fiiliksistä kysymys, vaan siitä että yksi ukko on kohdellut 13 naista epäkunnioittavasti. (ja se lienee vain pieni murto-osa kokonaismäärästä)

Ymmärrän pointtisi ja sinä varmaan ymmärrät, että ois äärimmäisen harvinaista, että 13 Revon kanssa työskentelevää ihmistä olis vähän turhan herkkiä samalla tavalla...
On olemassa "setämiehiä", jotka kokevat oikeudekseen vähän läpsytellä naisia ja heitellä härskejä. Ihan huumorimielessä! Se EI OLE hyväksyttävää, ja kyllä minusta jokaisen setämiehen pitäis se jo näin monen häirintäkohun jälkeen tajuta...

Mitro Repo on sellainen persoona,et joko siitä tykkää tai ei. Ei varmasti juuri löydy keskitienkulkijaa hänen kohdallaan.än kannatausta.
Itse hänestä pidän tai hänen jutuistaan.
Niin ja miksi ei kohuta tuosta Korholasta,et miksi se on saanut niin vähän kannatusta. Onko lie läpsinyt miehiä munille vai mitä? Vai eikä ole ja siitä suututtu? Kakspiippuinen juttu.
Odotellaan rauhaassa mitä tuleman pitää, eiköhän sielltä jotain jossain vaiheessa kuulu.

Tässä ei nyt ollut sun fiiliksistä kysymys, vaan siitä että yksi ukko on kohdellut 13 naista epäkunnioittavasti. (ja se lienee vain pieni murto-osa kokonaismäärästä)

Tai 7 ja ½:lta ja muut peesaavat. Kun emmehän me voi tietää. Henkilökemiallehan aika moni tuollainen juttu perustuu. En ole missään vaiheessa tietääkseni väittänyt, etteikö todellista häirintää olisi voitu kokea. Tai että Mitro olisi syytön tai syyllinen.

Ymmärrän pointtisi ja sinä varmaan ymmärrät, että ois äärimmäisen harvinaista, että 13 Revon kanssa työskentelevää ihmistä olis vähän turhan herkkiä samalla tavalla...
On olemassa "setämiehiä", jotka kokevat oikeudekseen vähän läpsytellä naisia ja heitellä härskejä. Ihan huumorimielessä! Se EI OLE hyväksyttävää, ja kyllä minusta jokaisen setämiehen pitäis se jo näin monen häirintäkohun jälkeen tajuta...

Ymmärrämmehän me toisiamme aika hyvin. ;)

Minulla ei ole tietoa, ovatko nämä 13 yksittäistapausta tulleet julkisuuteen kerralla, vaiko pidemmän ajan saatossa? Sekin on mielestäni oleellista.

Mutta pääpointti meillä molemmilla lienee se, että kenelläkään ei ole oikeutta kohdella toisia halventavasti. Eikä kenelläkään ole oikeutta sietää sellaista. Huom. nimenomaan oikeutta.

Yhteistyössä