Mikä ärsyttää eniten liikenteessä?

  • Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
"Kyselijä"
Siinä se kysymys olikin.

Jos olen autolla liikkeellä, niin eniten hermoja kiristää ne, jotka ajavat aivan perävaloissa kiin. Ajan kuitenkin rajotusten mukaan, enkä hidastele. Ohi saa mennä jos on kiire tai jos ärsyttää, että joku ajaa hitaampaa. Ja sitten ärsyttää noi kamikaze kuskit, jotka änkevät eteen risteyksessä ja luulevat, että ne heidän peltitölkit kiihtyy tarpeeks äkkiä ja että ehtivät kiihdyttämään takaa tulevan alta pois.
 
Ken guru
Se kun ei ostata käyttää kiihdytyskaistaa ja tulla liikenteen sekaan. Tänään taas ihmettelin, että miten voi olla niin vaikeaa. Ja ei mun tarvitse hiljentää päästääkseni ketään eteeni, vaan sen tulijan kuuluu sovittaa nopeutensa liikenteen mukaiseksi.

Todella ärsyttävää tuo.

Samoin se, että ängetään väkisin pieniin rakoihin, että se, kenen eteen auto menee, joutuu jarruttamaan. Pakkoko sinne rakoon on änkeä ja hidastuttaa liikennettä siitä aiheutuvilla turhilla jarrutuksilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Yks mikä jumittaa liikennettä on tolvanat jotka ei ossaa näyttää vilkkua ajoissa ko poistuvat liikenneympyrässä. Tai sitte ne ei näytä sitä ollenkaan. Tai sitte ne näyttää sitä ympyrän suuntasesti KOKO ajan ja lopulta heittävät hätävilkut päälle ko eivät tiä mihin vilkuttaa. Sielä ne sitte pyörii ympyrää ja jeesustellee muita kuskeja...
 
Yks mikä jumittaa liikennettä on tolvanat jotka ei ossaa näyttää vilkkua ajoissa ko poistuvat liikenneympyrässä. Tai sitte ne ei näytä sitä ollenkaan. Tai sitte ne näyttää sitä ympyrän suuntasesti KOKO ajan ja lopulta heittävät hätävilkut päälle ko eivät tiä mihin vilkuttaa. Sielä ne sitte pyörii ympyrää ja jeesustellee muita kuskeja...
Tähän vielä lisäisin ne tolvanat, jotka ajaa alle sallitun nopeuden.
 
hmhm
Tähän vielä lisäisin ne tolvanat, jotka ajaa alle sallitun nopeuden.
Tuo on kyllä ärsyttävää. Tosin, riippuu kyllä vähän tilanteesta. Tai no lähinnä säästä. Jos on kuiva asfaltti ja nätti ilma niin sillon voi kyl painella huoletta rajotusten mukaan. Mutta varsinkin talvella ajan kyllä sään mukaan, en rajotusten. En nyt kuienkaan missään 80 alueella 50 mut varmaan ymmärsitte.
 
"Henna"
Kortittomana tähän on hyvä vastata - se, että ihmiset eivät osaa ryhmittäytyä!! Ei hitto että kiehun aina raivosta pelkääjän paikalla, kun turhan takia jonotellaan ja ootellaan. Kaikki ruuhkat johtuvat pääosin tästä ongelmasta (ja espoolaisista :D ).
Millaista ryhmittymismokaa tarkoitat? Tarkenna vähän.

Muakin ärsyttää perässä roikkuminen ja se, ettei käytetä vilkkua. Yritä siinä sitten ajaa taloudellisesti, kun on pakko turhaan pysähtyä esim. kiertoliittymään mennessään, koska siellä ajava ei jaksa ilmoittaa missä on jäämässä pois.
 
elelell
[QUOTE="Kyselijä";25091082]Siinä se kysymys olikin.

Jos olen autolla liikkeellä, niin eniten hermoja kiristää ne, jotka ajavat aivan perävaloissa kiin. Ajan kuitenkin rajotusten mukaan, enkä hidastele. Ohi saa mennä jos on kiire tai jos ärsyttää, että joku ajaa hitaampaa. Ja sitten ärsyttää noi kamikaze kuskit, jotka änkevät eteen risteyksessä ja luulevat, että ne heidän peltitölkit kiihtyy tarpeeks äkkiä ja että ehtivät kiihdyttämään takaa tulevan alta pois.[/QUOTE]

Eli olet tientukkona jos luotat mittarivirheiseen nopeusmittariisi.
 
"tinttu"
Ne jotka eivät osaa käyttää kiihdytyskaistoja, ajamalla 60-70km/h nopeudella, kun moottoritiellä autot ajavat 100-120km/h .. ja juurikin nämä jotka eivät osaa käyttää vilkkua, etenkin kiertoliittymissä ja liikenneympyröissä.
 
"tiu"
Mua taasen ärsyttää se että ajetaan 10 kilsaa alinopeutta ja siihen ruuhka-aikaan. Ja toinen on ne motarilla kaistojen välillä ees taas hinaavat jotka ei ymmärrä pitää turvaväliä. muutaman kerran saannut painaa jarrua kun joku kiilaa eteen.
Ja sitten ärsyttää se että kun tullaan kiihdytyskaistalta motarille ja ohituskaista on tyhjä niin se motaria jo ensin ajava ei voi tehdä tilaa sinne vaan hidastaa ja nopeentaa siinä rinnalla niin että kaista meinaa loppua kesken. Joo tiedän että on kolmio varmaan aina siinä rampilla mutta siltikin.

Ja sit ärsyttää ne itseni edellä toisen perseessä ajavat jotka vilkuttelee niitä jarruvaloja joku 3 sekuntti. Ei ikinä tiiä koska pysähtyy. Pari metriä lisää niin kaasulla pärjäis vallan hyvin.

Ei mulla muuta :D
 
Perässäroikkujat ja varsinkin ne, jotka ajavat moottoritiellä ylinopeutta ohituskaistalla ja liimautuvat edelläajavan puskuriin, kun tämä ohittaa esim. rekkaa. Ei sitten pysty millään hölläämään sitä kaasua, ettei tartte sitten JARRUTTAA siihen toisen perään? Siinä ei olla taloudellisesta ajotavasta kuultukaan.

Sitten ne ärsyttää, jotka moottoritiellä ohittaessaan "syöksyy" mun auton etukulmaa hipoen takaisin mun eteen ajokaistalle. Ei sieltä ketään tule vastaan, vaikka viitsisitte mennä vähän kauemmaksi, ennen kuin palaatte kaistalle takaisin.

Samoin ne jotka eivät käytä vilkkua kaistanvaihdossa -jälleen kerran moottoritiellä -ärsyttävät. Siitä tulee vain niin ylimielisesti suhtautumisen tunne.
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Mua arsyttaa nuo muut ajurit, ku ne puistaa mulle nyrkkia ja kesalla huutelevat herjauksia ja nimittelevat alentavilla nimilla.
Ja sitte ne viela kysyy mista muroloovasta oon saanu mun ajokortin.
Koita sitte kestaa tuolla kylaliikenteessa.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Mua taas melkein enemmän ärsyttää ne, jotka tekevät tilaa kun tulen moottoritielle rampista, ihan kuin eivät uskoisi, että pääsen mä sinne muutenkin. Lisäksi tieliikennelaissa on kielletty siirtyminen sinne vasemmalle, kun joku tulee kiihdytyskaistalta. Tosin joskus teen sitä kyllä itsekin, täytyy myöntää, jos järkevältä näyttää. Mutta en rutiininomaisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Teuvot! Siis sellaiset maanteiden kuninkaat, jotka ajavat kuin viimeistä päivää, tekevät hengenvaarallisia ohituksia (tätä ennen ajavat tietysti aivan perseessä kiinni hiillostaen), tulevat eteen "isomman oikeudella", menevät "vanhoilla vihreillä", eivät huomioi muuta liikennettä, eivätkä muista yksinkertaisimpiakaan väistämis-/pysähtymissääntöjä (esim. suojatien edessä viereinen auto pysähtynyt, ei muuta ku hanaa vaan! ja jalankulkijat saa juosta alta pois henkensä edestä). Jonoon liittyessään ajavat aina vielä yhden auton edelle tai vaihtoehtoisesti viereistä kaistaa ohi ja kun oma kaista loppuu niin tungetaan puoliväkisin törkeästi toisten eteen.

Toinen ryhmä on mummut ja papat, joiden ajotaito on sitä luokkaa, että kortti olisi pitänyt ottaa pois jo kymmenen vuotta sitten. Pikkusen turhan arvaamattomia kuskeja ja reagointinopeudessakin olisi toivomisen varaa.

muoks. Unohtui vielä pari: Ne kokovartalokortsu-pyöräilijät, jotka suhauttaa takaa ohi ääntä nopeammin ja mitään itsestään ilmoittamatta, sekä fleksin omistavat koiranulkoiluttajat, jotka ovat itse kävelytien toisessa reunassa ja koira tietysti siinä vastakkaisessa reunassa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä