Kokemuksia ulkomaalaisista miehistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias..

Vieras
Onko teillä kokemuksia ulkomaalaisista miehistä?
Oletko parisuhteessa/naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa?
Onko teillä perhe?
Mistä maasta mies on kotoisin?
Hyvät ja huonot puolet?

huono puoli 1: eron tullen on pitkä matka lapsilla jos vaihtuu valtio.
huono puoli 2: ero tulee paljon todennäköisemmin kuin omanmaalaisen kanssa
huono puoli 3: on paljon helpompi elää haavemaailmassa, koska vieraan kulttuurin jäsentä on vaikeampi ymmärtää vaikka kielitaito olisi loistava. Kulttuuriero merkkaa oikeasti paljon enemmän kuin moni ymmärtää. Päätön ihastuminenkin on paljon helpompaa, kun kohteen voi maalata vapaasti semmoiseksi kuin huvittaa.

Tavattiin 6 vuotta sitten, naimisissa 4 vuotta..
Lapset 4v ja 2v.

Mies syntynyt vietnamissa, asunut suomessa yli 10 vuotta.
Ihastuin, rakastuin heti. :)
Huomaavaisempi, rakastavaisempi ja kohteliaampi kuin moni muu perus suomalainen mies.
Ja tuota se on vielä tänä päivänäkin. ;)

En voisi väittää että olisi suuria kulttuurieroja, itseasiassa tämä mies on opettanut mua paljon. Vietnamilainen kulttuuri on ihailtaa, ja meillä suomalaisilla olisi paljon opittavaa siitä ;)

Kyllä kai Vietnamilainen mies Suomalaisen naisen huomaa. Perus Suomi norsuhan on sitä kolme kertaa suurempi!

Itselläni on kokemusta vain Turkulaisista miehistä, jotka tietävät miten homma kulkee!

Tavattiin 6 vuotta sitten, naimisissa 4 vuotta..
Lapset 4v ja 2v.

Mies syntynyt vietnamissa, asunut suomessa yli 10 vuotta.
Ihastuin, rakastuin heti. :)
Huomaavaisempi, rakastavaisempi ja kohteliaampi kuin moni muu perus suomalainen mies.
Ja tuota se on vielä tänä päivänäkin. ;)

En voisi väittää että olisi suuria kulttuurieroja, itseasiassa tämä mies on opettanut mua paljon. Vietnamilainen kulttuuri on ihailtaa, ja meillä suomalaisilla olisi paljon opittavaa siitä ;)

Jos vietnamilainen kulttuuri on paljon parempaa kuin suomalainen, niin miksi te asutte Suomessa ettekä Vietnamissa?

Onko teillä perhe?
Hyvät ja huonot puolet?

1. On.
2. Olen.
3. Totta kai, mutta ei lapsia jos sitä tarkoitat.
4. Yhdysvalloista.
5. Ihan samanlaisia ihmiset ovat muuallakin kuin Suomessa. Minusta minun mieheni on erittäin hyvä aviomies ja paras ystäväni.

Kyllä suomalaisetkin miehet ovat erilaisia, jokainen ihminen on omalaatuinen yksilö, joten en lähtisi luokittelemaan ulkomaalaisia ja suomalaisia.
Samapa tuo minulle mistä mieheni olisi kotoisin kunhan meillä synkkais ja olisi samanlaiset tulevaisuuden suunnitelman, periaatteet yms..

[QUOTE="vieras";25086500]Jos vietnamilainen kulttuuri on paljon parempaa kuin suomalainen, niin miksi te asutte Suomessa ettekä Vietnamissa?[/QUOTE]

Töiden takia, elintaso on huomattavasti huonompi kuin täällä Suomessa.
Mutta matkustamme sinne usein, vähintään kerran vuodessa.
Lapsiammekin ajatellen, Suomessa on huomattavasti paremmat mahdollisuudet opiskella yms..
Ja miksi sitä vietnamilaista kulttuuria ei voisi täällä koto-Suomessa elää? ;)

Onko teillä perhe?
Hyvät ja huonot puolet?

1. On kokemuksia omasta miehestäni ja hänen sukulaisista ja kavereista
2. Olen
3. Yksi lapsi
4. Tansaniasta
5. Asiaa on vähän vaikea selittää - lyhyesti varsinkin. Mutta tämä mies on vähän poikkeuksellinen afrikkalainen, sillä hänen arvonsa poikkeavat jonkun verran normeista. Usein afrikkalaiset ajattelevat, että perinteisesti nainen hoitaa kodin ja mies tuo rahaa sisään. Tämä mun mies uskoo enemmänkin tasa-arvoon ja on omaksunut Suomalaisen kulttuurin hyvin.

Haluaisin noin niinkuin yleisesti sanoa varsinkin afrikkalaisista, että useimpaan ei ole luottamista parisuhteessa, tai muissakaan asioista. Mun mies sanoo, ettei voi luottaa 100% yhteenkään afrikkalaiseen, paitsi itseensä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö tuohon afrikkalaisten kirjoon mahtuisi monenlaista kulkijaa. On luotettavia, mutta on niin epäluotettavia. Enemmän tuntuu kuitenkin olevan niitä epäluotettavia.

Jos ap harkitsee parisuhdetta afrikkalaisen kanssa, voin kyllä keskustella asiasta enemmänkin myös henkilökohtaisesti.

On
Tunnettu 4v, naimisissa 3v, yksi lapsi, emme asu Suomessa.
Huonoja puolia on kulttuurierot, mutta sitten taas niista saa paljon hyvaakin irti.
Olen oppinut olemaan avoimempi ja rennompi, ei kaikki ole aina niin pilkun tarkkaa, niinkuin meilla suomalaisilla. Elaman ilo noilla Etela-Amerikkalaisilla on huipussaan.
Mies on Etela-Amerikasta...huomioonottava ja jarkeva aikuinen.

Tosin tunnen myos ihmisia, joilla ei ole ollut yhta paljon onnea matkassa kuin minulla.. En siita sen enempaa kommentoi. Sen verran kuitenkin, etta monet ulkomaalaiset ovat hyvia puhumaan ja saamaan naisen tuntemaan itsensa ihanaksi ja mahtavaksi, niita puheita kannattaa filtrata ja pitaa jarki paassa.

Irlantilaisista miehistä suomalaisten lisäksi lähinnä kokemusta. Ollut yhessä irlantilaisen kanssa, saatu lapsi, erottu. Ihan hyvä mies tavallaan. Ei johtunu ero niinkään kulttuurieroista kuin muista ongelmista. Ei hirveesti eroa Suomi-mieheen.

Töiden takia, elintaso on huomattavasti huonompi kuin täällä Suomessa.
Mutta matkustamme sinne usein, vähintään kerran vuodessa.
Lapsiammekin ajatellen, Suomessa on huomattavasti paremmat mahdollisuudet opiskella yms..
Ja miksi sitä vietnamilaista kulttuuria ei voisi täällä koto-Suomessa elää? ;)

Nähtävästi suomalaisessa kulttuurissa on paljonkin vietnamilaista parempaa koska elintaso Suomessa on huomattavasti Vietnamia korkeampi.

eikà afrikkalainen ole aika laaja kàsite?

On, mutta kyllähän eurooppalainen kulttuuri on melko yhtenäinen, kuten afrikkalainenkin. Ja jos eurooppalaista ja afrikkalaista kulttuuria vertaa toisiinsa, ovat erot paljon suurempia.

Ja on mulla kokemusta toki myös muistakin kuin tansanialaisista. Mieheltä on saanut kuulla jos minkälaista juttua.

Ja kyllähän ihmisissä eroja on, vaan kuitenkaan heissä jotka tänne Suomeen asti vaivautuvat, ei niin laajaa kirjoa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja tänään harmaana;25086660:
On, mutta kyllähän eurooppalainen kulttuuri on melko yhtenäinen, kuten afrikkalainenkin. Ja jos eurooppalaista ja afrikkalaista kulttuuria vertaa toisiinsa, ovat erot paljon suurempia.

Ja on mulla kokemusta toki myös muistakin kuin tansanialaisista. Mieheltä on saanut kuulla jos minkälaista juttua.

Ja kyllähän ihmisissä eroja on, vaan kuitenkaan heissä jotka tänne Suomeen asti vaivautuvat, ei niin laajaa kirjoa ole.

vaikea uskoa ettà joku pohjoisafrikkailnen omaa samanlaisen mentaliteetin kuin esim nigerialainen. minusta suomalainen ja albanialainen on kovin erilaisia.

[QUOTE="vieras";25086631]Niinpä... Jokaisessa maassa on jos jonkinlaisia ihmisiä. Minusta jokainen pitää arvioida yksilönä eikä heti tuomita kansallisuuden perusteella. Olen tavannut niin monenlaisia ihmisiä niin monesta maasta, että en todellakaan tee mitään johtopäätöksiä ihmisistä, joita en tunne.[/QUOTE]

En minäkään. Ei kai mulla muuten ulkomaalaista miestä olisikaan. Kohtaan ihmisen aina persoonan perusteella, mutta ensivaikutelma saattaa usein pettää. Monesti ihmiset ovat sisältä ihan jotain muuta kuin mitä he antavat olettaa.

Ja mun kokemusten perusteella olen nykyään paljon, paljon varautuneempi kuin ennen. Olin ennen melko sinisilmäinen. Olen nyt vain niin kiitollinen, että tapasin heti ensimmäiseksi tämän oman mieheni, enkä ketään muuta. Niin helposti olisi voitu mua viedä kuin pässiä narussa ja ihan vain siksi, etten olisi osannut varautua.

Mutta onneksi mun silmäni ovat nyt avautuneet.

Ulkomaalaisia miehiä on arviolta (yli 18v) jotain 2.5-3 miljardia ja suomalaisia miehiä kenties jotain 2 miljoonaa... eli ehkä kysymys on pikkasen laaja. Mutta kyllähän kultuuri ja tausta vaikuttavat ihan hirveen paljon. Tottakai löytyy monenlaista miestä joka kansallisuudesta, mutta sanoisin, että esimerkiksi keskimäärin vähiten väkivaltaa on odotettavissa etnisiltä L-Eurooppalaisilta. Muslimit on tässä aika pahoja keskimäärin, mutta niin on kyllä finskitkin.

Jos pelkkää kansallisuutta tuijotettas, niin todennäköisesti parhaan miehen löytäis Ruotsista tai Kanadasta. Sitten tulee Saksa, Englanti, USA + moni muu länsimaa. Keskimäärin afrikkalaiset (laaja käsite, mutta keskiarvona koko maanosa) on pahimpia. Toinen hankala ryhmä on muslimit ylipäätään. Suomalaiset miehet on tossa välissä. Keskiarvoltaan varmaan aika paskoja, kun ottaa viinan ja väkivallan huomioon, mutta tottumisen ansiosta ja sen ansiosta että suomalaisia on helpompi arvioida, ihan mahdollinen valinta.

Mulla on ollut englantilainen alkoholistimies aikoinani, nykyään on mahtava mies. Suomalainen perusmies, mutta ei perussuomalainen...

Yhteistyössä